ONKO KENENKÄÄN MIES TAKSIKUSKINA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mies ois kiinnostunu työstä ja haluis tietää että pitääkö käydä jotain kurssia tms ennenku voi alottaa,millaset työajat,palkka jne..kaikki mahollinen tieto kiinnostaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Ei mies mut itte olen ajanut. Vaatii poliisin myöntämän ammattiajoluvan. Kurssi ei o pakollinen mut usein auttaa ihan työhön sisään pääsemiseen. Palkka on provikka, työajat usein alottavalla rengillä surkeet

muistakko noin suurinpiirtein tota alotuspalkkaa? mites muut työn miinukset ja plussat :) kiitos jo etukäteen vastauksesta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mies mut itte olen ajanut. Vaatii poliisin myöntämän ammattiajoluvan. Kurssi ei o pakollinen mut usein auttaa ihan työhön sisään pääsemiseen. Palkka on provikka, työajat usein alottavalla rengillä surkeet

muistakko noin suurinpiirtein tota alotuspalkkaa? mites muut työn miinukset ja plussat :) kiitos jo etukäteen vastauksesta

eiku sori mä luin liian hätäsesti,puhui työajasta et palkasta :D

mun mies ollu renkinä.piti joku koe päästä läpi,kotona opiskeli.palkka riippuu ihan siitä kenelle ajaa,miehellä se oli joku prosenttiosuus ajoista.paskaa yövalvomiset ja sit mies ei oikeen osanu aamul ja päiväl nukkuu kun lapset piti ääntä...!meil oli niin et taksi oli meil koko v.loun tai sovitun ajan,sillä sit ajettiin jos oli pakollisii omii ajoi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ekat kaks vuotta palkka on 32% verottomasta ajotulosta. Tosin jos jollekin vakkarina ajaa niin voivat maksaa enemmän, mutta mikään pakko tuon enempää ei ole maksaa ekoina vuosina.
Taksiliiton paikallisen aluejärjestön (eli "aluataksin" ) järjestämä taksikurssi on käytävä (tai kai jossain päin voi vaan opiskella materiaalin mutta koe on suoritettava) jotta voi saada poliisin myöntämän ammattiajoluvan. Tällä taataan että kuljettaja tuntee alan säännöt ja kuskien velvollisuudet/oikeudet ja niin edes päin.
Työajatkin on ihan sellaiset mitä sovitaan auton isännän kanssa ja vuoroja voi ottaa useasta eri autosta jossei kellekään heti pääse vakituiseksi.

Yhteistyössä