Kaksi raskautta takana, tuloksena ekasta tyttö ja toisesta poika, hyvin pienellä ikäerolla, ja aivan yhtä kauhea raskauspahoinvointi molemmista (viikot 5-13). Pari kertaa tipassa 3vrk molemmista, en ollut kummassakaan odotuksessa töissä, enkä kyennyt mihinkään muuhun kuin makaamaan sängyssä tai sohvalla. Välillä yritin käydä ulkona kävelemässä, oksennuspussin kera tietysti. Mikään muu ei auttanut edes hetkeksi kuin kylmä, jääpalat, mehujäät ym. Tietysti oksensin myös ne, mutta helpottivat oloa edes hetkeksi. Kun kaikki oli kylmää, niin hajut eivät tunnu ihan niin pahoilta ympärillä. Se mikä EI auttanut, oli ihmisten kommentit ja neuvot tyyliin 'oletko kokeillut syödä heti aamulla ennen sängystä nousemista tms'. Tai että pureskele aamuisin jotain kuivaa leipää,näkkäriä tms. Kokeilkaapa oksentaa kuivaa näkkäriä, niin ei tule kyllä mieleen tehdä sitä enää koskaan toiste. Ainoa tosiaan, mistä itse sain edes jotain apua, oli se, että ihana mieheni hoiti kodissamme AIVAN KAIKEN ja esim. toi minulle aina kaupasta mitä ikinä keksin kokeilla. Nälkä oli ja esim. hedelmät maistuivat kyllä, mutta eivät harmi kyllä koskaan pysyneet sisällä. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille. Koskaan en kokeile enää. Onneksi minulla tuo kamala aika katkesi kuin veitsellä leikaten viikolla 13 molemmista. Toivon ymmärtäväisiä kanssaihmisiä kaikille tästä asiasta kärsiville!