Onko ketään joka on sairastanu tai tuntee jonkun joka on sairastanu Hodginin tautia?

Ozin velho
Tiedän ainakin kolme taudin sairastanutta ja siitä käsittääkseni täysin parantunutta. Hodgkinin lymfooma reagoi hyvin hoitoihin > sieltä toiveikkaammasta päästä syöpiä. Saattaa kai uusia helpommin kuin joku muu, mutta sitten taas hoidetaan...tosin näistä mun esimerkeistä ei kukaan ole ainakaan vielä sairastnut uudestaan.

Mä olen sairastanut kaksi kertaa Hodgkinin taudin. Se on siis eri kuin hon-Hodgkinin tauti.

Mulla oli vain kaulan imusolmukkeet paisuneet. Niihin ei tehonneet tk-lääkärin määräämät antibiootit joten sain lähetteen eteenpäin. Otettiin verikokeita, ohutneulanäyte, ultrattiin kaula ja lopulta otettiin yhdestä imusolmukkeesta koepala. Siitä sitten saatiin varmuus, että kyseessä on syöpä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuri:
Verikokeista en oikein hyvin muista, mutta taisivat monetkin arvot olla pielessä. Minulla oli kutisevaa ihottumaa. Voi olla vaan kaulan imusolmukkeissa tai vain muualla.
Mulla ainakin nousi sitten kuume ja tulehdusarvot nousi aika korkeiksi. En niin muuten muista veriarvoja, mutta eiköhän tosiaan aika monet arvot ole pielessä esim. leukosyytit

Mulla kaulan kaikki imusolmukkeet turvonneet ja tuli kaulaan outo ihottuma ja sit kutina.Ihottuma on jo poistunu mut kutina on edelleen. Veriarvot ok. Alan nimittäin huolestua kun lääkärit eivät keksi syytä ja itselleni heräsi ajatus kyseisestä sairaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja KiljusenHerrasväki:
Mulla kaulan kaikki imusolmukkeet turvonneet ja tuli kaulaan outo ihottuma ja sit kutina.Ihottuma on jo poistunu mut kutina on edelleen. Veriarvot ok. Alan nimittäin huolestua kun lääkärit eivät keksi syytä ja itselleni heräsi ajatus kyseisestä sairaudesta.
Mulla ei ollut ihottumaa missään vaiheessa. Mulle ainakin laitettiin tk:sta lähete keskussairaalaan, kun eivät päässeet selvyyteen mikä on. Ala vaatia lähetettä eteenpäin.

Mutta eihän kyseessä ole pakosta syöpä :hug:

millipilli
Hodginia sairastaneita en tunne, mutta anoppi sairastaa non hodginia. Rankka kahdeksan vuotta on ollut... välillä on "terve" ja sitten taas löytyy tauti jostain uudesta paikasta. Tällä hetkellä ainakin kaulalla. Ollut monessa eri paikassa.

Ihottumaa en ainakaan tiedä olleen

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Mulla ei ollut ihottumaa missään vaiheessa. Mulle ainakin laitettiin tk:sta lähete keskussairaalaan, kun eivät päässeet selvyyteen mikä on. Ala vaatia lähetettä eteenpäin.

Ei tietenkään pakosta syöpä ole,mut alkaa mun kohdalla jo taudit loppua. Mie kun vielä aina ajattelen pahinta ;)
Oliko muita oireita esim. väsymystä, hikoilua, ruokahaluuttomuutta, ärtymystä?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Ei tietenkään pakosta syöpä ole,mut alkaa mun kohdalla jo taudit loppua. Mie kun vielä aina ajattelen pahinta ;)
Oliko muita oireita esim. väsymystä, hikoilua, ruokahaluuttomuutta, ärtymystä?
Ei mulla ollut mitään oireita mun mielestä ennenkuin yhtäkkiä yhden yön aikana paisui kaulan imusolmukkeet. Sen jälkeen kun jo tiedettiin mistä on kyse, niin nousi kuume joka kesti pari viikkoa. Se saatiin pois suonensisäisellä antibiootilla.

Pusuri
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuri:
Verikokeista en oikein hyvin muista, mutta taisivat monetkin arvot olla pielessä. Minulla oli kutisevaa ihottumaa. Voi olla vaan kaulan imusolmukkeissa tai vain muualla.
Oliks sulla tää ihottuma missä ja millasta se oli? Ennemmän sellasta "paukamaista" vai "läikkämäistä"?
Ainakin säärissä ja ylävartalolla, läikkämäistä paremminkin. Hoidettiinkin pitkään vaan jollain kortisonivoiteilla, ennen kuin selvis mihin liittyi. Ihottumat katos heti hoitojen alettua.

Yhteistyössä