Onko korviketta saavilla vauvoilla enemmän mahavaivoja kuin rintamaitoa saavilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nan

Vieras
Otsikossa tulikin kysymys. Meillä vauva kohta 6 vkoa ja nyt tuntuu että oma maito sen kun ehtyy... koko ajan olen joutunut antamaan lisämaitoa imetysvaikeuksista johtuen ja nyt tuntuu että maitoa ei enää juurikaan ole... tai siis että maito on hyvin pitkälti "vesimaitoa" eli sitä etumaitoa ja tissit tuntuu tyhjiltä.

Nyt mietinkin kun meidän vauvalla on ilmavaivoja kovasti ja kakkaakin itketään aina, että onkohan odotettavissa että tuo lisääntyy kun siirrytään kokonaan korvikkeeseen.... =(

6 viikon iässä on myös maidonnostatus kausi..mustakin tuntui sillon et maito ois muka loppumassa mutta nyt neiti on jo kohta 4kk ja pelkkää tissiä saa =) mulla on ollu vauvoja sekä rinta että pulloruokittuina mutta mahavaivoja ei oo ollu kellään,tosin ei myöskään allergioita tai muutakaan

No meillä nelosella oli ainakin päinvastoin, sillon kun vielä imetin tuntuu että tyttö huus ihan kaikkea, oli semmonen fiilis että osaanko mä syödä ollenkaan oikein niin ettei toisen tarttis jokaista suupalaa itkeä. Sitten kun siirryttiin täysin korvikkeeseen, alkoi huudotkin vähetä.

Sellainen tutkimus on, että pulloruokitut ovat itkuisempia.

Mulla esikko itki aina rintaa saatuaan. Helpotti ku siirryin korvikkeeseen.

Tyttö sai rintaa 8kk. Hän on meidän perheen allergikko :/

Kuopus on saanu koko ajan pulloa ja tissiä sai 3kk. Ei allergiaa, ei vatsavaivoja =)

Outoja juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Voisin väittää että on =)

sulla on varmaan kokemusta.

meillä ei. mahavaivat johtuivat d-vitamiinitipoista. kun ne vaihdettiin niin mahavaivatkin katosivat. varmuuden vuoksi vaihdettiin sitten vielä nestemäiset tuttelit omneoon.

Meidän pojalla ei ole koskaan ollut mahavaivoja. Neuvolasta saatu d-vitamiini sopi ja korviketta saanut aina rintamaidon rinnalla (enemmän korviketta kuin tissimaitoa).

Ja mitä joku tuossa sanoi, et pulloruokitut itkuisempia. "Kaikki" ihmettelee, kun tuo poika on aina pelkkä ilopilleri, eikä ole pahemmin koskaan itkenytkään. Etten siis kyllä sitäkään väitettä allekirjoita.

Ei meidän pojalle ainakaan tullut vatsavaivoja kun korvikkeelle vaihtui kokonaan ollessaan n.8vkoa vanha.Mutta me ostettiin sille sellanen koliikki tuttipullo että ei nieleskele turhaa ilmaa.

Eli vastaus on että mielestäni ei tule enempää vatsavaivoja vaikka siirtyisi kokonaan korvikkeelle.Ja jos tuntuu että merkki ei sovi niin sit kannattaa vaihtaa eikä jäädä odotteleen "parempia aikoja tai tottumista korvikkeeseen"

Meillä on kaksi lähes kokonaan korvikkeella ruokittua poikaa, jolla toisella oli mahavaivoja ja toisella ei.

Vatsavaivat oli esikoisella, joka syntyi rv 37+1 ja kuopus oli taas rv 41+6 eikä mikään vaivannut.
Tuolla perusteella voisin väittää että täys- ja yliaikaisilla ei oo mahavaivoja ;)

Yhteistyössä