Onko kokemuksia hormonikierukasta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden äiti

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia hormonikierukasta ? Sivuvaikutukset ? Kuinka kauan kesti tiputtelu, vai oliko sitä ? Kuinka runsasta se oli ? Muut haitta-vaikutukset ? Painon nousu ? Kertokaa kaikki mahdolliset kokemukset. Huomenna lekuri ja pitäis tehdä päätös otanko !

Laittaminen sattui erittäin paljon, tiputtelua oli vaan laittopäivänä, kipuja koko viikon, sillon tällön jomottelee vatsaa ja selkää, kuukautisia ei ole ollut 6 kuukauteen. 7kk ollut kierukka.

Paino nousi 10kg, menkat tuli joka kuukausi,plussaa oli se, että vuoto niukkeni huomattavasti,pinnaa kiristi, lopulta kierukka petti ja tulin raskaaksi...ei enää ikinä mulle hormonikierukkaa

Mulla tuli kamalasti näppylöitä, isoja ja kipeitä aknetyylisiä finnejä selkä ja naama täyteen. Vuodon määrään ei juuri vaikuttanut, mutta mulla on aina ollut aika niukat menkat, mutta silloin tällöin oli ärsyttäviä välivuotoja jamenkat ei ollu millään tavalla säännölliset. Painoa ei tullut kuin muutama kilo lisää, mutta nyt on tullut vähän enemmän kun kierukasta huolimatta mennään raskausviikolla 27. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Onko kenelläkään kokemuksia hormonikierukasta ? Sivuvaikutukset ? Kuinka kauan kesti tiputtelu, vai oliko sitä ? Kuinka runsasta se oli ? Muut haitta-vaikutukset ? Painon nousu ? Kertokaa kaikki mahdolliset kokemukset. Huomenna lekuri ja pitäis tehdä päätös otanko !

Alussa tiputtelua aika ajoin, useiden kuukausien ajan. Ei painon nousua. Joskus vatsa ja selkäkipua aivan kuin kuukautisten aikana. Laitto on tietenkin toinen juttu mutta jos ei ole pitkää aikaa viimeisestä synnytyksestä niin kohtalaisen helppo.
Ei mielestäni moitittavaa.

On, Mirena ollut nyt tasan vuoden. Enkä omien kokemuksien perusteella suosittele sitä kenellekään. Mitään vuotoa ei ole tullut laiton jälkeen, mutta näkymättömät kuukautiset kuitenkin, tajuton makean himo 4-5pvää kuukaudessa, pahoinvointia, päänsärkyä ja turvotusta. Minun kaunis heleä ja puhdas ihoni on aknen arpeuttama. Ainakin leuka.

Sain kaksi eri voidetta hoidoksi ja joo niin kauan auttaa kun voidetta käyttää mutta kuka haluaa lykätä vetyperoksidia naamansa alvariinsa?? Olisin syksyllä halunnut poistaa kierukan, mutta lääkäri ei suostunut! Käski katsoa ensin vuoden, pitäisi oireiden helpottaa... No katotaan nyt sitten..

Mulla on ollut kohta 3 vuotta ja ei oo pahaa sanottavaa.Alussa tuli vuotoja joo,mutta sehän kuuluu asiaan.Nykyään ei tuu vuotoja,mut niinku joku sanoi niin kehostaan tuntee millon menkat on,turvottaa ja rinnat kipeenä.Mut olis ne muutenkin,nyt vaan ei oo niitä vuotoja =) Ja jos vaihtoehdot ois ollut meillä pillerit (en varmasti muistaisi ottaa kaikkia ajallaan) ja kortsut (kuka niitä haluaa käyttää pidemmän päälle) niin oon kyllä ERITTÄIN tyytyväinen.Ja laitan uudenkin kierukan.

ei kierukassa mitään vikaa ole, ihmiset on vaan erilaisia, ja se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Ei muuta kuin kokeilemaan, jos yhtään tuntuu siltä että haluat helpon ja pitkäaikaisen ehkäisyn. Siinä sen sitten näkee sopiiko se vai ei. Itsellä on tehonnut hyvin, kuukautiset ihan minimaaliset, eikä laittokaan sattunut juurikaan, olin kylläkin juuri synnyttänyt. Poisto on vielä kokematta ja sitä jännitän sattuuko. Kannattaa tarkasti tutustua tuoteselosteeseen, siinähän on lueteltua kaikki mahdolliset oireet ym.

Mulle on sopinut ainakin tosi hyvin. Mirena on ollut nyt vajaan vuoden, ja menkat on tullu yhden kerran. Vuotokin tosi, tosi niukkaa. Ja mulla ei ainakaan laittaminen sattunut yhtään.

laitto sattu ja poisotto vielä enemmän mutta..

alku tiputtelun n. kuukauden jälkeen ei menkkoja,ei järkyttäviä menkkä kipuja ei mitään oireita,painon nousua ei mitään..

Mulla ollut mirena nyt kuukauden ja tässä odottelen koska nää inhottavat välivuodot loppuu! Laitto ei sattunut yhtään...vuos sitten synnyttäny. laittopäivän vuoti,sit ei viikkoon mitään,mut sitten alkoi jatkuva pieni vuoto,täs välis kai oli menkat jokka aika niukat,mut kuitenki menkat jokka kestäny nyt yli viikon....siis aina vaan vuotaa sen verran et pikkuhousun suojia käytettävä :( muuta oireita ei kai ole... leuassa yx finni,olotila ny samanlainen mitä ennenki....seksihaluista en tiedä ku ne vaihtelee muutenkin :) ja öö mitäs vielä....pelkäsin ja mietin kans tätä kierukka asiaa,mutta oon tyytyväinen,että sen laitoin. Kunhan nyt vaan toimis ja ei pettäis!

Mulle ei sopinut. Lääkäri sanoi joka kerta asiasta kysyessäni, että kyllä se "alku"tiputtelu kohta loppuu, mutta kun sitä oli kestänyt yli vuoden, otatin koko härpäkkeen pois. Muutenkin olo oli kurja - alavatsajomottelua, v***tusta, haluttomuutta... Tavallinen kuparikierukka sen sijaan sopi kuin nenä päähän.

mulle sopinut tosi hyvin. ennen oli runsaat kivuliaat menkat nyt vain tiputtelua n. kerran kuussa pikkuhousunsuojilla pärjää. laitto ja varsinkaan poisotto ei pahemmin sattuneet. laihdutus onnistui -15kg hyvin ja pitäis taas saada -10kg toisen raskauden jälkeen pois. seksihalut on ihan normaalit mitä mulla on ilman hormonaalistakin ehkäisyä. iho on pysynyt samanlaisena kuin ennenkin. jonkinlaisia pms oireita on mutta luultavasti niitä olisi ilman kierukkáakin..

Niin ja yks hyväpuoli on se että muuttaa emättimen limakalvon kosteammaksi

Yhteistyössä