onko kokemuksia? 3 korvatulehdusta putkeen eikä antibiootit auta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulehduskierrettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulehduskierrettä

Vieras
Nyt lääkäri eilen antoi kolmen päivän kuurin ja tiistaina pitäis lääkäriin mennä katsoo mikä tilanne ja jos tulehdus vielä niin korvapolille suoraan.

Onko kellään kokemusta mitä kenties voidaan seuraavaksi tehdä jos antibiootit ei auta?
 
varmaan jonkin sortin leikkaus edessä. putkitus tms. ei niillä taida antibioottien jälkeen olla muita vaihtoehtoja kuin leikata.
itsellä ei antibiootit auttaneet poskiontelotulehdukseen joten leikattiin. 6kk tulehdus ja 8 kuuria + nenätippoja ja sumutteita eikä auttanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
varmaan jonkin sortin leikkaus edessä. putkitus tms. ei niillä taida antibioottien jälkeen olla muita vaihtoehtoja kuin leikata.
itsellä ei antibiootit auttaneet poskiontelotulehdukseen joten leikattiin. 6kk tulehdus ja 8 kuuria + nenätippoja ja sumutteita eikä auttanut.

ongelma on vain siinä että putki on siinä korvassa missä se korvatulehdus on
 
No joo; on kyllä, mutta ei lapsilla onneksi. Heillä ei ole ollut kertaakaan korvatulehduksia, mutta minulla on sitten heidän edestäänkin. Juuri viime syksynä alkoi yksi putki, oli kolme tulehdusta peräkanaa, söin antibiootteja, pistin korvaankin antibioottitippoja kun tulehdus oli levinnyt laajalti sisä- ja ulkokorvaan. Aika ankee oli loppu vuosi viime vuonna. Sitten mulla puhkastiin korva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämän kevät:
No joo; on kyllä, mutta ei lapsilla onneksi. Heillä ei ole ollut kertaakaan korvatulehduksia, mutta minulla on sitten heidän edestäänkin. Juuri viime syksynä alkoi yksi putki, oli kolme tulehdusta peräkanaa, söin antibiootteja, pistin korvaankin antibioottitippoja kun tulehdus oli levinnyt laajalti sisä- ja ulkokorvaan. Aika ankee oli loppu vuosi viime vuonna. Sitten mulla puhkastiin korva.

tytöllä kun on jo puhkaistu tavallaan, tai no pieni reikähän siellä 'putkituksen takia on.

vuosi sitten putkitettiin ja tähän asti ilman mitään korvatulehduksia, nyt heinäkuussa alkoi tulemaan että heinäkuusta laskettuna 4 kertaa.
Mutta sit tässä 1,5kk aikana on ollut kolme. En vaan jaksais tätä
 
Meillä lapselle laitettiin 2 vuotiaana putket molempiin korviin. Puoli vuotta oli terveenä, sit meni 5 kuukautta märkää valuvien korvien kans, antibioottia antibiootin perään eikä niistä apua ollut. Kitarisanpoisto kuukausi sitten, samalla laitettiin toiseen korvaan putki, toisessa tärykalvossa oli niin iso reikä ettei putki olisi siinä pysynyt.
Tän kuukauden on terve ollut, toivossa eletään, et toi kitarisanpoisto tois avun noihin tulehduksiin.
 
Mein keskimmäiselle laitettiin putket marraskuussa. Joulukuussa tulehtui korva, sai lääkkeet. Korva rauhottu hetkeks ja alkoi sit taas vuotamaan sitä karmeelle haisevaa möhnää, eli tulehus jatkui. ihan yhtenään lääkärissä jo korvapolilla ravattiin kun korvassa vaan oli kestotulehus.

Imettiikii sielt möhnää mut ei auttanu. Kaikki näytteetkii otettii ja bakteeriksi todettiin.
Sit taas korvapolilla korvaa ronkittiin ja toinen huutaa. Kunnon imut ja sit sielt putken suulta löytyi semmonen pikkuruinen bakteeripesäkepöpö mikä sitä tulehusta piti yllä jatkuvasti.
Sen kun ne sai pois niin tulehus pysähtyi siihen.
Meniks siin joulukuu-huhtikuu välissä 5 kuuria.

