onko ketään n.160cm pitkää joka painaa n.60kg?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
b
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mahtuuhan tukiainenkin s-koon vaatteisiin.
nimenomaan!! Kannatan! Olin eilen L kokoisen ystäväni kanssa ostoksilla.. Hän sitten meni ja osti xs kokoiset legginsit. sen oli näköisetkin... Melkein meinasin sanoa mut sen verran tulisielu ko ystäväni etten viitsinyt pilata hänen intoaan "kuinka mahdun näihin"..

Mursu
Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Mä painan aikalailla noin ja pituuskin sama. Käytän vaatekokoja xs ja s.
Miten te oikeen mahdutte noihin kokoihin?
Ilmeisesti käyttävät liian pieniä vaatteita. B) Kyllähän noihin välillä törmää.. Ite painan 48kg ja olen jotain alle 165cm pitkä ja vaatekoko xs-s, Mangossa yleensä housut on 36. Enkä ole mikään 48 kilon pulla. :)
No ei mun vaatteet ole pieniä mulle :D Oikeesti, ei kaikki käytä makkarakuori tyyppisiä vaatteita. Riippuu paljon vaatteistakin. Tuskin mä näyttäisin hyvältä xs napapaidassa, mutta muissa puseroissa ja normaaleissa vaatteissa ei mikään tursua mistään. Myös lienee lihaksilla jotain tekemistä painon kanssa.
Toki, ja muutenkin rakenteella ja luilla, esim. ite en kuitenkaan ihan rasvaton ole vaikka noinki köykänen vaan enempi siroluinen mikä pudottaa painoa eikä mulle kasva suuria lihaksia vaikka kuntoilen, kiinteytyvät kuitenki. Onneks. :)

xc
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mahtuuhan tukiainenkin s-koon vaatteisiin.
nimenomaan!! Kannatan! Olin eilen L kokoisen ystäväni kanssa ostoksilla.. Hän sitten meni ja osti xs kokoiset legginsit. sen oli näköisetkin... Melkein meinasin sanoa mut sen verran tulisielu ko ystäväni etten viitsinyt pilata hänen intoaan "kuinka mahdun näihin"..
Niin, kyllähän melkein kuka vain SAA tungettua itsensä xs-vaatteisiin, eri asia sitten on että kuinka hyvältä se näyttää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Mä painan aikalailla noin ja pituuskin sama. Käytän vaatekokoja xs ja s.
Miten te oikeen mahdutte noihin kokoihin?
Ilmeisesti käyttävät liian pieniä vaatteita. B) Kyllähän noihin välillä törmää.. Ite painan 48kg ja olen jotain alle 165cm pitkä ja vaatekoko xs-s, Mangossa yleensä housut on 36. Enkä ole mikään 48 kilon pulla. :)
No ei mun vaatteet ole pieniä mulle :D Oikeesti, ei kaikki käytä makkarakuori tyyppisiä vaatteita. Riippuu paljon vaatteistakin. Tuskin mä näyttäisin hyvältä xs napapaidassa, mutta muissa puseroissa ja normaaleissa vaatteissa ei mikään tursua mistään. Myös lienee lihaksilla jotain tekemistä painon kanssa.
Toki, ja muutenkin rakenteella ja luilla, esim. ite en kuitenkaan ihan rasvaton ole vaikka noinki köykänen vaan enempi siroluinen mikä pudottaa painoa eikä mulle kasva suuria lihaksia vaikka kuntoilen, kiinteytyvät kuitenki. Onneks. :)
Vaikka kuinka olisi ns. isoluinen se ei tee kiloissa enempää kuin noin puoli kiloa.
Esim minä olen 160 cm ja mies 185 ja meidän luiden painoero on puoli kiloa.

Että se on ihan urbaanilegendaa jos joku väittää että luut on raskaat ja siks painaa 10 kg enemmän esim kuin joku muu.

no
Itse olen 158 cm, ja ennen raskautta painoin n. 70 kg. Ylipainon puolellehan se menee, mut en kyllä kokenut itseäni mitenkään läskiksi. Riippuu varmaan aika paljon tosiaan ruumiinrakenteesta, miltä ne kilot kenenkin varressa näyttää. Itse olen sellainen "tiimalasivartaloinen" eli rinnat on isot, ja myös takapuolta ja reisiä löytyy, mut vyötärö on kohtuullisen kapea. Nyt viimeisilläni raskaana, 40+4, tunnen itseni valtavaksi, vaikka painoa tullut kohtuullisesti, n. 11 kg. :D Tämä on jo liikaa minun varrelleni!

Samat mitat
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;21364193:
Mä oon 163 ja 58 kg enkä tosiaankaan mahdu 36 kokoisiin vaatteisiin.
Sama täällä! No, trikoopaidoista menee ehkä se 36-koko, mutta ei muuten. Oliskin tarkoitus pudottaa painoa 5-7kg kesäksi :)

"Niin"
Ei ne luut ehkä itsessään paina, mutta sama massa kapeiden luiden ympärillä = makkaroita ja muhkuroita, kun taas leveämmälle kropalle jakautuu ehkä tasaisemmin=näyttää kiinteämmältä ja sopusuhtaisemmalta. Toki tähän vaikuttaa myös kullekin yksilöllinen ominaisuus kerätä rasvaa (tiettyihin kohtiin kehoa).

