onko koeputkihedelmöitys millainen homma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomasin ettei kukaan ollut vastannut niin yritänpä minä selittää ja vanhoja muistella =) . Eli koeputkihedelmöityksessä aloitetaan kierto sumutteilla jotka salpaa oman hormoonitomintasi. Joku kierronpäivä alat sitten ottaa hormooneja joilla aletaan kasvattaa munarakkuloita(ennen ne oli piikityksiä, nykyään siihen saattaa olla tabletitkin?), rakkuloiden tilaa seurataan ultralla. Kun niitä näyttää kehittyneen tarpeeksi ja isoja niin päätetään irroituspiikin ottopäivä ja siitä parin päivän(muistaakseni)jälkeen tehdään punktio ,eli imetään munarakkulat tyhjiksi, kypsät ,hyvät munasolut laitetaan koeputkeen miehen sperman kanssa. osa munasoluista hedelmöittyy(toivon mukaan) ja niistä 2 siirretään kohtuusi ja toivotaan että kiinnittyisi edes toinen. ylimääräiset laitetaan pakkaseen odottamaan tulevia yrityksiä.
Siirron tueksi määrätään lugesteronit jotka vahvistaa kohdun limakalvoa vastaanottavaisemmaksi alkiolle. Näin kait se lyhyesti selitettynä meni.
Suosittelen sillä itse olen tällä hoidolla saanut 2lasta ja kaksi pakkasukkoa odottaa vielä Tampereella otollista aikaa siirtoa varten=)

Riippuu missä olet hoidossa..yleensä siirretään yksi alkio ainakin ekalla kerralla, mutta jos teillä hedelmöityy esim.vaan 2 ja nekin suht heikkolaatuisia niin voidaan laittaa ne molemmat kohtuun. Se on yksilöllistä.

Yhteistyössä