Nyt oli just korvatulehus tällä lapsella. Juhannuksen jälkeen totes korvalääkäri että eipä ole putkia korvissa. Jos täs nyt rupee tulemaan taas tulehuksia niin uudet putket laitetaan.
 
meille auttoi varmasti vasta nielu ja kitarisojen poisto joka katkaisi korvatulehdukset. "tuubien aikaan" meillä ei onneksi ole ollut kuin kerran. mutta heti kun irtoavat ni sitten alkaa kerätä sitä töhnää uudestaan korvaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä auttoi kitarisan poisto 2 vuotiaana,20 kuurin jälkeen ja kolmen putkituksen jälkeen.karua kertomaa mutta totta.nyt vuoden päivät jo terveenä.....

Meillä on kerran putkitettu ja kerran kitarisa jo otettu pois
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ei teillä ole koetettu hoitaa tulehdusta paikallisesti tipoilla?

ei tällä kertaa joskus vuosi sitten kerran

Suosittelen kysymään lääkäriltä myös tätä vaihtoehtoa. Toimiko se silloin vuosi sitten? Meillä kakkosen korvia hoidetaan tipoilla kun ei antibiootit enää pure enkä jaksa lähteä tuohon kokeilurumbaan että mikähän tällä kertaa puris. Ja viljely ehdottomasti jos märkää erittää.
 
Meilläkin tippoja suoraan korvaan laitettiin ja ei mitään hyötyä. Yks lääkärikin sanoi että ne joko auttaa tai sitten ei. Hää ei ollu törmänny tapaukseen missä ne ois auttanu. Ja lisäs vielä että kyllä työ varmaan kuitekii haluatte kokeilla kaikkee mahollista, joten tipatkii määräs.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Meilläkin tippoja suoraan korvaan laitettiin ja ei mitään hyötyä. Yks lääkärikin sanoi että ne joko auttaa tai sitten ei. Hää ei ollu törmänny tapaukseen missä ne ois auttanu. Ja lisäs vielä että kyllä työ varmaan kuitekii haluatte kokeilla kaikkee mahollista, joten tipatkii määräs.

Juu ei autakkaa jos käy tk-lääkärillä jolla ei ole "oikeuksia" määrätä näitä erikoiskorvalääkärin tippoja. Ihan varmana ei auta jos jotain oftan akvakoleja määrätään :whistle: :wave: Tai selvennykseksi että tklääkäri ei mielellään eräiden syiden vuoksi määrää "kunnon" tippoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ei teillä ole koetettu hoitaa tulehdusta paikallisesti tipoilla?

ei tällä kertaa joskus vuosi sitten kerran

Suosittelen kysymään lääkäriltä myös tätä vaihtoehtoa. Toimiko se silloin vuosi sitten? Meillä kakkosen korvia hoidetaan tipoilla kun ei antibiootit enää pure enkä jaksa lähteä tuohon kokeilurumbaan että mikähän tällä kertaa puris. Ja viljely ehdottomasti jos märkää erittää.

kaikki kolme tulehdusta mitä nyt putkeen on ollut niin aina on tullut eritettä mutta koskaan ei ole viljelyä otettu :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ei teillä ole koetettu hoitaa tulehdusta paikallisesti tipoilla?

ei tällä kertaa joskus vuosi sitten kerran

Suosittelen kysymään lääkäriltä myös tätä vaihtoehtoa. Toimiko se silloin vuosi sitten? Meillä kakkosen korvia hoidetaan tipoilla kun ei antibiootit enää pure enkä jaksa lähteä tuohon kokeilurumbaan että mikähän tällä kertaa puris. Ja viljely ehdottomasti jos märkää erittää.

kaikki kolme tulehdusta mitä nyt putkeen on ollut niin aina on tullut eritettä mutta koskaan ei ole viljelyä otettu :(


Käytte tk:ssa oletan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Meilläkin tippoja suoraan korvaan laitettiin ja ei mitään hyötyä. Yks lääkärikin sanoi että ne joko auttaa tai sitten ei. Hää ei ollu törmänny tapaukseen missä ne ois auttanu. Ja lisäs vielä että kyllä työ varmaan kuitekii haluatte kokeilla kaikkee mahollista, joten tipatkii määräs.

Juu ei autakkaa jos käy tk-lääkärillä jolla ei ole "oikeuksia" määrätä näitä erikoiskorvalääkärin tippoja. Ihan varmana ei auta jos jotain oftan akvakoleja määrätään :whistle: :wave: Tai selvennykseksi että tklääkäri ei mielellään eräiden syiden vuoksi määrää "kunnon" tippoja.

