onko kenenkään muun koiralla ollut ihan oikeesti uhmaikää??!!

  • Viestiketjun aloittaja uhmaaa...
  • Ensimmäinen viesti
uhmaaa...
kun mulle naurettiin päin naamaa kun sanoin et meidän kohta 1v nartulla on selkeä uhmaikä!! ei kuulema koiralla voi olla uhmaikää.. mä kyllä väitän muuta, lapsihan se koiranpentukin on, tarkotan siis et samat jututhan sillekin täytyy päähän iskostaa ku ihmislapselle et saa yhteiskuntakelposen kansalaisen aikaseks?! koira käyttäytyy ihan samanlailla kun meidän 3vuotias lapsi, ihan samaa testaamista ja jumpittelua! mikään ei mee kerrasta perille ja siis ihan hirveetä.

yritä tässä sitten olla johdonmukainen ja kärsivällinen kun kaks riiviöö on ottanu elämäntehtäväkseen luistaa mut raiteiltani!!! ( :D )
 
Kyllä mie olen kuullut koirienkin kohdalla puhuttavan uhmaiästä sekä murkkuiästä. Liittyy aikuistumiseen ja kypsymiseen. Ei niistä ilkeyttään tule sellaisia :D Johdonmukaisuus on tosiaan tärkeää ja kärsivällisyyttä tarvitaan. Kunhan koira saavuttaa aikuisikänsä alkaa rauhoittua (toivon itse ainakin näin).
 
tikku
voi kyllä...alko siinä 9kk:n iässä ja kesti toisella 2v:hen.
Jatkuvaa pomottelua ja karkailua yms. Yöllä väänsi läjät kun ei päässyt sänkyyn ja muuta mukavaa.
Mut ohi se meni kun emme antaneet periksi ja aina palautettiin ruotuun takasin.
 
:wave: Täältä löytyy yks! Meitin vanhin mammutti alotti sen vajaan vuoden iässä ja kesti liki vuoden. Ei auttanu muu, ku kerta toisensa jälkeen laittaa ruotuun ja lauman alimmaks ja nyt herralla ikää reilut 5 vuotta ja sovussa elellään. Vuosi tosissaan painittiin sen kanssa. 40 kiloinen koira ku koittaa pomottaa ja viedä lauman johtajan paikkaa 45 kiloiselta naiselta, ni siinä sai tehä töitä... :D
 
vieras
mulla on ollu kaks rotikkaa (urosta kylläkin) ja kummallakin eka "uhma" vuoden iässä... kaikki piti kokeilla niin pitkään että joutu alistamaan ja seuraava kolmen vuoden iässä, ja sillon ihan tosissaan jouduttiin ottamaan kummankin kanssa yhteen että loppu. ja siinä tosissaan koiteltiin naisen auktoriteetiä kun koirat paino enemmän ku ite ja maihin piti kuitenki laittaa... mutta muutamalla kokeilulla ohi meni.
noissa tilanteissa vaan joskun mietti et jos ei ois jaksanu taistella niin minkälaisia ois koirista tullu !?
 
nunnu77
Koirilla saattaa olla useampikin uhmaikä(ihan kuin lapsilla),jolloin kokeilee omistajiaan.
Meidän toisella koiralla ollut voimaksa uhka vajaa 3v. Silloin tesasi ja ärhenteli. Näytin närhen munat,niin lopetti.
Toinen koira testasi vuotiaana.
 

Yhteistyössä