Miksi vauva (5 vk) itkee kaiket päivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tuo lapsi itkee lähes kaiken hereilläoloaikansa :/

Eilen hän oli ensimmäistä kertaa tyytyväisenä sitterissä peräti puoli tuntia. Se on pisin aika mitä hän on ikinä ollut hereilläollessaan yhtäjakoisesti tyytyväinen, vaikka siis on saanut olla sylissäkin.

Hän on kyllä tyynnyteltävissä, eikä hänellä oli koliikkia tms. mutta kyllä silti ihmetyttää että miksi vauva jatkuvasti vain huutaa. Eli vauvaa pitää koko ajan taputtaa/hytkyttää tms. tai muuten hän itkee.

Yöt hän nukkuu kyllä todella hyvin, iltaunille menee klo 20-23 välillä, herää yöllä 2-3 syömään ja nukahtaa yleensä heti syötön jälkeen uudestaan. Aamulla hän herää klo 6 aikaan, mutta saattaa vielä jatkaa siitä unia klo 9 saakka.

Mutta nämä päivät :| en pysty juuri mitään tekemään koska hän on niin tyytymätön koko ajan. Hän nukkuu pääsääntöisesti vain pieniä pätkiä ja silloinkin aina välillä saattaa havahtua itkuun jolloin häntä pitää taas taputella tms. jotta tyyntyy.

Onko muidenkin lapset tällaisia...mä kun en lankaan muista että kaksi ekaa olisi olleet näin tyytymättömiä.

Niin ja kipuitkusta ei ole kyse.

Meidän tyttö itki aika paljon vauvana.
Voisiko lastasi ärsyttää vaippa ja vaatteet? Hölmöä, mutta sekin voi olla syy itkuisuuteen.

miten tutulta kuulostaa. Meillä oli tyttö ihan samanlainen just tuossa iässä ja nukkuikin ne puolen tunnin unet sylissä tyynyn päällä mahallaan. Mulla oli vaunut sisällä missä veivasin vauvaa silloin kun kädet oli loppu :) Nyt akka on 5kk ja ihan eri meininki :)

Eikös tuo ikä ole juuri sitä pahinta itkuisuus aikaa?

Onkohan tässä joku kauhun tasapaino....

Meillä esikoinen oli tyytyväinen päivät ja söi öisin tunnin välein. Jossain vaiheessa se sitten kääntyi toisinpäin. Ei sekään ollut kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi :
miten tutulta kuulostaa. Meillä oli tyttö ihan samanlainen just tuossa iässä ja nukkuikin ne puolen tunnin unet sylissä tyynyn päällä mahallaan. Mulla oli vaunut sisällä missä veivasin vauvaa silloin kun kädet oli loppu :) Nyt akka on 5kk ja ihan eri meininki :)

Eikös tuo ikä ole juuri sitä pahinta itkuisuus aikaa?

Meilläkin vaunut sisällä osittain ko syystä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suuritarpeinen vauva? Toiset ovat sellaisia, jaksamista!

Ei tässä mitään, kyllä mä jaksan. En koe tätä kuitenkaan itse rankkana omalta osaltani...vauvan puolesta ennemminkin harmittaa. Mutta onneksi se loppunaa kun tulee tytölle ikää lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Onkohan tässä joku kauhun tasapaino....

Meillä esikoinen oli tyytyväinen päivät ja söi öisin tunnin välein. Jossain vaiheessa se sitten kääntyi toisinpäin. Ei sekään ollut kivaa.

No siksi en hirmuisesti viitsikään valittaa, kun yöt kuitenkin sujuu niin hyvin, eikä ole koliikkia :)

Mun esikoinen oli just tollainen, kun oli niin väsy koko ajan. Ei "osannut" nukkua päivällä paitsi just tota pientä pätkää, ja oli siis ihan poikki koko ajan. Kantoliinan kun tajusin hommata, alkoi vetää 2-3 h päikkäreitä ja oli hereillä kuin eri lapsi :)

Kantoliina on kovasti käytössä...oikeastaan päivittäin. Siinä likka on ajoittain rauhallisempi, mutta johtunee siitä että jos liikun, niin siinä on silloin se tärinä. Eli jos istun paikallani, likka liinassa niin huuto alkaa taas.

En näe eroa pysty ja makuuasennon välillä...tai siis välillä vaatii nimenomaan pystyyn ja välillä nimenomaan makuulle.

Luulen et ton ikäsen pitäis nukkua päivälläkin vähän pidempää pätkää. Muistelen et meillä oli kans tosi kiukkunen tyttö vauvana, sit kun tajuttiin laittaa sitä päikkäreille heti kun alko itkemään niin alko päivät sujua mukavammin. Miten saisit vauvan nukahtamaan sitä en osaa sanoa... Toinen mahdollisuus on vaan vaativa vauva, siis että koko ajan pitäis olla jotain "uutta" Onko lapsi samanlainen jos olette kaupungilla, kylässä, teillä on vieraita tms? Meillä "kiukuteltiin" pääasiassa kotona kun oli tylsää :D

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kantoliina on kovasti käytössä...oikeastaan päivittäin. Siinä likka on ajoittain rauhallisempi, mutta johtunee siitä että jos liikun, niin siinä on silloin se tärinä. Eli jos istun paikallani, likka liinassa niin huuto alkaa taas.

En näe eroa pysty ja makuuasennon välillä...tai siis välillä vaatii nimenomaan pystyyn ja välillä nimenomaan makuulle.

Joo, ei se liina meilläkään toiminut jos mä olin paikallani, paitsi sitten kun vauva oli nukahtanut. Jos yritti heräillä, niin oli helppo nukuttaa uudelleen vähän käveleskelemällä.

Yhteistyössä