Onko kohtu luontojaan vinossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hip"

Vieras
Kun raskaana olevan naisen kohtu kasvaa, onko ihan yksilöllistä, kasvaako se symmetriseksi? Kasvaako se kenelläkään symmetriseksi, vai pakotttavatko sisäelimet sen tiettyyn asentoon?

nimim. toinen raskaus menossa ja kohtu on kallellaan kohti oikeaa kainaloa kuten ekallakin kerralla

Mulla on epänormaalin paljon eteenpäin kalleellaan oleva kohtu. Kuulemma kuin hevosenkenkä. Gyne sanoi, että se suoristuu tietysti raskausaikana. Kohtu voi olla vinksallaan vähän sinne tai tänne. Yksilöllistähän se on, millainen massu/kohtu lopulta on raskauden loppuvaiheessakin.

Mä kovasti odotin silloin eka kerralla mistään mitään tietämättömänä, että se vauvamasu on tuossa edessa ja keskellä. tottahan sille leveyttä tulee ja se tasapainottaa tilannetta, mutta jo nyt rv 17 suunta on reilusti vino. Tuli vaan mieleen, että onko asia aina niin, vain onko se ikioma ominaisuus :)

Mulla ainakin on ollut aina kohtu vasemmalle kallellaan, ja lapsi potkikin aluksi vain vasemmalle puolen. Mietin jo, että pikkupioneeriko siitä tulee... Mutta niin se on vaan lapsi kasvaessaan siirtynyt ihan keskelle; ei tullut muotopuolta vauvamahaa niin kuin aluksi ajattelin...

Yksilöllistähän tuo on. Mulla on ollut kuulemma kohtu ennen raskautta jotenkin taakse kallellaan. Multa on aina ollut tosi vaikeaa ottaa papa-koetta, koska kohdunsuukin on siis ties missä :) aina saa venkoilla ihme asennoissa, yleensä istualteen on ainoa miten on onnistunut. Nyt oon raskaana ja nyt tuntuu kohtu ihan vinksallaan olevan, oikea puoli tuntuu ihan "tyhjältä" ja kohtu vaikuttais olevan ihan vasemmalla.

Mulla alkuun oli maha selvästi oikealla puolella, erottui hassusti kun makasin selälläni :D Nyt viimeiset viikot menossa ja masu näyttää ainakin olevan ihan keskellä ja näyttää symmetriseltä. Olen mä joskus nähnyt ihan isojakin vauvamahoja jotka osoittaa selvästi oikealle tai vasemmalle :)

Kävin papa-kokeessa hoitajalla n. kuukausi sitten ja nyt toissapäivänä gynellä ja kumpikin sanoi
että ahaa tämä onkin tällein vinossa ja ihmettelin kummallakin kerralla että mikä siellä
nyt on vinossa mutta en enempiä tajunnut sillä hetkellä kysellä. Eli mikähän tuolla
alakerrassa nyt on vinossa, kohtu vai mikä? =)
Onkohan se normaalia..vai olenko joku friikki?

Yhteistyössä