Onko kirkossa imettäminen ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja miten lie
  • Ensimmäinen viesti
miten lie
Illalla olisi kirkossa tilaisuus, jonne kiinnostaisi mennä. Mutta täytyisi ottaa tuo 5 kk vauva mukaan. Onko ihan sopivaa imettää kirkossa, jossa varmaan on aika paljon mummoikäistä porukkaa? Mitään lastenhoitohuonetta ei kirkossa ole.

vierailija
iso hartiahuivi mukaan ja menet vaikka takapenkkiin niin kukaan ei edes huomaa mitään.

luulisin että ne mummut ei ole niitä kärkkäimpiä hermostujia, vaan ihan nää +-30-vuotiaat palstalaiset... ;)

vieras
Kyllä kirkossa saa imettää. Ja ihan miten haluat...voit imettää vaikka etupenkissä jos olet sinut asian kanssa, eikä ihmisten kommentit sinua ahdista tai sitten menet jonnekin taakse.

Rukoilijasirkka
Kyllä mä oon imettänyt jumalanpalveluksessa. Kun mulla on semmonen vauvan harso rätti mukana ollut, niin olen laittanut sen hartioiden ympäsille, niin, ettei tisu edes näy.

tiukkapipo
Suositan sitä huomaamatonta nurkkaa ja imettämistä vaikka hartiahuivin tai harson alla. Olen nähnyt äitejä imettämässä niin, että ovat nakanneet harson tai ison huivin vauvan eteen, olkapäältä syllinsä asti, jolloin vauva on siellä huivin alla, piilossa, ja imettäneet siten. Minusta se on hienotunteista meitä kohtaan, joita ei kiinnosta nähdä ketään rinta paljaana tai edes melkein paljaana, olkoonkin miten luonnollinen tapahtuma tahansa. Lapsellekin se on hyvä, saa olla rauhassa eikä ulkopuolinen melu ja häilinä, liike, valot, häititse.

vieras
Kirkossahan ei saisi olla esim hihattomassa etiketin mukaan, joten ihan tissit vikkuen ei varmaa oo soveliasta imettää mutta just jonkun harson tai muun kun laittaa ns peitteeksi niin sit on varmaan soveliasta.

Miksei kirkossa voisi imettää. Onhan se kuitenkin ihan luonnollinen tapahtuma, eikä mitenkään väärin. Ja eikös Raamatussa sanota: "menkää ja täyttäkää maailma.." pahahan se on, jos ei saa ruokkia lasta. :saint:

Olen itseasiassa imettänyt molempiakin kirkossa. Minun mielestäni ihan ok jos sen pystyy tekemään huomaamatta ja ilman paljasta pintaa.

Esim. silloin kun esikoinen oli ihan pieni ja imetys hankalaa, en olisi kirkossa imettänyt.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja petomamma:
Tiedän että TaivaanIsä ei pistä pahakseen. Kirkkokansasta en kyllä osaa mennä sanomaan... :D
No nimenomaan just näin, että sen takia ei kannata jättää menemättä vauvan kanssa. Tietty sit on näitäkin, jotka haluaa et on jotain pyhyyden tuntua ja ne luulee, et se saadaan aikaan suvaitsemattomuudella ja tyyliin nilkkojen ja ranteitten piilottamisella.

tiina
Kyllä voi ja saa imettää. Olen itsekkin imettänyt kesken häiden. Parempi imettää, kun että lapsi huutaa nälkäänsä. Mun yksi kaveri sanoi kerran yhdelle rouvalle, kun ehdotti että menisi wc:n imettämään, että syökö rouva lounaansa itse wc:ssä.

Yhteistyössä