Onko kukaan käynyt Haniassa Plataniaksen rannikolla Kreikassa, hotellimme Santa Helena .

Olen ollut tuolla Plataniaksessa vuosia sitten, uskon, että tuoreempiakin matkalaisia on ollut. Viimeksi olen ollut alueella vuonna 2000. Paikan ehdottomasti parhaat puolet ovat hyvä uimaranta, kivat ihmiset ja hyviä ravintoloitakin alueelta löytyy. Lokakuussa kannattaa ottaa lämmintä matkaa, hyvällä tuurilla voi olla tosi lämmiltä, ja huonolla tuurilla saa palella. Lokakuussa on vähemmän turisteja ja se on plussaa, Plataniaksessa kun on keskikesällä niitä ihan liikaakin.

Kannattaa käydä Haniassa, sen vanha kaupunki on todella tunnelmallinen, ja Kreetan saarella näkemistä on vaikka kuinka paljon.
 
Me oltiin tässä hotellissa 2004 syyskuussa. Pojat oli silloin 3,5v ja 2,5v. Kaikki tykättiin hotellista. Parasta oli se, että hotelli oli ihan rannassa. Sai pistäytyä rannalla milloin halusi ja taas rannalta pääsi hotellille kätevästi.
Yhden kerran syötiin hotellin ravintolassa ja ihan hyvää ruokaa oli. Silloin hotellia vastapäätä oli kaksi supermarkettia, joista halvempi oli hotellilta katsottuna oikean puoleinen. Hotellia vastapäätä oli silloin myös tosi hyvä ravintola, jossa oli lastenleikkipaikka.
Plataniaksen keskusaukiolle on sopiva kävelymatka. Ja varmasti lokakuussa on jo hiljaisempaa, eikä niin täynnä ihmisiä joka nurkka.
Viime vuonna käytiin yksi ilta Plataniaksessa ja valtavasti oli väkeä. Plataniaksen yläkylässä kannattaa käydä syömässä. Jos ei jaksa rattaita sinne lykkiä, niin taksikaan ei sinne paljon maksa. Siellä on hyviä ravintoloita ja hienot näköalat.
Ja Hanian kaupunki on toinen hyvä retkikohde. Ja meillä lapset haluaa aina Jumboon leluostoksille :)
 
Me oltiin tässä samaisesssa hotellissa toukokuussa 2002, joten jokunen vuosi on jo vierähtänyt...eikä meillä ollut omia lapsia silloin, mutta matkaseurueeseen kuului muutama napero.

Mukava matkakohde, hyvä ranta hotellin yhteydessä, leikkipaikka, suht.siistit huoneet, lyhyen matkan päästä keskustasta, ihania ravintoloita....

Suosittelen kyllä ehdottomasti! Tietysti tykkään muutenkin Kreikasta matkakohteena, mutta Kreeta mielestäni yksi parhaista Kreikan saarista (missä itse käynyt)
 

Yhteistyössä