KYSYMYS RASKAUSPAHOINVOINNISTA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marina

Vieras
Olen vasta 6:lla viikolla raskaana ja olo on sietämätön. Pahoinvointi alkoi vasta muutama päivä sitten mutta en tiedä miten sitä kestäisi vielä useita viikkoja. Pahoinvointi on ympärivuorokautista, oksentelua on ollut vain aamuisin ja aamupäivisin. Olen yrittänyt syödä jotain ennen ylösnousua ja muutenkin tiheästi jotain pientä vaikkei mitään tekisi mielikään, mut se ei juuri auta. Oon ollut töissä koko ajan, mut se on aivan tuskaa! En voi kuitenkaan kertoa raskaudestani vielä työkavereille joten käyn salaa oksentamassa. Onko kellään ollut vastaavaa ja miten olette selvinneet? Oletteko jatkaneet töissä vai saanut sairaslomaa ja keneltä? Enhän ole vielä käynyt edes neuvolassa. Entä onko kenelläkään mitään hyviä keinoja miten helpottaisi oloa?

Pakko se vaan oli jaksaa.
Töissä olin, pari päivää kyllä saikulla kun huimais ja laatta lensi.
Eipä voinut minkään, n. viikolla 6 alkoi pahoinvointi eikä koskaan kyllä ohi kokonaan mennyt... ei huono olo oikein edes helpottanut. No jollain viikolla 12 ei laatta lentänyt mutta kuvotti kyllä....

Mulla lensi laatta siis aamulla mutta kuvotti/ällötti/oksetti/heikotti/yrjötti 24/7.

Ei auttanut muu kuin aika. Saikulla en ollut, kuin yhden päivän, jolloin tuli tavaraa molemmista päistä....

Jotenkin sitä selvisi syömällä koko ajan jotain pientä. Ja siitäpä työkaveri raskauden arvasi, kun söin koko ajan jotain!

Mulla kans oli hirmunen pahaolo/kuvotus/oksennus 24/7 Ja mikkään ei oikiastaan auttanu.Saikulla en ollu, mutta työnlaadussa kyllä näky,että kaikki ei ollu ok.
Mut kannattaa kokeilla kaikki maholliset vippaskonstit, että joski helepotas.
''jääkaappi kylmät hedelmät, mehujäät(kaupan sekä itse tehdyt), suolanen ruoka, raikas ruoka, syö jatkuvasti jotain vähintään tunnin välein edes se jääkuutiona oleva muhu....syö väkeviä pastilleja jotta se inha maku suusta kaikkoais.vältä pahoja/voimakkaita hajuja...Lista olis niin kauheen pitkä mitä kaikkee on kehotettu tekeen,mut tässä edes jotain.''
tsemppiä odotukseen ja toivottavasti joastain vippaskonstista on jotain apua ja selviät vielä normaaliin elämään =/ =)

Mulla kesti pahoinvointi koko raskauden ajan. Olin pitkillä sairaslomilla. Jo pelkkä veden haju oksetti. On olemassa pahoinvointilääkkeitä. Söin niitä mutteivat paljon auttaneet. Kannattaa hankkia sellainen magneettiranneke, sellainen auttoi minulle. Oksensin välillä niin paljon, että kurkkuni vuosi verta..kivaa oli.

Joo mulla oli kanssa 24/7 pahoinvointi viikolta 7 viikolle 14.onneks kävin koulua niin oli helppo sieltä välillä olla pois ilman todistuksia kun unirytmi meni ihan sekasin ja joskus aamulla vaan oli niin hirveä olo ettei pystyny lähtemään.mikään konsti ei auttanu, niitä rannekkeita en kyl kokeillu vaikka niitä mulle suositeltiinkin,en tiiä oisko sitten kannattanu.Kaikki masensi kun koko ajan oli "kestokrapula" päällä.

http://www.sinunapteekki.fi/catalog/advanced_search_result.php?keywords=sea-band&gclid=CJjMudmxrZwCFUqK3godggQBjg
kannattaa googlettaa raskaus+ranneke niin tulee paljon muitakin vaihtoehtoja.

Yhteistyössä