Onko kohtuullista, että 4lk saa läksymerkinnän yhdestä puuttuvasta sanasta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Täällä oli aikaisemmin ketju, kun oli oppilas saanu merkinnän wilmaan, kun oli ollut tekemättä sivu englannin läksyjä. Sen ymmärrän ja senkin ymmärtäisin vielä, jos olis yks tehtävä tekemättä.
Meillä 4lk tyttö sai "läksyt tekemättä"-merkinnän kun kahden sivun englannin läksyistä oli jäänyt yksi SANA epähuomiossa kirjoittamatta. Tytölle se oli aika kova pala, kun on tosi tunnollinen ja tekee aina läksyt hyvin. Ei mua haittaa se merkintä, mut hieman ihmetytti. :whistle:
 
Juupa
Onko teistä läksymerkintä oikeasti niin iso asia että sen takia pitää soittaa opettajalle? Pitäisikö olla erikseen joku "läksyt melkein tehty ja olisi kyllä tehty koska on niin tunnollinen mutta nyt kävi vahinko"-tyylinen merkintä? Oletatteko että muut lapset eivät koskaan sano että tehtävä jäi "vahingossa" tekemättä, aina tahallista?

Musta tässä olisi ap:llä loistava paikka opettaa lapselleen että aina ei voi olla täydellinen, vahinkoja sattuu ja yksi läksymerkintä ei kaada maailmaa. Pettymyksiä pitää sietää. Okei, se sana unohtui vahingossa, ensi kerralla sitten tarkkana. Ja ps. yksi sana voi olla yhtä kuin yksi tehtävä, jolloin tekemättä oli yksi tehtävä.
 
Onko ihan varma, että asia oli kuten kirjoitat vai onko lapsi mahdollisesti tehnyt peittely-yrityksen? Peläten vanhemman reaktiota? Tuntuu kyllä kummalta opettajan reaktio.

Oliko opettaja sanonut lapselle, että läksyt ovat tekemättä? Vai oliko asia vain Wilmassa?
 
"a.p"
Onko ihan varma, että asia oli kuten kirjoitat vai onko lapsi mahdollisesti tehnyt peittely-yrityksen? Peläten vanhemman reaktiota? Tuntuu kyllä kummalta opettajan reaktio.

Oliko opettaja sanonut lapselle, että läksyt ovat tekemättä? Vai oliko asia vain Wilmassa?
Oli se tehnyt ne tehtävät oikeasti. Oli yks sanaristikko, josta oli yks sana jääny laittamatta, kun ei ollu heti sitä osannu ja oli hypänny sit seuraavaan tehtävään. Tekee läksyt kyllä aina huolella.

Oli sanonut lapselle, et tulee merkintä, kun se sana puuttuu ja merkintä tulikin sitten.

Joo, ei se mitään. Puhuttiin tuosta lapsen kans, että ei se haittaa se merkintä yhtään mitään ja vahinkoja sattuu ja kun ei ollu mistään tahallisesta kyse.

Ehkä tämä opettaja vaan on tarkka kaikkien suhteen.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";25459465]Älä oikeasti soita. Opettajan työajan tuhlausta.[/QUOTE]

Ei tässä minustakaan niin vakavasta asiasta ole kyse, et pitäis opelle soittaa.
Puhuttiin asiasta vaan tytön kans ja saa luvan olla.

Ehkä toiset opet on vaan niin tiukkoja tuon asian suhteen. Tytöllä oli englannin numero 10, joten on ollu kyllä ahkera ja tunnollinen.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";25459970]Nyt ei mene kyllä läpi, juttu haisee.
Joko tyttö nyt hiukan huijaa, tai sinä.

En usko että yksikään opettaja antaa yhdestä sanasta huomautuksen.[/QUOTE]

No on mulla parempaakin tekemistä, kuin yrittää keksiä tuulesta temmattuja juttuja kaksplussalle.

Ei oo pakko uskoa, mutta näin vain täällä on. Tuo enkunope antaa kuulemma jo yhdestä puuttuvasta sanasta läksymerkinnän. Juttelin äsken kerhoonvientireissulla toisen äidin kanssa ja hän sanoi, et on kuullu samaa.

Eikä tyttö huijannut, sen tiedän.

Mut mitäs yhdestä läksymerkinnästä, ihmettelin vain.
 
Itse en laittaisi läksymerkintää yhdestä sanasta. Ja ensimmäisen läksyunohduksen olen aina katsonut läpi sormien. Suuri osa tuntee niin suurta häpeää unohduksesta, ettei sitä toista kertaa satukaan :)
 
erratic harmaana
Kuulostaa kyllä kummalle. Entä jos ei vaan tiedä yhtä sanaa? Ja haluaisi selvittää sen sitten open kanssa? Miksi siitä pitäisi tulla läksyt tekemättä-merkintä, jos ei vaan ole yhtä kohtaa osannut? Kyllä mä kyselisin asiaa rehtorilta. Melko kohtuutonta.
 

Yhteistyössä