Onko kondomi varma?

  • Viestiketjun aloittaja mama-85
  • Ensimmäinen viesti
mama-85
Niin onko kondomi varma ehkäisy? Tietty mikään ei oo sata varma... Kuulee vaan niin usein että on sattunu vahinkoja sen kanssa... onko kukaan raskautunut kondomista huolimatta siten ettei oo esim luiskahtanu pois paikoiltaan tai menny rikki näkyvästi??
 
oikeassa käytössä varmuus on 97-98%. Jossakin oli että tavanomaisessa käytössä 95-85%. :O

ite oon ainakin ruvennu viimeaikoina pelkään että kumi pettää vaikka ei periaatteessa olis mitään syytä pelätä.... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämäyllättää;23806871:
Täällä sitten vissiin löytyy se 1% :D nimittäin odotan vk.22+5 "vahinko-vauvaa", ehkäisynä oli kondomi. Mulla ikää 39vee ja tämä neljäs lapsi. Kondomi ollut ehkäisynä viimeiset 8 vuotta, eli melko pitkään toimi!
Haha! Mitäs teidän tapauksessane sitten oikein kävi, jos saan udella? Hajosiko vai kuinka?
 
ou nou panic
iiik onkohan meillä ollu jotain minimaalisia reikiä kumissa kun ihan tunnollisesti ollaan sitä käytetty ja nyt mulla kuukautiset 4pvä myöhässä on heikko olo, välillä oksettaa lievästi ja rinnat arat... :O
 
"..."
Mä olen se 2 % jolla se pettää. :D (Ja muuten liki samoilla viikoilla rv 22+3) On joulutontut olleet asialla. :D :D
Mut oikeasti, onhan se varma. Mut mikään ehkäisy ei oo 100 % (paitsi sterilisaatio ja sekään ei kait aina toimi...)
 
ok
Ei sitä aina edes huomaa jos kumi pettää. Yleensähän se hajoaa säpäleiksi, mutta ei aina.

Meillä toimi 10 vuotta moitteettomasti, heti kun jätettiin pois, olin kuukauden päästä raskaana :)
 

Yhteistyössä