Väsyneen äidin viimeinen neuvonpyyntö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
saatko pojan sänkyä "sivuvaunuksi"? Jos pelkkä käsi kädessä riittää niin meillä neidillä aikoinaan riitti kun pinnojen välistä yöllä pidin kädestä kiinni.. Siis ei tarvinnut itse nousta jne..
Muuten ei voi kuin todeta että ajan kanssa, ja ISOSTI jaksamista.. =)

tätä ehdotan minäkin.

ja minä

Minulla oli aikoinaan vähän samantapainen tilanne eli esikoinen valvotti yöllä ja olin todella väsynyt. Heräsin monta kertaa yössä imettämään lastani.
Sitten kävi ilmeiseksi, että en jaksa enää jatkuvaa heräilyä. Tällöin tuli ystäväni avuksi. Hän kutsui minut pidennetyksi viikonlopuksi luokseen toiselle paikkakunnalle,liki 300 km:n päähän.
Ensimmäisenä yönä lapsi oli itkenyt kaipuutaan minua ja rintaani kohtaan, mutta kun isä kiersi lapsen kanssa koko talon eikä minua ollut missään, lapsi oli ymmärtänyt jollakin tasolla että äiti ei ole saatavilla, vaikka kuinka itkisi ja sitten rauhoittunut.
Niinpä kun tulin kotiin "lomaltani" lapsi ei enää kaivannut rintaa ja nukkui siitä lähtien yöt läpeensä.
Tämä ei ehkä ole suoraan verrannollinen teidän tilanteeseenne, mutta meillä tämä toimi. Eli kun äiti oli poissä silmistä, oli hän myös pois mielestä. Mies ja lapsi olivat selvinneet lomastani loistavasti, ensimmäisen yön jälkeen.

En tiedä, onko sinulla mahdollista tehdä samalla tavalla ja auttaisiko se teillä. Joka tapauksessa toivon sinulle voimia ja toivon että löytäisitte apua jostakin tällä palstalla olleesta vinkistä.

Kiitos, olipa ihanaa lukea hyväksikoettuja neuvoja. Kokeilimme joulun aikaan lapsen laittamista omaan huoneeseen, ja muutaman yön se sujuikin hyvin. Sitten alkoi taas sama rumba eli 10 kertaa yössä piti mennä viereiseen huoneeseen, joten poika siirtyi takaisin meidän parisänkymme jalkopäähän. En halua, että lapsi kokee olonsa turvattomaksi. Varmaan tuota sivuvaunua pitäisi sitten taas kokeilla, siinä lapsi nukkui vielä rinnalla ollessaan. Sille, joka kysyi, miksi pitää tehdä lapset pienellä ikäerolla sanoisin vain, että kun ensimmäistä on aika pitkään yritetty, tuntui aika turhalta ruveta tuskalla taas ehkäisemään kun kuitenkin kovasti toista toivoimme. Toinen raskaus oli todellinen yllätys, mutta olen siitä onnellinen, väsymyksestä huolimatta.
Minulla olisi tiedossa muutaman yön poissaolo kotoa parin viikon kuluttua ja olen sitäkin kovasti empinyt kun en ole vielä koskaan ollut lapsesta erossa, mutta näiden kommenttien perusteella taidan kyllä ottaa ne omat yöt levon kannalta. Kiitos vielä kerran kaikille ja erittäin paljon voimia muille samassa tilanteessa oleville!

Onko lapsen kanssa käyty lääkärillä tätä valittamassa koskaan? Ajattelin vain että onhan niitä ihan oikeitakin syitä miksi lapsi voi heräillä, esim. refluksi. Meidän tytöllä se, ja oireena just äärimmäisen katkonainen uni, ja hysteeriset itkut.

Yhteistyössä