Dom
Meillä on vaimo samoissa mitoissa.
On tosin RV 30.

Hankala sanoa mikä kenelläkin näyttää paljolta.
Sohvaperunalle jolla ei ole yhtään lihaksia pienet tissit on tuossa painossa jo läskiä sen verran ettei ainakan lisää tarvitse ottaa.
Itsestään huolta pitävällä jolla paikat kunnossa ihan ylärajoilla.
Sopiva paino 52-55 kg

"xXx"
Mä olen 158 pitkä ja kun raskauden jälkeen painoin 68kg, oli valtava läskivalas. Samoin olin valas vuotta myöhemmin kun painoin 58kg. Vasta imetyksen loputtua paino alkoi taas tippumaan ja nyt painaessani 52kg olen normaali, mulla on tissit ja perse vaikka olen hoikka. Vaatekoko housuissa 34 tai xs/s, paidoissa 34/36 tai S. Mun mielestä lyhyellä ihmisellä parikin liikakiloa näyttää kamalalle, ei 170 senttisellä edes näy parin kilon heitot missään. Itsellä ne 2kg vaikuttaa jo vaatteiden istuvuuteen ja pahimmassa tapauksessa vaatekokoonkin.

"urpo"
Urheilen paljon, mitat 168/58..mutsi tasan samankokonen kun seistään vierekkäin mutta painaa vaan 53!!! Luista, lihaksista, ym johtuu painoerot joten ei kannata aina tuijottaa vaan sitä vaakaa..

"Mila"
Mä oon 163 cm ja painan 58 kg. Näytän hoikalta ja s/36-koon vaatteet ovat useimmiten sopivia, eivät makkarankuoria. Mahdun edelleen hyvin samoihin housuihin kuin mitä käytin yli 7 vuotta sitten painaessani 54 kg. Vaikka peili ja vaatteet kertovat että on ok paino, aion pudottaa pari kiloa pois niin että on taas vähän herkutteluvaraa :)

"vieras"
Mä olen 161cm ja 64,5 eli puolikiloa saa vielä lihoa että pysyy bmi:n rajoissa mutta tarkoitus olis saada pois pari kolme kiloa mutta ei tunnu onnistuvan eli toivottavasti pysyy edes tässä. Työterkka haukku melkeen pystyyn.

"Milli"
Samanpituiset ja samanpainoiset ihmiset voi olla todella erinäköisiä. Mulla on tästä tosi outo esimerkki, jota en olis uskonut, jos en olis omin silmin nähnyt.

Mä olen 170 cm pitkä ja painan 58kg. Mulla on kaveri, joka on suunnilleen saman pituinen, mutta minua hoikempi. Käyttää pienempää vaatekokoa. Ostettiin kerran samanlaiset farkut, hän osti kokoa pienemmät. Kaveri kysäs multa, että tiedätkö paljon hän painaa. Arvelin tietysti, että vähemmän kuin minä. No, sanoi painavansa 65kg. En uskonut. Mentiin meille ja hän meni vaakaan. Oli pakko uskoa. Ja tiedoksi, että hän ei tosiaan ole mikään lihaskimppu, ei juuri harrasta liikuntaa.

iu
Toi paino on tosiaan kummallinen asia. Mä olen 159 cm, ja painaessani 57 kg olin aika valtava pulla. Mulle sellainen mukava paino on n. 50 kg. Mutta samapituinen ystäväni näyttää 60 kg painossaan aivan hirveän hyvältä, hoikemmalta kuin mä. En tiedä mikä hänessä sitten painaa, ei läski aikakaan...

pön tt ö
Mä oon tasan 160cm ja painan nyt 51kg. Vielä on reidet vähän paksut mutta juoksuharrastuksella lienee osansa siihen. Viimeksi ennen raskautta painoin 56kg ja se oli kyllä auttamattoman liikaa mulle, lyhytjalkaiselle, kun kaikki kasaantuu lantioon ja reisiin.

Kiva olis päästä alle 50kg, sitten tuntuisikin varmaan sirolta ja hoikalta, mitä kyllä nyt jo kuulee ympäriltä ja valokuvista itsekin "onpa mulla luisevat kyynärvarret ja posket".

Käytän vaatekokoa XS, farkuissa Lindexin pillit on 28/32 ja ne on vyötäröltä aivan liian löysät, mutta pienemmissä sitten kinnaa reisistä liikaa.

satunnainen vastailija
Jos ihmettelette sitä että saman pituisille ja painoisille menee eri vaatekoot, muistakaa että ruumiinrakenteella on tosi suuri vaikutus.
Mm täällä havaintomateriaalia:
http://www.mybodygallery.com

165cm ja paino 55kg. Olen hyväksynyt itseni tämän kokoisena ja painavana, juuri passeli minulle. Käytän vaatekokoa S-M. Kun painoin alle 50kg, olin ihan luuviulun näköinen. Nyt on muotoja, muttei yhtään ylimääräistä! :)

Loppujen lopuksi paino/pituus-suhde ei kerro kokokuvaa, saman massan omaavilla kun ei välttämättä ole samaa ruumiinrakennetta, lihasten määrää yms...

Yhteistyössä