Onko kestovaippailijoita linjoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraileva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieraileva äiti

Vieras
Meillä nuorempi käyttää enää yövaippaa ja en enää haluaisi ostaa kertakäyttövaippoja. Ostin kuorivaipan ja käytämme sitä sideharsojen kanssa. Riittää hyvin, mutta miten te pesette sen kuorivaipan niin, että siihen ei jää sitä kammottavaa virtsanhajua.

Haju siis lähtee kyllä pesussa, mutta heti, kun siihen tulee pissa niin haju on aivan käsittämättömän kammottava. Meillä käytetään pääasiassa hajusteettomia pesuaineita.

Neuvoista kiitollinen.

Hommaa kuorivaippa joka kestää 60 asteen pesun ja käyttäkää imua vaipassa niin paljon, ettei kuorivaippa aina kastu pissasta. sideharso imuna kuivaksiopetteluvaiheen lapsella kuullostaa liian heppoiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Minkälainen kuori on kyseessä?

Cittarista ostin ne, taitaa olla popolini (jos en väärin muista). 60 asteessa olen pessyt. Tein kestokokeilua aikaisemminkin, jollain toisilla kuorilla, jotka oli siskolta lainassa ja se kokeilu loppui juuri tuohon hajuhaittaan.

Olen laittanut pienen froteepyyheen harson sisälle lisäimuksi. Mitkä olisi parhaiten imevät lisäimut? Kamalasti en rahaa haluaisi tähän enää sijoittaa, kun aikaajoin tyttö on muutaman yön jo välillä kuivanankin. Päiväkuiva on ollut jo vuoden verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraileva äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Minkälainen kuori on kyseessä?

Cittarista ostin ne, taitaa olla popolini (jos en väärin muista). 60 asteessa olen pessyt. Tein kestokokeilua aikaisemminkin, jollain toisilla kuorilla, jotka oli siskolta lainassa ja se kokeilu loppui juuri tuohon hajuhaittaan.

Olen laittanut pienen froteepyyheen harson sisälle lisäimuksi. Mitkä olisi parhaiten imevät lisäimut? Kamalasti en rahaa haluaisi tähän enää sijoittaa, kun aikaajoin tyttö on muutaman yön jo välillä kuivanankin. Päiväkuiva on ollut jo vuoden verran.

Hmm... Kai se kuori sit pitää pestä joka käytön jälkeen. Itse ainakin tyrkkään kuoren pesuun heti jos pikkuisenkaan tuoksahtaa. Froteeimu on ihan hyvä, käytäthän sellaista tosimonta kertaa pestyä pyyhettä, että varmasti imee kunnolla?

Huuhtelethan sen kuoren joka käytön jälkeen, kuivatat narulla ja sit peset? Meil kyl Fuzzi Bunzit käytössä, mut haisee karseelle, jos niitä ei heti huuhtele käytön jälkeen. Pesen yleensä illalla sit koko päivän vaipat koneessa.

pesetkö miten täysiä koneellisia? jos kone on ihan täyteen ahdettu, vaipat ei pääse puhdistumaan ja sitten alkavat noin haista.
tietty 90 asteessa pyöräyttäminen voipi auttaa (meillä pestään kaikki vaipat välillä 90 asteessa).
ja meillä oli vanhassa pesukoneessa se, että jos konetta ei putsannut välillä sitruunahapolla niin se jätti muutenkin pyykit pahanhajuisiksi.

Meillä ei kuorta pestä joka käytön jälkeen, käytössä sisävaipat joten ei niin paljon kyllä kastukaan.
Mutta tuuletuskin voi auttaa, ja säilö ilmavasti ennen pesua. Laita loraus etikkaa huuhteluainelokeroon.

Yhteistyössä