Kiitos, olipa ihanaa lukea hyväksikoettuja neuvoja. Kokeilimme joulun aikaan lapsen laittamista omaan huoneeseen, ja muutaman yön se sujuikin hyvin. Sitten alkoi taas sama rumba eli 10 kertaa yössä piti mennä viereiseen huoneeseen, joten poika siirtyi takaisin meidän parisänkymme jalkopäähän. En halua, että lapsi kokee olonsa turvattomaksi. Varmaan tuota sivuvaunua pitäisi sitten taas kokeilla, siinä lapsi nukkui vielä rinnalla ollessaan. Sille, joka kysyi, miksi pitää tehdä lapset pienellä ikäerolla sanoisin vain, että kun ensimmäistä on aika pitkään yritetty, tuntui aika turhalta ruveta tuskalla taas ehkäisemään kun kuitenkin kovasti toista toivoimme. Toinen raskaus oli todellinen yllätys, mutta olen siitä onnellinen, väsymyksestä huolimatta.
Minulla olisi tiedossa muutaman yön poissaolo kotoa parin viikon kuluttua ja olen sitäkin kovasti empinyt kun en ole vielä koskaan ollut lapsesta erossa, mutta näiden kommenttien perusteella taidan kyllä ottaa ne omat yöt levon kannalta. Kiitos vielä kerran kaikille ja erittäin paljon voimia muille samassa tilanteessa oleville!