Onko kukaan jättäytynyt työttömäksi sen takia...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:43 äiti täälläkin kirjoitti:
En. Suosittelen kaikille kaikkatyön tekemistä kotihoidontuella ollessa. =)

Samaa suosittelen =) Itse olen kaikilta lapsilta tehnyt jonkinverran töitä, melkein jo heti sairaalasta kotiuduttua..... Rahan lisäksi piristää kummasti päiviä päästä vähän "ihmisten ilmoille".

Paljonko kotihoidontuella ollessa saa töitä tehdä? Paljonko saa tienata, ettei mee takaisin maksuun rahat?
Ja oiskohan jotain keikkatöitä suositeltavana? (Pää lyö tyhjää...)

Syksyllä tulee 8 vuotta kun olen ollut kotona äitiys rahalla ja koti hoidontuella, ja jos löytyis työ paikka niin voisin mennä. Tiukkaa välillä on ollut mutta kyllä pärjää kun laittaa pärjäämään ja paljon on lapsille saatu hyviä vaatteita että on siinä kyllä säästetty piiiiiitkä sentti.

Tekisin niin jos pystyis, mutta täällä on niin huonosti töitä ettei kannata jäädä kotiin tyhjänpäälle, kahden lapsen kanssa on turha töitä sitten tulevaisuudess a hakea, kun on valinnanvaraa. Ja sitten ei hetkenpäästä saa killinkiäkään kun tippuu liitonrahalta kun kelan rahaan otetaan puolison tulot huomioon, muuten kyllä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:45 äiti kirjoitti:
Paljonko kotihoidontuella ollessa saa töitä tehdä? Paljonko saa tienata, ettei mee takaisin maksuun rahat?

Sen perusosan saa tuloista riippumatta, lisäosaan vain vaikuttaa tulot!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:45 äiti kirjoitti:

Meillä se tilanne, ettei saada kotihoidontuen lisäosaa ollenkaan, joten tienata voi ihan vapaasti, ilman rajoja. Omat verokortit kannattaa hommata kumpaankin, niin ei mene lisäprosentin mukaan.Keikkatyön saatavuus on tietysti koulutuksesta kiinni, eli löytyykö alalta hommia. Hoitoalalla nyt ruhtinaallinen tilanne keikkalaisen kannalta. =)

Ei tulisi mieleenkään. Sotii periaatteitani vastaan. Enkähän minä kuitenkaan meinaisi ottaa työtä vielä vastaan, joten ei käy. Työttömän (siksi ilmoittautuvan)pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:47 Vieras kirjoitti:
Tiesin, että koulutustani vastaavaa työtä ei tällä paikkakunnalla tarjota, joten ilmoittauduin työttömäksi ;)

kylläpä ne saattaa tarjota sulle jotain ihan muutakin joten ;) ;)

siinäpäs se kun se meneekin niin ettei ole niinsanotusti, pakko ottaa mitä työkkäri tarjoo jos sulla on se KOULUTUS: johonkin :/
ja sehän on täysin väärin \|O

\
Minä pärjäsin kotihoidontuella. Ja ei tuo keikkatyö minun alalla ole mahdollistakaan: kaikki kun eivät ole sairaanhoitajia, jotka saa viikonloppu- ja iltatyötä. Ja toisekseen, olisin menettänyt hoitolisän ja lisäksi kuntalisän, joka on täällä riippuvainen siitä, saako hoitolisää, eli onko mies pienituloinen... joten olisi pitänyt tehdä aika paljon töitä, että olisi ensin saanut sen hoitolisän tienattua, sitten kuntalisän, ja sitten vasta olisi alkanut mennä voiton puolelle. Ilman tukiverkkoja oikeastaan mahdottomuus.

\
\
Tiesin, että koulutustani vastaavaa työtä ei tällä paikkakunnalla tarjota, joten ilmoittauduin työttömäksi ;)

Senkun vaan isket silmää :whistle:
Eipä ole noita töitä tarjottu ja pian 2 v olen ollut kotona. Nyt jos töitä tarjoaisivat, voisin mielelläni jo ottaakin vastaan... vaikka ei olisi edes koulutusta vastaavaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:59 vieras kirjoitti:
\
Minä pärjäsin kotihoidontuella. Ja ei tuo keikkatyö minun alalla ole mahdollistakaan: kaikki kun eivät ole sairaanhoitajia, jotka saa viikonloppu- ja iltatyötä. Ja toisekseen, olisin menettänyt hoitolisän ja lisäksi kuntalisän, joka on täällä riippuvainen siitä, saako hoitolisää, eli onko mies pienituloinen... joten olisi pitänyt tehdä aika paljon töitä, että olisi ensin saanut sen hoitolisän tienattua, sitten kuntalisän, ja sitten vasta olisi alkanut mennä voiton puolelle. Ilman tukiverkkoja oikeastaan mahdottomuus.

Ymmärrän kyllä. Meidän kunta niin kytynen, ettei mitään kuntalisiä makseta ja tuota hoitolisää ei tosiaan miehen tulojen takia meille makseta. Keikkatyö onitselleni tällä hetkellä ainoa järkevä vaihtoehto ja omasta työpaikasta kannattaa olla hoitovapaalla, kunnes vanhempi poika menee eskariin.

\
\

Oonko ymmärtäny väärin että jos työ ei vastaa koulutusta nin pakko ei oo ottaa vastaan?

Oon ajatellu osa-aikatöitä (ois aivan ihana päästä säännöllisesti muihin ympyröihin) mutta sitten koko perheen yhteinen aika vähenis suunnilleen onnettomaksi kun omat työvuorot joutuisi tietenkin ottamaan iltaisin kun mies on kotona. Elli ehkä potentiaalisin vaihtoehto tällähetkellä on tosiaan työttömäksi jättäytyminen.

Yhteistyössä