Onko kukaan käynyt lapsen kanssa lääkärillä kun tehdään ala pää tutkimus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla oli lapset viimeksi mukana, 4v ja 3v ootteli ootushuoneessa, ja leikki siellä, puolitoistavuotias (joka ei normaalisti oo yhtään paikoillaan) istui nätisti tuolilla, ja silmät pyöreenä kattoi kun ultrattiin, ja sitten alatutkimuksen aikaan onneksi sattui just leikkimään siinä jotain. Mutta pysyi paikoillaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
noh, täsmennetään että lapsi istui ylävatsan tai ehkä lähinnä rinnan päällä, kuitenkin niin että tutkimus tehtiin perusteellisesti. Ja joo vaikeaa voi olla mikä vaan tässä maailmassa jos vaikeaa elämästään tekee.

Nimenomaan! Todellakin kaikki on vaikeaa, kun siitä vaikeaa tekee! Musta aivan mahtavaa kekseliäisyyttä laulattaa taaperoa mahan päällä tutkimuksen ajan! Bravo! :)

Otin lapsen siinä selälläni mahan päälleni istumaan (tietty kasvot kasvoihin päin) jos nyt joku muuta luulee..
Siinä juttelin lapselle ja laulelin, ei tainnut edes tajuta mitään : )
Lääkäri kehui, että sinä selviät varmaan kaikesta! Sanoin, että vähän pakko, kun ei ole ketään oikein kuka jeesaisi..

Siis voi elämän kevät!!! Oikeestikko joku tekee tällästä???

Alkuperäinen kirjoittaja :
Otin lapsen siinä selälläni mahan päälleni istumaan (tietty kasvot kasvoihin päin) jos nyt joku muuta luulee..
Siinä juttelin lapselle ja laulelin, ei tainnut edes tajuta mitään : )
Lääkäri kehui, että sinä selviät varmaan kaikesta! Sanoin, että vähän pakko, kun ei ole ketään oikein kuka jeesaisi..

Siis voi elämän kevät!!! Oikeestikko joku tekee tällästä???

Ei se ole mikään ihmeellinen toimenpide. Lapsi ei edes noteera koko juttua. Meillä ainakin pari vuotias ihmetteli kaikkia laitteita äidin kanssa samalla. Eihän se herranen aika edes kestä kun minuutin pari.

No mun on vaan vaikea kuvitella että mä ottaisin ton mun 2v.siihen vatsan päälle istumaan ja olisin ihan siinä kun ei mitään tapahtuis kun mun alapäätä ronkitaan ja vatsan päältä painetaan. Ihan niin tunnoton ei mun alapää ole ja sitä paitsi mulla gyne tutkii rinnat siinä samalla et mihis se tenava sitten menee? Ei vaan ole mun mielestä lapsen paikka vaikka kuinka sanotaan et ei se mitään huomannut tai ymmärtänyt.

piti mennä päivystykseen ja todellakaan en saanut 1,5veelle mitään hoitoa ja voin kertoa, että lapsi ei tod. mitään pahaa tuosta tykännyt. Ja kyllä, ihminen pystyy halutessaan keskittymään muuhun kuin itseensä, esim. siihen lapseen. Ei multa papaa siinä otettu vaan tavallinen sisätutkimus. Musta oli jopa kipua poistava vaikutus kun sain siinä laulella lapselle : )
Minusta on eri asia sanoa, että MINÄ en pitäisi sitä hyvänä vaihtoehtona (ja sitten perustelut) kuin se, että se absoluuttisesti objektiivinen totuus, että ei ole hyvä ottaa lasta mukaan ja se on lapselle pahasta.

mulla sama juttu torstaina... ei mitään paikkaa minne lasta laittaa ja pakko tutkimuksiin mennä.
Toivottavasti saa jonkun sermin kun oon kyllä sitä vastaan että lasta otetaan sinnekin...

Ei siinä ole lapselle mitään ihmeellistä. Eihän sitä siellä alapäätä pällistelemässä kukaan pidä. Ei parivuotias ymmärrä, että siinä alapäässä olisi jotain outoa, niin kuin joillekin äidelle tuntuu olevan. TUtkimus kuin tutkimus, sama kuin hampaita katsoisi.

Ja tarkastaa rinnat? entä sitten? Onhan se tenava ne nähnyt ja imenytkin. Kummallisia häveliäitä äitejä. Ei ole ihme kun lapset kasvaa ihan kieroon oman kehonsa kanssa.

No eiköhän siellä joku hoitaja löydy, että voi sen aikaa lasta pitää silmällä? Meillä ainakin on ollut niin, että lapset on jätetty hoitajan silmän alle leikkimään odotustilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
No eiköhän siellä joku hoitaja löydy, että voi sen aikaa lasta pitää silmällä? Meillä ainakin on ollut niin, että lapset on jätetty hoitajan silmän alle leikkimään odotustilaan.

no en kyllä täällä oo koskaan mitään hoitajia nähny......

