Onko kolme lasta nyt joku trendi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trendimammat kaduilla mukuloineen noteerannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trendimammat kaduilla mukuloineen noteerannut

Vieras
Kun näyttää siltä että kaikilla on kahden sijaan kolme lasta tai enemmänkin. Kolme kuitenkin tuntuu olevan yleistymään päin kahden sijaan. Mistä moinen kasvanut innostus moneen lapseen kahden sijaan?

Mäkin olen huomannut että ihmiset haluaa nykysin enemmän lapsia. Kuulun itsekin siihen sakkiin. Olen aina halunnut 3 lasta, mutta nälkä kasvaa syödessä ja nyt kun mulla on jo 2 lasta niin nyt tuntuu siltä että 5 lasta olisi meille sopiva määrä. Tosin eihän sitä tiedä saanko niitä monta kun haluisin.

Meillä on kolme lasta. Kaksi oli jotenkin liian tavallista, liian helppoa. Sitäpaitsi mulla oli syvä biologinen tarve saada kokea raskaus ja synnytys vielä toisen jälkeen.

Meillä kolme lasta ja kaikki samaa sukupuolta...:D
No joo, tosiasiassa halusimme lapsia enemmän kuin kaksi (määrää emme lyöneet lukkoon) ja kolme osoittautui meille sopivaksi määräksi, nimittäin olen aika varma siitä, että omalla kohdallani jaksamisen raja kulkee kolmessa lapsessa. Sitä paitsi mä haluan jo "kunnolla" takaisin työelämäänkin.

Tää on muuten jännä juttu, kun muistan vuosi sitten ihmetelleeni, kun kaveripiirissä ei ollut yhtään kolmilapsista perhettä ja nyt kesän ja syksyn aikana on tullut, useampiakin vauvauutisia kaksilapsisista perheistä. Jotenkin muistan ajatelleeni, että kaverien lapsiluvut ovat kai sitten täynnä ja on kai aika "harvinaista" tehdä kolme lasta, mutta nyt se tuntuu olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on muuten jännä juttu, kun muistan vuosi sitten ihmetelleeni, kun kaveripiirissä ei ollut yhtään kolmilapsista perhettä ja nyt kesän ja syksyn aikana on tullut, useampiakin vauvauutisia kaksilapsisista perheistä. Jotenkin muistan ajatelleeni, että kaverien lapsiluvut ovat kai sitten täynnä ja on kai aika "harvinaista" tehdä kolme lasta, mutta nyt se tuntuu olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus.

Samaa olen ihmetellyt. Eilen kertoi yksi kaveri kolmannen odotuksesta ja tänään on uutisia tullut jo kahdesta perheestä. Jokin "trendi" tämä nyt tosiaan on.

Meillä kolme, mutta minä olen aina halunnutkin kolme. Olisin valmis myös siihen neljänteen. :)

Mutta itse uskon, että tuo vaikuttaa paljon että äitiyspäivärahan saa nykyisin samana jos tekee kaksi lasta kolmessa vuodessa. Varmasti se mahdollistaa sen, että entistä useampi voi tehdä lapsia peräjälkeen ja olla kotona niiden kanssa. Televisiossa myös joku totesi, että lama-aikaan syntyy paljon lapsia.

Trendi?

Ollut kai jo aika kauan, koska meidän suvussa 3-lapsisia perheitä tunnetaan jo vuosikymmenten takaa :) Joten lienee jonkunasteinen tottumiskysymys, että minäkin haaveilen kolmesta lapsesta...

Uusimmat

Yhteistyössä