Onko klo.6 mielestänne aamu vai yö?

pukki
Aamuahan tämä. Aamunavetta kutsuu! Eli työt. Ennen vanhaan kaikki heränneet jo ennen kuutta. Millä vuosikymmenellä miehesi on syntynyt? Onko hän vapaankasvatuksen tuotos?
 
[QUOTE="vieras";28395809]Minä herään arkisin klo 5, elikkä sen mukaan aamuhan tuo on, mutta talvella se kyllä tuntuu ihan yöltä ja näin kesällä aamulta kun on niin valoistaa jo.[/QUOTE]

Meillä vauva herää kuudelta, ja talvella se tuntui yöltä. Nyt kun on valoisaa, niin on paljon mukavampi herätä.

Mutta noin yleensä aamu alkaa siitä kun aamu-tv alkaa :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28395838:
Mulle se on yö.
Ai niin ja se perustelu. Ajattelen, että yöunelle pitäisi olla 8 tuntia aikaa. Jos hereillä pitää olla klo 6, unessa pitäisi olla jo klo 22. Kuitenkin saatan olla töistä kotonakin vasta klo 21 tai sen jälkeen. Klo 22 tulee vielä tekstareita tai ihmiset soittelevat, nuoriso tulee tai lähtee. Harvoin pääsee nukkumaan ennen klo 23, useimmiten menee puolille öin.
 
"Vieras"
[QUOTE="äityli";28395800]Klo 6 on aamu. Monet ihmiset ovat jo silloin töissä , eivätkö tee yötyötä. Yölisäkin päättyy klo 6.[/QUOTE]

Kello 6 on varhainen aamu.

Meillä yötyö on aina päättynyt klo 7. Lisät maksettu 7asti.

Itse ajattelen et aamu alkaa seitsemältä ja päättyy 9.
Siitä alkaa aamupäivä.
 
"Jenny"
Valoisaan aikaanse on mulle aamu, kun ymirytmi kääntyy niin, että herään ennen kello kuutta. Pimeällä taas nukun sikeesti puoli kahdeksaan asti, joten se on mulle vielä yötä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";28395862]Kello 6 on varhainen aamu.

Meillä yötyö on aina päättynyt klo 7. Lisät maksettu 7asti.

Itse ajattelen et aamu alkaa seitsemältä ja päättyy 9.
Siitä alkaa aamupäivä.[/QUOTE]
Näin mäkin ajattelen.
 
Aamu. Klo 5.00 on myös aikainen aamu. Siitä jos taaksepäin niin sitten on yö. Siis minun käsitykseni mukaan. Mutta moni tyrmää oman käsitykseni muutenkin. Minusta
00.00-03.00 yö
04.00 aamuyö
05.00-06.00 varhainen aamu
07.00-08.00 aamu
09.00 myöhäinen aamu
10.00-12.00 amupäivä
13.-17.00 iltapäivä
18.-19.00 varhainen ilta
20.-22.00 ilta.
klo 23.00 ja puolen yön väli on myöhäisiltaa.
 
Keittiönoita
Aamu minustakin, olin sitten nukahtanut mihin aikaan vaan. Sen tarkemmin en osaa perustella :)
No mullakin aamu alkaa klo 7 riippumatta siitä, mihin aikaan olen nukahtanut. Mutta pääsääntöiseti klo 22:30 ei enää tapahdu mitään, joten nukkumaan meneminen on mahdollista. Kun olin lapsi ja nuori, niin oli kirjoittamaton sääntö, että ihmisille ei soitettu eikä menty käymään enää klo 21. Eikä ajateltu, että ottakoon puhelimen pois seinästä, jos ei halua herätä kesken unien. Jos puhelin soi klo 21 jälkeen, niin yleensä tiedossa oli ikäviä uutisia. Nykyisin elämä on siirtynyt myöhemmäksi, kaupat ovat auki pidempään jne, joten ihmisten myös oletetaan olevan tavoitettavissa myöhempään kuin aikaisemmin.
 
Aamu, vaikkakin lasten heräämisajaksi ärsyttävän aikainen, jos siis ei ole tarvetta nousta jo tuolloin. Esikoinen heräsi jossain vaiheessa kl 05 ja vaikka senkin lasken jo aamuksi niin kyllä sitä monesti mietti että pakkoko tuon on nousta ylös jo keskellä yötä... :D
 

Yhteistyössä