No mä nyt toivon että se tulehdus on siellä korvassa vielä tiistaina että pääsis korvalääkärille. Tyttö aloitti tän rumban 3 viikkoa vanhana
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Meilläkin tippoja suoraan korvaan laitettiin ja ei mitään hyötyä. Yks lääkärikin sanoi että ne joko auttaa tai sitten ei. Hää ei ollu törmänny tapaukseen missä ne ois auttanu. Ja lisäs vielä että kyllä työ varmaan kuitekii haluatte kokeilla kaikkee mahollista, joten tipatkii määräs.

Juu ei autakkaa jos käy tk-lääkärillä jolla ei ole "oikeuksia" määrätä näitä erikoiskorvalääkärin tippoja. Ihan varmana ei auta jos jotain oftan akvakoleja määrätään :whistle: :wave: Tai selvennykseksi että tklääkäri ei mielellään eräiden syiden vuoksi määrää "kunnon" tippoja.

No mä nyt toivon että se tulehdus on siellä korvassa vielä tiistaina että pääsis korvalääkärille. Tyttö aloitti tän rumban 3 viikkoa vanhana


Korvalääkärille pääsee kyllä ihan itsekin tilaamalla aikaa yksityiselle. Se toki maksaa, mutta niin maksaa tuokin ja tuottaa kärsimystä lapselle. Itse siirryttiin 4n korvakierrelapsen kanssa yksityiseen hoitoon kun koettiin että tk-hoidossa lasten tulehdukset pitkittyi, meidän elämä ja yöunet kärsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Meilläkin tippoja suoraan korvaan laitettiin ja ei mitään hyötyä. Yks lääkärikin sanoi että ne joko auttaa tai sitten ei. Hää ei ollu törmänny tapaukseen missä ne ois auttanu. Ja lisäs vielä että kyllä työ varmaan kuitekii haluatte kokeilla kaikkee mahollista, joten tipatkii määräs.

Juu ei autakkaa jos käy tk-lääkärillä jolla ei ole "oikeuksia" määrätä näitä erikoiskorvalääkärin tippoja. Ihan varmana ei auta jos jotain oftan akvakoleja määrätään :whistle: :wave: Tai selvennykseksi että tklääkäri ei mielellään eräiden syiden vuoksi määrää "kunnon" tippoja.

No mä nyt toivon että se tulehdus on siellä korvassa vielä tiistaina että pääsis korvalääkärille. Tyttö aloitti tän rumban 3 viikkoa vanhana


Korvalääkärille pääsee kyllä ihan itsekin tilaamalla aikaa yksityiselle. Se toki maksaa, mutta niin maksaa tuokin ja tuottaa kärsimystä lapselle. Itse siirryttiin 4n korvakierrelapsen kanssa yksityiseen hoitoon kun koettiin että tk-hoidossa lasten tulehdukset pitkittyi, meidän elämä ja yöunet kärsi.

Me ei edes vakuutusta lapselle ehditty ottaa koska sairastu jo vauvana :( Joten täytyy katsoa mitä tässä alkaa pikku hiljaa tekemään
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me ei edes vakuutusta lapselle ehditty ottaa koska sairastu jo vauvana :( Joten täytyy katsoa mitä tässä alkaa pikku hiljaa tekemään


itseasiassa olisitte ehtineet, odotusajan vakuutuksia on olemassa :wave: Eihän tuokaan ole halpaa hakea kuuria kuurin perään ja todeta että turhaa antibiootit syötettiin, korvalääkärille julkiselle puolelle voi joutua odottamaan hyvinkin kauan aikaa jonoista riippuen.

 
meillä ei auttanut mikään muu kuin muutto, korvatulehduskierre johtuikin asunnosta, siinä oli hometta :(
Loppui viikossa kaikki sairastelut koko perheeltä muuton jälkeen.
 
Meillä ei ole ollut korvatulehduksia sen jälkeen, kun alettiin syödä säännöllisesti täysksylitolipurkkaa. Lääkäri oli jo antamassa aikaa putkitukseen. Me ei asuta Suomessa ja tilataan sitten Suomikaupan kautta isot lastit tuota purkkaa tai ostetaan Suomen visiiteillä. Kummallakaan lapsella ei ole tulehduksia ollut.
 

Yhteistyössä