Onko kukaan joutunut synnyttämään oksennustaudissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Meillä lapsista vanhin sai tartunnan pk:sta ja nyt illalla rupes oksenteleen. Vauvan laskettu aika huomenna ja nyt kyllä hirvittää, jotta saanko mää tartunnan ja joudun synnyttämään sairaana. Voikohan oksennutauti jopa käynnistää synnytyksen.Hirvittää!!

Minulla noro virus käynnisti synnytyksen 38+4. Laitoikselta sanoivat kun soitin vesien menosta että "älä vaan herranjumala tänne tule täällähän saa kaikki tartunnan." Esikon odottajana itkuan tuhertaen kerroin miehelle että joutuu kätilöksi kun eivät laitokselle huoli :D :D kyllä ne sinne ottivat ns karanteeni synnytykseen. Voimat olivat kyllä erittäin vähissä. Siksi synnytyksen kestokin vaan venyi ja venyi. Nyt vaan käsien pesua lujasti!

Oksennustauti voi minun käsittääkseni käynnistää synnytyksenkin, jos oikein raju. Tiedän pari, jotka olleet mahataudissa viikkoa ennen laskettua aikaa eikä käynnistymistä tapahtunut.
Kenenkään en ole kuullut kyseisessä taudissa synnyttäneen, vaikka näitäkin varmasti on ja itse olen joskus aatelllut, että voi kauheaa, jos moiseen joutuisi.
Toivotaan,, ettei sinuun tartu ja vastasyntyneenkin kannalta olisi parempi, jos tauti olisi hänen syntyessään ohi.
Onko sinulla muut syntyneet millä raskausviikolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Minä!;27865363:
Minulla noro virus käynnisti synnytyksen 38+4. Laitoikselta sanoivat kun soitin vesien menosta että "älä vaan herranjumala tänne tule täällähän saa kaikki tartunnan." Esikon odottajana itkuan tuhertaen kerroin miehelle että joutuu kätilöksi kun eivät laitokselle huoli :D :D kyllä ne sinne ottivat ns karanteeni synnytykseen. Voimat olivat kyllä erittäin vähissä. Siksi synnytyksen kestokin vaan venyi ja venyi. Nyt vaan käsien pesua lujasti!

Oikiastikko noin sanoivat. Nyt rupasi ahistaa iha tosissaa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;27865381:
Oksennustauti voi minun käsittääkseni käynnistää synnytyksenkin, jos oikein raju. Tiedän pari, jotka olleet mahataudissa viikkoa ennen laskettua aikaa eikä käynnistymistä tapahtunut.
Kenenkään en ole kuullut kyseisessä taudissa synnyttäneen, vaikka näitäkin varmasti on ja itse olen joskus aatelllut, että voi kauheaa, jos moiseen joutuisi.
Toivotaan,, ettei sinuun tartu ja vastasyntyneenkin kannalta olisi parempi, jos tauti olisi hänen syntyessään ohi.
Onko sinulla muut syntyneet millä raskausviikolla?

39, 40+1 ja 40+2. Että liki laskettua aikaa kaikki aiemmat. Voi että ahistaa.

Jos synnytys lähipäivinä käynnistyy ja vaikka et olisikaan vielä sairastunut, niin asiasta kannattaa kertoa laitoksella. Ystäväni laitettiin tästä syystä omaan huoneeseen, koska oli riski, että hän sairastuu ja olisi sitten tartuttanut toisia.
Tsemppiä, pidetään peukkuja, että tauti perheestä pian ohi ja itse säästyt! Sekä vauvalle terkkuja, että pysyy siellä mahassa niin kauan, että ehtii tauti laantua ;)

Olin rv36 ku esikoinen sai oksennustaudin, oksensi yöllä suoraan päälleni olin ihan sata varma että nyt se tulee minullekin kun kävi läpi kaikki muut. Ihme kyllä minä olin ainoa joka selvisi ilman sitä.

[QUOTE="alkup.";27865405]39, 40+1 ja 40+2. Että liki laskettua aikaa kaikki aiemmat. Voi että ahistaa.[/QUOTE]

Pese nyt kovasti käsiäsi ja suinkin mahdollista, siirrä lasten hoito miehelle ja älä ainakaan oksennuksia siivoa.
Eihän se välttämättä tartu, itselläni on yleensä joka 3 tai 4. kerta sellanen, että tarttuu.

Ja ei sairaala voi kieltäytyä vastaanottamasta synnyttämään, eristävät todennäköisesti.
Voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;27865440:
Pese nyt kovasti käsiäsi ja suinkin mahdollista, siirrä lasten hoito miehelle ja älä ainakaan oksennuksia siivoa.
Eihän se välttämättä tartu, itselläni on yleensä joka 3 tai 4. kerta sellanen, että tarttuu.

Ja ei sairaala voi kieltäytyä vastaanottamasta synnyttämään, eristävät todennäköisesti.
Voimia.

Kiitos. Auttaakohaesim. maitohappobakteerit mitään?

[QUOTE="alkup";27865488]Kiitos. Auttaakohaesim. maitohappobakteerit mitään?[/QUOTE]

Meinasinkin ehdottaa noita maitohappobakteereja, mutta unohdin. Voihan ne auttaakin, mutta ei välttämättä ehdi. Mutta ei niistä ainakaan haittaa ole. Joten syö vain.

