Onko ketään muslimikäännynnäistä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muslimi(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muslimi(ko)

Vieras
Olen erittäin kiinnostunut islamista ja tunnen sen jollain tavalla niin "omaksi" uskonnoksi. Minua kuitenkin mietityttää.... kun en ole valmis laittamaan huivia. Olenko siis sittenkään valmis palaamaan islamiin?

Mieheni on muslimi mutta hän ei näistä ajatuksistani paljon tiedä. Tai kyllä yhdessä vaiheessa häneltä paljonkin kyselin islamista ja puhuin myös tästä huiviasiasta mutta nyt en ole pariin vuoteen tätä asiaa edes itsekseni pähkällyt.

Kun on niin helppo olla "ei-muslimi" siinä mielessä ettei esimerkiksi miehen ystävillä tai suvulla tule mieleenkään alkaa natisemaan etten käytä huivia. Mutta jos palaisin islamiin niin alkaisiko se puhuminen? Jos ei suoraan niin selän takana? Tyyliin: Se Kallen vaimo on muslimi mutta ei käytä huivia, ym.
En haluaisi että mieheni joutuisi tässä asiassa mitään kenellekään selittelemään. Hänen sukunsa naiset eivät käytä huivia joten itselleen se ei olisi ongelma.

Miten teillä? Mikä ratkaisi valintanne? Tuleeko teillä tästä kirjoituksesta olo etten ole vielä valmis niin suureen askeleeseen? Muuten uskonto tuntuu oikealta....

Täällä yksi!

Huivin laitolla ei ole mitään kiirettä.

Jos uskot:
yhteen Jumalaan,
Hänen profeettoihinsa,
Hänen kirjoihinsa,
Hänen enkeleihinsä,
Tuomiopäivään
ja siihen että Jumala tietää kaiken ja päättää kaikesta,
olet muslimi.

Sano ihmeessä uskontunnustus sillä se on avain Paratiisiin.

(kivaa, että Uudi tuli vastaamaan ap:n kysymykseen :headwall: )

Ap. Mä itse en ole muslimi, mutta oon näistä asioista paljon islaminuskoisten kanssa jutellut, ja enemmistön mielestä huivi on sivuseikka, ja usko ylipäätään sellainen asia että se ei kuulu muille. Eli sinun mahdollisesta islamiin kääntymisestäsi ei välttämättä tarvitsisi edes mainita mitään miehesi suvulle, jos tuntuu ettet jaksaisi mahdollisia ihmettelyjä. Suurin osa tuntemistani synnynnäismuslimeistakaan ei huivia käytä.

Myös minä tunnen muslimeja (sekä synnynnäisiä että käännynnäisiä ) jotka eivät käytä huivia. Silti ovat uskossaan vahvoja eikä heitä kyseenalaisteta muslimina. :) Jokaisen hlökohtainen asiahan tuo on....

Minulla onkin huoli ihmisen sydämestä, eikä vaan huivista. Sen verran kovia elämäkertoja olen ko uskonnosta lukenut. Ihan turha on päätä hakata, kyllä minä pointin ymmärsin ja oikeus mullakin on täällä kommentoida.
En minä toivo kenellekkään pahaa.

minun uskoni on minun ja Allahin välinen asia. En koe tarvetta huivia käyttää, tai valintaani kenellekään perustella ja selitellä. Tämä on mun juttu :)
Tosin en tiedä olenko "käännynnäinen" kun en ole aiemmin mihinkään muuhunkaan uskontokuntaan kuulunut?

Rätti päähän vaan ja Afghanistaniin, missä naiset saa maistaa islamin tarjoamaa naisen vapautta! Samantien voitte viedä mukananne kaikki muutkin muslimit täältä Suomesta kokemaan Allahin vapautusta. ;)

Juu täällä! Sisko hyvä...tuo huivi on asia, jota monet miettivät ihan turhaan ja stressaavat siitä liikaa. Huivi ei tee sinusta mitenkään parempaa muslimia. Aloita tärkeimmästä eli lue Quraania ja rukoile Jumalalta johdatusta ja voimaa oikealle tielle. Jos Jumala suo, pian huomaat, että Quraani on totuus ja kaikki Jumalan käskyt ovat vain parhaaksesi, myös huivi.

Hyvä sisko, älä siis keskity pieniin asioihn, ne ovat vain Shaytaanin tapa saada sinut viivyttelemään uskon kasvamistasi. Usko minua, olen ollut aivan samassa tilanteessa...Ennen todella epäileväinen huivin suhteen, mutta kun luotin Jumalaan , huomasin että se on vain parhaakseni. ja todella onkin. Nykyään olen paljon itsevarmempi, onnellisempi. En tarvitse miesten flirttailevia katseita ollakseni nainen. Olen kuin kaunis helmi simpukankuoressaan, jonka vain rakkaimmat ihmiset näkevät.

Insha Allaah kaikki sujuu hyvin! Halauksia! Siskosi Islamissa<3

Minä tunnen paljon muslimeja (mieheni on muslimi, ei harjoittava) ja harva tuntemistani naisista käyttää huivia. Se huivihan on sinun asia, ei miehen suvun naisten tai muiden asia. Miehesi ei tarvitse selitellä mitään. Ota muutenkin askel kerrallaan, kaikkea ei tarvitse heti muuttaa elämässään muslimiksi palatessa. Itse en ole kokenut kiinnostusta oikeastaan mihinkään uskontoon :)

Niinkuin muutkin ovat sanoneet, huivi ei ole pääasia islamissa. Monelle musliminaiselle tulee tunne, että haluvat huivin laittaa, toisille tulee heti kääntymisen jälkeen toisille vasta vuosien päästä. Ja tosiaan, on myös paljon musliminaisia jotka eivät huivia edes käytä. usein se huivi vaikuttaa niin isolta asialta, koska se on näkyvin asia. Kuitenkin se mikä on sydämessä on tärkeintä. totta on, että painostamista voi tulla, riippuu tietenkin miehen perheestä käyttävätkö huivia vai eivät. Ja varmasti yrittävät sulle puhua huivista, antaa lahjaksi huiveja ja kannustaa. Mutta kenenkään painostuksesta tai ketään ihmistä miellyttääkseen ei huivia pitäisi laittaa, halu huivin käyttöön pitäisi tulla sydömestä ja tehdä se Jumalaa miellyttääkseen.

Yhteistyössä