Puolisoni on sotkuinen, toimii ihan kuin murkku: tavarat tippuvat yleensä siihen missä niitä ei enää tarvita: vaatteet lattialle, lehti sohvan reunan yli lattialle, tiskit jäävät pöydälle jne jne. Itse olen siististä kodista, jossa on siivottu liikaakin, ja minua ärsyttää sekaisuus ja sotku.
Meillä on nyt kaksi pientä lasta ja tosiaan tuo puoliso jota ei sotkut haittaa. Mitä siis teen? Hermo meinaa mennä joka päivä, mutta välillä olen sinnitellyt enkä nostele puolison tavaramyttyjä lattialta, en kasaa märkiä ulkovaatteita eteisen lattialta puolisoni jäljiltä jne jne. Kestän noin pari päivää. Kun puolisolla on lapsivapaata aikaa ja än on yksin kotona ja minä lasten kanssa jossain, ja kun tulemme takaisin, on kotona sotkuisempaa kuin lähtiessämme. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävintä! Lasten sotkut on vielä eri asia mutta..
Joskus tosiaan pidän siivouslakkoja ja kotimme on siloin kuin kaatopaikka. Jospa vielä pystyisin olemaan siivoamatta kun ystäviämme tulee kylään (tai puolison vanhemmat), tavallaan tuntuisi hyvältä käskeä anoppia vaan siirtämään puolison likavaatteita syrjemmäksi että pääsee sohvalle istumaan