A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mamma:voi muuttua.
mun mies oli todella herkkä suuttumaan sillon ku esikko oli vauva....keskusteltu ollaa vain näin perheen kesken,ja kyllä minä huomauttelin miehelle miten voisi hoitaa asian tyylikkäämmin.
joillain miehillä kestää isäksi kasvu vähän pitempään ja silloin olisi hyvä saada vaimolta vähän neuvoja ja tukea....ja ihan auttaa noissa tilanteissa jotka tuntuvat olevan vaikeita.
mun miehestä on kasvanut oivallinen isä millä on yllättävän paljon maltillisuutta,nyt kun hän tietää miten käsitellä tiettyjä tilanteita.
mutta en nyt sano että kaikki siihen pystyy,riippuu vähän miehen omasta halustakin....
Miten pystyit tukemaan raivoavaa miestä? Tiedän, että isäksi kasvamisen prosessi on ollut ja on vaikea, mutta on vaikea tukea agressivistä miestä. Jos toinen sanoisi, että "minä en hallitse tilannetta" niin olisi helpompi puhua ja lähestyä.
pistän miehen ulos tupakalla tai muualle omiin oloihin rauhoittumaan.sitten kun tilanne on tasaantunut ja mies valmis kuuntelemaan niin silloin voi hyvin kertoa miehelle miten olisi hoitanut asian paremmin.jos on yliherkkä mies ja ei haluu kuunnella nii keskustelkaa iltaseksin jälkeen,se onnistuu aina.
mies ei tunnusta tai tunnista tilannetta milloin ei hallitse raivoaan,muutakun ehkä vasta jälkeenpäin.
aihetta voi vähän kierrellä ja kaarrellakkin,keskustelkaa joskus vaikka toiveista,esim:mitä toivotte lapsenne muistavan lapsuudestaan,rakastavaa perhettä vai tiukkaa kuria ja huutamista?
kekselijäisyyttä tämä vaatii,mutta tiesin aina että miehestäni on isäksi....enhän muuten hänen kanssaan lapsia olisi halunnut....
Kuulostaa aikalailla meidän tilanteelta. Miehessä on paljon hyvää ja on hoitanut lasta paljon hyvinkin. Olen yrittänyt näitä "otan asiat saunan lauteilla vaivihkaa esille" -tyyppisiä ratkaisuja. Saattaa toimia hetken. Eniten on auttanut se, että olen uhannut lähteä.