Alkuperäinen kirjoittaja Ja miks ei olis hyvä?:
Ei siinä ole lapselle mitään ihmeellistä. Eihän sitä siellä alapäätä pällistelemässä kukaan pidä. Ei parivuotias ymmärrä, että siinä alapäässä olisi jotain outoa, niin kuin joillekin äidelle tuntuu olevan. TUtkimus kuin tutkimus, sama kuin hampaita katsoisi.

Ja tarkastaa rinnat? entä sitten? Onhan se tenava ne nähnyt ja imenytkin. Kummallisia häveliäitä äitejä. Ei ole ihme kun lapset kasvaa ihan kieroon oman kehonsa kanssa.

No ei ollut kyse mistään häveliäisyydestä tossa kun mainitsin rintojen tutkimisen vaan ajattelin ihan konkreettisesti et mihin se lapsi sit laitettaisiin? Lattialle vai? Sehän kerkeis säheltää joka paikan... Ja täytyy kyllä sanoa et outo olet jos sulle gynetarkastus on sama kuin hammaslekuri. Mutta kuten olen aiemminkin todennut muitten juttujen yhteydessä meitä on moneen junaan ja joku jää välillekin....

Ei voi olla niin mahdotonta järjestää lapselle vahti siksi aikaa. Tää on vaan taas itsensä tärkeäksi tekevien mammojen vouhotusta tai sit jotain yksinkertaisuutta.

Mulla oli keväällä tyttö mukana lääkärineuvolassa, Mukana oli myös piirustusvälineet ja värityskirja. Lääkäri veti verhon siten eteen, että tyttö näki mun naaman, mutta ei itse toimenpidettä. Ihan hyvin suju.

Kyllä kuulkaa vaan voi olla mahdotonta ja tässä on tullut MONTA hyvää tarinaa, miten on selvitty lasten kanssa. Taitaa vaan monelle olla kova paukku, että jotkut ei ole aina ekana lapsiaan laittamassa hoitoon jos pitää kotoota poistua.. Nykyään kun monet vie lapset mummolaan joka kerta kun menevät kauppaankin! Munkin tutun lapset ei ole käyneet varmaan kolmeen vuoteen kaupassa.. Ihmiset on nykyään niin avuttomia ja mukavuudenhaluisia, lapset otetaan mukaan entistä harvemmin arkipäivän askreihin ja menoihin.

Mä olen ottanut. Oli n. 2vuotias silloin ja tuli mun pään viereen istumaan siihen tutkimuspöydälle. Olen myös ollut rintojen takia lääkärissä, ja silloin mukana oli 2.5v ja melkein 1v. Siinä ne mun vieressä lattialla leikki kun mä käskin siinä leikkiä. Eikä hävetä yhtään että otin mukaan, miks ihmeessä ei vois ottaa :o siis noin pieniä. Kovin isoa en tietenkään ottais ku sitä saattais jo ihmetyttää tai hävettää.

Joo kävin. Tyttö oli 2v silloin. Leikki terkkarin kanssa siinä samassa huoneessa. Kotiin kun tultiin alkoi naapurin tytön kanssa oitis leikkiä miten pyllyä katsotaan-leikkiä. :( eli hyvin oli jutun ohimennen tsekannut. En sitten ole toisia enää mukaan ottanut. Olen hoitanut ajan niin et saan lapset muille hoidettavaks.

Alkuperäinen kirjoittaja voi apua mitä ihmisiä:
Kyllä kuulkaa vaan voi olla mahdotonta ja tässä on tullut MONTA hyvää tarinaa, miten on selvitty lasten kanssa. Taitaa vaan monelle olla kova paukku, että jotkut ei ole aina ekana lapsiaan laittamassa hoitoon jos pitää kotoota poistua.. Nykyään kun monet vie lapset mummolaan joka kerta kun menevät kauppaankin! Munkin tutun lapset ei ole käyneet varmaan kolmeen vuoteen kaupassa.. Ihmiset on nykyään niin avuttomia ja mukavuudenhaluisia, lapset otetaan mukaan entistä harvemmin arkipäivän askreihin ja menoihin.

No oh hoh, onpas tekstiä :O
Minulle kyllä ei tulisi ensiksi mieleen ottaa lasta mukaan gynegologiseen tutkimukseen, vaan yrittäisin jollain keinoin järjestää hoidon siksi aikaa. Luulenpa, että ainakin kaikki parisuhteessa elävät voivat sen järjestää...
Minun mielestäni gynegologisen tutkimuksen seuraaminen ei kuulu "arkipäivän askareisiin"...
Meidän äitiyspolilla lapsia ei edes saa tuoda seuraamaan noita sisäkautta tehtäviä ultria.