Onko koiraihmisiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pajukko

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
6 834
0
36
Meillä on 12 viikkoinen narttupentu ja ongelmana on se, että se varastelee sukkia ym. pyykkikorista ja naulakosta vaatteita eikä suostu niistä sitten luopumaan. Murisee aivan hirveästi, kun yrittää ottaa pois ja sitten kun tarttuu kuonoon ja aukaisee suun niin näykkäisee kädestä niin, että kulmahampaat tekevät reiän ihoon ja vertakin tulee. Todellinen ongelma alkaa olla, kun noita vaatteitakin on vähän joka paikassa, kun lapset niitä viljelee ympäriinsä ja koira ne omii itselleen.

Omia puruluita ja leluja ei puolusta tuolla tavalla, vaan puruluunkin voi tuosta noin vain ottaa suusta ja pentu vain katsoo ihmeissään. Mitähän tehdä moiselle?

Meillä koira 7v ja tekee tuota sisällä ollessaan edelleen. Metsästyskoira, joten tarhassa suuren osan aikaa. Sukkien ja vaatteiden lisäksi kaluaa kengät. En siis ole paras antamaan vinkkejä tuon loppumiseen :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Meillä on 12 viikkoinen narttupentu ja ongelmana on se, että se varastelee sukkia ym. pyykkikorista ja naulakosta vaatteita eikä suostu niistä sitten luopumaan. Murisee aivan hirveästi, kun yrittää ottaa pois ja sitten kun tarttuu kuonoon ja aukaisee suun niin näykkäisee kädestä niin, että kulmahampaat tekevät reiän ihoon ja vertakin tulee. Todellinen ongelma alkaa olla, kun noita vaatteitakin on vähän joka paikassa, kun lapset niitä viljelee ympäriinsä ja koira ne omii itselleen.

Omia puruluita ja leluja ei puolusta tuolla tavalla, vaan puruluunkin voi tuosta noin vain ottaa suusta ja pentu vain katsoo ihmeissään. Mitähän tehdä moiselle?

Jos luita ja leluja on koko ajan saataville, niin ne ei ehkä ole sitten koiralle niin suuria aarteita kuin sukat, joita sen täytyyy etsiä.

aika hurjaa on jos niin kovaa pentu puree että verta tulee, siis hirveetä.
Meillä koira on kehittänyt siitä ihan leikin, että ko varastaa jotain, niin kattoo että eikö kukaan huomaa, mulla on jotain teidän omaa, tulkaa jahtaan mua ja ottaan se pois.
Mutta jos se on joku tärkee juttu, niin namipalan annan koiralle, niin johan se varastettu juttu jää siihen lattialle.
Mutta toi pureminen, sun täytyy tehdä siitä kyllä heti loppu! Tai sitten ku kasvaa ja tulee kunnon hampaat, niin se on lääkärireissu.

tuon varastelun kautta voit opettaa koiralle noutamisen.kun koiralla on esim sukka suussa kehu hirveesti ja anna nouto käsky..esim "mikä sulla on suussa, tuo mammalle"
sit kun koira tuo sukan sun luokse palkitse koira jollain herkulla/koiran napulla/keksillä
mää opetin koiralleni (3v rotikka narttu) raskaus aikana antamaan kengistä lähtien kaiken.oppi tosi hyvin kun muisti myös palkita koiraa
en nyt sano et toimis kaikille koirille mutta mun koiralle tuo on toiminut.
hirveesti kuitenkaan pentukoiralta ei voi vaatia.
onnea pennun suhteen!

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu-:
tuon varastelun kautta voit opettaa koiralle noutamisen.kun koiralla on esim sukka suussa kehu hirveesti ja anna nouto käsky..esim "mikä sulla on suussa, tuo mammalle"
sit kun koira tuo sukan sun luokse palkitse koira jollain herkulla/koiran napulla/keksillä
mää opetin koiralleni (3v rotikka narttu) raskaus aikana antamaan kengistä lähtien kaiken.oppi tosi hyvin kun muisti myös palkita koiraa
en nyt sano et toimis kaikille koirille mutta mun koiralle tuo on toiminut.
hirveesti kuitenkaan pentukoiralta ei voi vaatia.
onnea pennun suhteen!

Tuota palkitsemista olen miettinytkin, mutta sillä ei tuo sukkien varastelu ainakaan lopu. Tosin olisi se hyvä, että pentu toisi sukat ja muut minulle palkan toivossa sen sijaan, että menisi mussuttaan sukkaa piiloon ja tukehtuisi siihen. Pari kertaa kun on pitänyt sukka kaivaa tuolta kurkusta pois.

Yhteistyössä