onko ketään operoitu raskaana???

mulla siis leikattiin napatyrä kesällä eikä lääkärit osaa sanoa ennustetta miten meidän käy, ku ei ole varmuutta että leikkuuhaava kestää... eli onko ketään joka olisi operoitu raskaana ja miten teidän on käyny?!?!? stressaa ku ei tiiä!!!!
 
Minua ei ole operoitu raskauden aikana, mutta kahdelta kaveriltani puhkesi umpisuoli raskauden aikana, joka sit jouduttiin leikkaamaan. Toinen oli rvko 18 ja toinen vkolla 38. Kumpaisellakin arpi kesti hyvin masun kasvun.
Ja terveet vauvelit syntyivät :heart:
 
Ei leikattu vatsanseudulta, mutta läheltä on pitänyt. Sappikivet hoidettiin rv:llä 15 antibiooteilla, jos en olisi ollut raskaana, ne olisi leikattu tai jos antibiootti ei olisi auttanut.
Nytkin todettiin, että jos kohtaus uusiutuu pahana, niin paras leikkausaika olisi raskauden toinen kolmannes: vauva kestää nukutuksen paremmin ja kohtu ei ole liian iso. Sappikivet leikattiin lopulta kun vauva oli 4kk.
Tosin rv:llä 30 olin autokolarissa, jossa murtui oikea polvi, joka leikattiin ja vasen jalkapöytä murtui.
Eli tytsä sai kyllä lääkkeitä oikein olan takaa, mutta on nyt täysin terve 1v 3kk.
 
Mulle tehtiin laparotomia oikein extrapitkällä viillolla rv17. Maha alkoi just sen jälkeen kasvaa ja hienosti kesti paikat. Ehkä vähän norm. leveämpi arpi jäi, mutta eipä haittaa.
Ole huoleti =)

Kyllä ihmettelen, että lääkäri on sanonut, ettei tiedä miten teidän käy :eek:
 

Yhteistyössä