Onko kokoa 40 käyttävä lihava?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok riippuu varmaankin pituudesta, mutta jos puhutaan keskimittaisesta 165-170 senttisestä?
On vähän ylipainoinen jos housujen koko on 40. Yläosassa vaikuttaa myös rintojen koko.
Aijaa. Mulla on housukoko 38-40 ja BMI on 21. Olen siis 173cm/63kg. Mutta hyvä tietää että olen ylipainoinen. Täytyy sitten varmaan alkaa dieetille.
 
Justiinsa!
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Olen 169 cm pitkä ja painan 65 kg, kokoni on 40, farkut 31/34. Mielestäni en ole lihava, ja BMI:nikin on 22,8 eli normaali. Kiinteyttää ilman muuta voisi. :whistle: Tässä kuva näytteeksi: =)
Todella hyvältä näyttää!! Ja alleviivaa pointtia, jonka olen huomannut jo aiemmin eli ei ne numerosuureet (painot ja vaatekoot) oikeasti kerro ihmisen ulkonäöstä paljon mitään, ellei sitten ole reilusti yli-tai alipainoinen, minkä nyt yleensä kyllä huomaa. Se vartalon malli, luusto ja muu tekee niin paljon. Olen sinua pari senttiä lyhyempi ja painan 7 kg vähemmän, vaatekoko on pienempi - mutta olet profiililtasi paljon hoikemman näköinen kuin minä! Eikä tämä ole mitään itsesäälistä uikutusta, vaan tosiasiaa. Pienet luut ja paljon vällyä, minkäs teet :).
 
[quote On vähän ylipainoinen jos housujen koko on 40. Yläosassa vaikuttaa myös rintojen koko.[/quote]

No kiva tietää, että itse olen sitten kaamea läski kun 2kk neljännen lapsen syntymästä housujen koko on mallista riippuen 40 tai 42. Niin ja pituutta 158cm :(
 
Riippuu ihan ihmisen kropanmallista. Mä olen 163,5 cm pitkä ja vaatekokoni on nyt vaatteesta riippuen M/L/38/40 ja olen kyllä lihava.

Ja mulla on muuten yhdet H&M suorat housut jotka on kokoa 44! Jotta ei siis kovin yhtenäisiä ole nuo vaatekoot, koska nyt mulla on H&M caprit jalassa jotka ovat kokoa 40 ja liian isot.
 
vieras
Taitaa teillä olla sanojen merkityksetkin vähän sekaisin, kuten yleensä. Lähinnä siis ap:lla. Ei tietenkään voi olla LIHAVA jos käyttää kokoa 40, vaikka olisi lyhytkin. Kyllä lihava on oikeasti paljon enemmän kuin vaan pikkusen pyöreä.
 
Ei nyt mielestäni vielä lihava mutta ei kyllä millään tasolla hoikkakaan. Ja tosiaan jos pituus on tuolla välillä mistä alussa puhuttiin. Itse olen 167/65, vaatekoko 38 ja kyllä mulla aika pyöreä olo on. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa teillä olla sanojen merkityksetkin vähän sekaisin, kuten yleensä. Lähinnä siis ap:lla. Ei tietenkään voi olla LIHAVA jos käyttää kokoa 40, vaikka olisi lyhytkin. Kyllä lihava on oikeasti paljon enemmän kuin vaan pikkusen pyöreä.
Jos on 150 cm ja koko 40, niin eikös ole jo lihava?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
että näin,ihmisillä kaikkilla ei ole esim samankokoinen rakenne/luusto,nyt oon läski ja raskaana vielä ja vaatekoko 48 ja olisin ikionnellinen jos olisin kokoa 40
Heh no anoreksia voi olla vaikka satakiloisella.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsa!:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Olen 169 cm pitkä ja painan 65 kg, kokoni on 40, farkut 31/34. Mielestäni en ole lihava, ja BMI:nikin on 22,8 eli normaali. Kiinteyttää ilman muuta voisi. :whistle: Tässä kuva näytteeksi: =)
Todella hyvältä näyttää!! Ja alleviivaa pointtia, jonka olen huomannut jo aiemmin eli ei ne numerosuureet (painot ja vaatekoot) oikeasti kerro ihmisen ulkonäöstä paljon mitään, ellei sitten ole reilusti yli-tai alipainoinen, minkä nyt yleensä kyllä huomaa. Se vartalon malli, luusto ja muu tekee niin paljon. Olen sinua pari senttiä lyhyempi ja painan 7 kg vähemmän, vaatekoko on pienempi - mutta olet profiililtasi paljon hoikemman näköinen kuin minä! Eikä tämä ole mitään itsesäälistä uikutusta, vaan tosiasiaa. Pienet luut ja paljon vällyä, minkäs teet :).
En tiedä mistä se johtuu, mutta olen aina painanut vähän enemmän kuin miltä näytän, kuulemma. Luutkaan kun ei voi niin kauheasti painaa. Kai mulla jossain tuolla löllön alla piilossa on sitten lihasta mikä painaa. :D

Raskautta ennen painoin 60-62, että muutama kilo on vielä jäljellä, 17 oli kaikkiaan. :whistle:

Vaatekoosta, H&M : n, Vero Modan, Vilan yms. koot on sen verran pieniä että niistä minun pitää ottaa koko 40. Sitten taas vähän "iäkkäämmille" suunnattujen ketjujen vaatteissa (esim. Lindex ja Kapp Ahl ) on yleensä 38 sopiva, tai 38-40.
 
hah
Mä joudun käyttämään alipainoisenakin kokoa 40. Sama koko menee myös normaalipainon ylärajoilla. Olen 171 cm pitkä. Mun lantio on leveä malliltaan eikä siihen pienempää housua saa ängettyä. No jos nyt ihan luuta ja nahkaa olisin, niin sitten voisi koko 38 mennä.
 
Siis ei voi olla totta!
Minä olen 158 cm pitkä, ja nyt raskaana ollessa olen kokoa 42/44 riippuen vaatteista, ja ylipainoa on valitettavasti kertynyt jonkin verran. Mutta hyvänen aika, ennen raskautta olin mielestäni (ja monen muunkin, mm. lääkärini mielestä) todella hyvässä ja sopusuhtaisessa kunnossa, ja käytin housuissa kokoa 40! Näinkin lyhyenä naisena siis näin. Parilla ystävälläni on sama juttu, normaalipainoisia ovat. Joillakin taas housut ovat kokoa 36-38, mutta vatsa roikkuu isona reppuna vyötärön yli, vaikka reidet ja takapuoli olisivatkin hoikemmat... Itse olen tiimalasivartaloinen: leveä lantio, kapea vyötärö, isot rinnat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
että näin,ihmisillä kaikkilla ei ole esim samankokoinen rakenne/luusto,nyt oon läski ja raskaana vielä ja vaatekoko 48 ja olisin ikionnellinen jos olisin kokoa 40
Heh no anoreksia voi olla vaikka satakiloisella.
no satakiloisena tuskin kylkiluut paistaa läpi,kuten minulla tuolloin teki.
 

Yhteistyössä