Onko ketään jolla kadonneet menkat pitkäksi aikaa siis ihan vuosiksikin? Normalisoituivatko enää koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Minulla on sellainen outo tilanne, että tuon toisen lapsen syntymän jälkeen tulivat parit menkat (n. 8 kk päästä synnytyksestä). Lihoin lasta odottaessa reilusti, yli 20 kg, ja tuon 8 kk aikana kaikki kilot karisivat pois ja vielä 10 kg lisääkin. Olin omalle kropalle alipainoinen, vaikka jollekkin tuo on tavoite ja ihanne 170 cm ja 57 kg. Menkat katosivat eivätkä ole vieläkään tulleet takaisin vaikka tuosta jo neljä vuotta ja kiloja 15 enemmän eli jopa jo liikaakin tullut.
Siis veikö tuo laihtuminen ne vai mistä tämä johtuu. Olen ravannut usealla gynellä ja kaikenmaailman verikokeita otettu, enkä ole selvää vastausta saanut. "Joskus vaan joillekin käy niin". Vaihdevuosia ei luulisi olevan kun ikää 31 v.
Onko minulla kohtalotovereita tai keinoja mistä voisin saada apua?

Mulla nuoruudessa jäi menkat "vain" puoleksi vuodeksi niin heti sain jotain lääkettä, oisko ollut keltarauhashormoonia tai jotain ja menkat alkoivatkin aika pian.

Mä olen syönyt terlout-kuureja eikä nekään auta. E-pillereillä ne tulevat, mutta keinotekoiset sellaiset ja se ei oikein auta kun lasta olisi vielä kiva yrittää:(

Voisinpa sanoa, että olen kohtalotoverisi. Muutamaan vuoteen on tullut ehkä ihan muutamat menkat, tosin siinä välissä yksi raskauskin sitten kuitenkin (yllättävää kyllä) ja tuon raskauden ja synnytyksen jälkeenkään eivät ole normalisoituneet :(

Yhteistyössä