Onko kohtuutonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa :(

Vieras
Rupesin siis seurustelemaan parhaan ystäväni eksän kanssa.Heillä meni huonosti ja olivat eronneet jo pariin otteeseen.Sellaista huopaamista ja soutamista.Olivat siis taas kerran erossa ja vahinko tapahtui.Olin kännissä ja lähdin tämän miehen mukaan.Yhteisen yön jälkeen huomasin viihtyväni miehen seurassa ja suhdehan siitä alkoi.Mies oli ihana,huomaavainen ja umpirakastunut...ainakin esitti niin....Seurustelimme salassa 6kuukautta ennen kuin ystäväni sai tietää,vahingossa.Hän oli epäillyt jo aikaisemmin mutta kielsin aina kaiken.Tämän 6kkn aikana näimme melkein päivittäin,omatunto soimasi mutta luulin rakastavani miestä ja toivoin ettei ystäväni saisi tietää.Tiesin että ystäväni on edelleen rikki erosta,olihan mies hänen ensi rakkautensa.

Meidän jäädessä kiinni ystäväni tietysti loukkaantui verisesti eikä tahtonut olla kanssani missään tekemisissä.Ei vastannut edes puheluihini,siitä huolimatta että olimme tunteneet yli 10 vuotta ja olimme yhteydessä päivittäin.
No tämä mies sai vakuutettua minulle että ystäväni ylireagoi,on sairaalloisen mustasukkainen ja valehtelee.Hän kertoi ystäväni valehdelleen minulle useasti(mm siitä että mies on väkivaltainen,sotkenu raha-asiansa ym).Uskoin typeränä kaikki miehen valheet ja välimme katkesi kokonaan,minäkään en halunnut enää korjata välejämme.

No kuinka kävikään...Kaikki entisen ystäväni "valheet" osoittautuvat parissa vuodessa todeksi.Mies oli väkivaltainen,käytti kaikkia läheisiään häikäilemättä hyväksi,käytti rahojani.Kolmen vuoden jälkeen tajusin kamalan virheeni ja yritin ottaa ystävääni yhteyttä.Yritin selittää miten pahoillani olin ja miten kamalan virheen olin tehnyt,ei auttanut.
Nyt en haluiaisi mitään niin kovasti kun saada korjattua välini entiseen parhaaseen ystävään :( Olenko tehnyt oikeasti niin kamalan teon ettei hän voi edes harkita anteeksi antoa tai tapaamista?Oli väärin aloittaa mitään miehen kanssa ja oikeastaan syy lopulliseen välirikkoon oli miehen valheet joita uskoin.Yritin selittää tätä ystävälleni että mies sai ajatukseni sekaisin mutta kuulemma minun on turha pistää virheitäni toisen piikkiin?Tiedän että tein väärin,olo on kamala mutta onko tämä nyt kohtuutonta?

Oletko hankkiutunut jo eroon siitä miehestä? Senhän pitäisi olla ensimmäinen projekti. Tuskin entinen ystäväsi senkään takia haluaa olla yhteyksissä, jos pelkää, että aiot lempata miehen hänelle takaisin. Tai vaikket varsinaisesti lemppaisikaan, että jos eroat, mies yrittää häntä vielä.

Mielestäni ystäväsi käytös ei ole kohtuutonta vaan varsin ymmärrettävää. Hän oli suoraan kertonut sinulle, millainen mies on, mutta sinä et piitannut siitä. Siitä huolimatta, että olit tuntenut ystäväsi yli kymmenen vuotta, ja ollut yhteydessä päivittäin, valitsit sen tien että valehtelit ystävällesi päin naamaa, salasit häneltä asioita ja mieluummin uskoit hetken hairahdusta (miestä) kuin ystäväsi sanaa. Sun ei auta kuin pyytää anteeksi hattu kourassa, vaikka kirjeen välityksellä, ja jäädä odottelemaan jos ystävä haluaa ottaa yhteyttä. Mielestäni on täysin ymmärrettävää, ettei hän halua.

• Tykkää
Reactions: Waahtera ja Kerpele
Olemme eronneet ja ystäni tietää tämän.Takaisin tuli vain halveksiva vastaus että "nytkö sitä ruvetaan pyytämään anteeksi kun on ero tullut" :(

No juuri noin mäkin vastaisin. Jos mun yli kymmenen vuoden aikainen ystäväni ihan pokerina uskoisi, että mä olen aina VALEHDELLUT sille, sitten vielä itse valehtelee päin naamaa asiasta, josta ihan suoraan kysyn, niin en olisi kyllä anteeksi antamassa ihan heti. Miksi olisinkaan? Jos ystävyyden lähtökohta on se, että ystävä uskoo mun valehtelevan ja katsoo että on ihan ok valehdella mulle, niin mitä pohjaa sillä ystävyydellä on? Ei mitään.

Kannan kyllä vastuun omista virheistäni mutta miehellä oli vain niin suuri osa tässä.Tuntuu niin pahalta ettei ystäväni voi edes tavata minua.Ei ole helppoa vakuutella viestien välityksellä että olen pahoillani.

Teit virheen ja jatka elämääsi. Älä pakota ystävääsi taas repimään haavoja auki ja puimaan juttuja uudestaan kun häen ei selkeästi halua.

Me teemme virheitä - ja niistä tulee seuraamuksia. Seuraamuksien kanssa on opittava elämään. Hyvä että olet pyytänyt anteeksi, se on asiallista. Mutta älä enää odota muuta. Jos ystäväsi joskus kokee tarpeelliseksi entisen ystävyytenne, hän ottaa yhteyttä.

Toivottavasti opit virheestäsi.

En antaisi anteeksi, enkä anna. Yksi ex-ystävä vikitteli exääni heti kun erosimme. Exä näytti tuon viestit ja katkoin välit, siinäpä ruikuttaa kun menetti sekä ystävän että ihastuksen.

ei tuohon voi sanoa, kuin että hankkiudu tuosta miehestä eroon.
ystävääsi et saa takaisin. Tyhmästä päästä saa kärsiä.

Ei sun auta kuin hankkia uusia ystäviä ja uusi mies.

Kannan kyllä vastuun omista virheistäni mutta miehellä oli vain niin suuri osa tässä.Tuntuu niin pahalta ettei ystäväni voi edes tavata minua.Ei ole helppoa vakuutella viestien välityksellä että olen pahoillani.

Sinut pystyy kuka tahansa mies/ihminen puhumaan pyörryksiin ja et voi itsellesi mitään. Eikö aikuiset yleensä hallitse omaa elämäänsä ja itseään...?

Ystäväsi käytös EI ole kohtuutonta, sinun on. Et voi syyttää miestä siitä mitä välillänne ystäväsi kanssa tapahtui. Sinä itse tie toisesti petit ystäväsi. Aikuinen ihminen kantaa vastuun teoistaan.

Yhteistyössä