Piti vielä kysymäni, että tiedätkö mistä esikoinen sai sen, eli kuinka pitkä itämisaika? Kun toiset tulee tosi äkkiä, mutta meillä on pari viimeistä mahatautia olleet peräti viikon itämisajalla ennen kuin sisarukisiin tarttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti vielä;27865521:
Piti vielä kysymäni, että tiedätkö mistä esikoinen sai sen, eli kuinka pitkä itämisaika? Kun toiset tulee tosi äkkiä, mutta meillä on pari viimeistä mahatautia olleet peräti viikon itämisajalla ennen kuin sisarukisiin tarttunut.

Päiväkodistaan. Keskiviikkona meni sinne ja ainakin perjantaina oli yksi lapsi lähtenyt kesken päivän taudin takia, mutta kantajia on varmasti ollut jo keskiviikkonakin. Eli 2-4 päivää on ollu tuo itämisaika.

[QUOTE="alkup.";27865547]Päiväkodistaan. Keskiviikkona meni sinne ja ainakin perjantaina oli yksi lapsi lähtenyt kesken päivän taudin takia, mutta kantajia on varmasti ollut jo keskiviikkonakin. Eli 2-4 päivää on ollu tuo itämisaika.[/QUOTE]

Niin, siis keskiviikkona meni ensimmäistä päivää joulun jälkeen.

Mä ite säästyin ainoana vatsataudilta kun esikoinen rupes oksentaa 39+6 ja mies 39+7. Kakkonen synty 40+2 ja en missään vaiheessa saanu tautia vaikka hoidin molemmat kotona. Muutenkaan en kyllä raskaana ollessani (4krt) ole flunssaa pahempaa sairastanut vaikka kotona on pyörinyt vaikka mitä. Toivotaan ettei tartu sinuunkaan :)

[QUOTE="Vieras";27865626]Mä ite säästyin ainoana vatsataudilta kun esikoinen rupes oksentaa 39+6 ja mies 39+7. Kakkonen synty 40+2 ja en missään vaiheessa saanu tautia vaikka hoidin molemmat kotona. Muutenkaan en kyllä raskaana ollessani (4krt) ole flunssaa pahempaa sairastanut vaikka kotona on pyörinyt vaikka mitä. Toivotaan ettei tartu sinuunkaan :)[/QUOTE]

Kiitos. Jospa sitä raskaana ois jotenki vähä immuuni kaikelle :)

[QUOTE="alkup";27865711]Kiitos. Jospa sitä raskaana ois jotenki vähä immuuni kaikelle :)[/QUOTE]

Lisäämpä vielä, että pääsikö miehesi mukaan synnärille vai menitkö yksin?

Itse synnytin vajaa kk ennen la. Oksennustauti käynnisti synnytyksen. Sairaalassa olin eristyksissä enkä nähnyt vauvaa ennen kuin oksutauti oli ohi. Rankka kokemus, mutta esim imetys sujui hyvin. Vaikka vauva oli sairaalassa jokusen viikon niin pumpun avulla maito nousi ja imetinkin vauvaa vuoden ikään asti. Mulle myös sanottiin silloin että mielellään eivät synnyttämään ota oksutaudissa mutta jos ei oltais lähetty, ei vauva olisi hengissä selvinny. Mulla alko siis tauti heti seuraavana päivänä ku esikoinen oli oksentanu.

Kannattaa syödä maitohappobakteereita, itse olen niitä nauttinut nyt 7 vuotta päivittäin ja melkeinpä kaikki taudit menee ohitseni ja jos olenkin sairastunut, olen sairastanut reilun puolet vähemmän ajallisesti mitä muut. Eli helpottaa kyllä tautia.

Itse synnytin vajaa kk ennen la. Oksennustauti käynnisti synnytyksen. Sairaalassa olin eristyksissä enkä nähnyt vauvaa ennen kuin oksutauti oli ohi. Rankka kokemus, mutta esim imetys sujui hyvin. Vaikka vauva oli sairaalassa jokusen viikon niin pumpun avulla maito nousi ja imetinkin vauvaa vuoden ikään asti. Mulle myös sanottiin silloin että mielellään eivät synnyttämään ota oksutaudissa mutta jos ei oltais lähetty, ei vauva olisi hengissä selvinny. Mulla alko siis tauti heti seuraavana päivänä ku esikoinen oli oksentanu.

Kotiakko ne ois sun toivonu synnyttävän? :o

No tiiä vaan niiden ajatuksen juoksua,ehkä ei ottanu todesta että onko synnytys käynnissä. Synnytys meni todella nopeaa,sairaalaan päästiin ja heti aloin ponnistelemaan. Kerettiin olla vajaa puoli tuntia sairaalassa ja vauva synty.

No tiiä vaan niiden ajatuksen juoksua,ehkä ei ottanu todesta että onko synnytys käynnissä. Synnytys meni todella nopeaa,sairaalaan päästiin ja heti aloin ponnistelemaan. Kerettiin olla vajaa puoli tuntia sairaalassa ja vauva synty.

mulla oli hankala mahatauti,kun ei ollut paha olo edes,mutta vatsa tosi kipeä,MUISTUTTI SUPISTUKSIA!! Olin jo lähdössä synnyttämään (rv35),kun tajusin että mahatautihan se.....Muutama löysä ulostus ja ´supistukset ´loppuivat :D

Taudissa joskus vaikea erottaa...

Mulla mies pääsi synnärille mukaan, vaikka oli edellisenä päivänä vielä oksentanu. Sanoivat vain, että kunhan ei nyt enää oksenna tai voi niin huonosti, että jaksaa olla paikalla. Ei tarttunut itselle ollenkaan silloin.
Tuo synnytys käynnistettiin, ja sinne osastolle ennen synnytyksen käynnistymistä ei päässyt ( en tosin kaivannutkaan ).

Yhteistyössä