sukkapari Kiitos :hug: eiköhän tää järjesty,kun tuo käynnistys on jo ylihuomenna.Päätin etten ota enää stressiä asiasta.
minerva81 Ei kukaan enää ehdi "muuttaa"tänne,kun ylihuomenna tuo käynnistys.Edelliset on järjestynyt hyvin,koska asuimme silloin samalla paikkakunnalla,kun kummankin puolen suvut ja viimeksi oli suunniteltu käynnistys,joten lapset vietiin mummille hoitoon jo edellisenä iltana.
Mulla on joka toinen käynnistetty ja joka toinen syntynyt itse..eli 3 käynnistystä ja 2 itse käyntiin lähtenyttä,joten tätä olisi ollut vaikea ennakoida,mutta sokereiden takia ollaan lupailtu käynnistystä..ja toivon niin olevan vaikka 100% varmoja ei oltu.mutta huonolla tuurilla tässä on vielä tämä ja huominen päivä ja yö aikaa lähteä yksin käyntiin vaikka tuskin lähtee.Ensimmäinen meni yli 2vk,toinen tuli viikkoa ennen,kolmas käynnistettiin viikko lasketunajan jälkeen,kun käyrä näytti liian tasaiselta,neljäs lähti käyntiin itse vk41 ja viides käynnistettiin 39+3,joten ei oikein mitään selkeää kaavaa.
elinan äiti Kyllä tuo useimmassa sairaalassa onnistuu,jos on pakko.Varmasti ainakin kolmessa eri sairaalassa pk-seudulla ja uskon että kaikissa muuallakin,jos tilanne niin vaatii.Onhan esim.yksinhuoltajia,mies reissussa juuri silloin,jne tilanteita joissa äiti ei välttämättä saa hoitajaa paikalle ajoissa tai ollenkaan.Ja monet asuu nykyään muualla,kun missä sukulaiset eikä aina tunne ketään uudella paikkakunnalla,jos on vasta muuttanut.Saati,että olisi ehtinyt asiaa sopia kenenkään kanssa,jos syntyy vaikka ennen aikaisesti.
No juu tuli neuvoja,mutta ne ei ollut toimivia..kuten seurakunnalta hoitaja,mannerheimin..hoitaja,jne.Ne ei täällä järjesty,joten eihän ne voi kelvata vaikka haluaiskin.Ainoa mikä oli "toimiva" on että isä jää kotiin..mutta sehän nyt tiesin jo ennakkoon..kaipasin muitakin neuvoja..ja lähinnä tilanteeseen,että joutuu lapset ottamaan mukaan.Hyviä käytännön neuvoja.En pelkkää moralisointia.