Onko kenellekään muulla 5v vielä yövaipassa?

Kun musta tuntuu, että vain meillä on.. Neuvolassa vaan tuudittelevat, että kyllä se jää, kun on valmis jäämään...
Poika on ollut lääkekuurilla ja hälytyspatjaakin on kokeiltu, mutta ei tepsinyt. :'(
Tuntuu oudolta pukea vaippa 5-vuotiaalle joka ilta.
Kokemuksia?
 
Joo, meillä on,tai oli.Poika täyttää tammikuussa kuus vuotta.
Poika e olei suostunut vaippaa laittamaan enää sen jälkeen ku kaverin kolmivuotias näki ne ja ihmetteli että kuinka noin isolla pojalla on vielä vaippa :attn:

Oletko koleillu yöllä herättämistä pissalle?

MEillä toimii aika hyvin.Herätän pojan siinä puoli kahen aikoihin ni pysyy koko yön kuivana sitten...välillä on ehtiny tehä kyllä jo ennen herättämistä mtu ei enää aamulla :D

miniriniä meilläki kokeiltiin mut ne ei auttanu ja on niin kalliita et jätetttiin hoito kesken.

Mä oon ite ollu yökuiva tasan kuusv vuotiaana,mun veli n.8 vuotiaana jne...

 
Viltsu
Kuinka usein lapsen "pitää" kastella, että on yökastelua? Mulla on 6-vuotias poika, siis eskarilainen, joka on nyt 3kk:n aikana kastellut yhteensä neljä kertaa. Nukkuu niin sikeästi (mahallaan), että herää vasta kun olo on märkä. Osaa kyllä sitten itse käydä suihkussa, vaihtaa vaatteet ja nukkumapaikkaa. Mietin vaan, että "pitäskö tässä tehdä jotain". Lapsen isä sanoo oppineensa kuivaksi myöhään, samoin omat enoni ja osa serkuista, eli perintötekijät on kuvassa.
 
yksi äiti vaan
Meillä oli! Poika oli n.5½-vuotias,kun vaippa voitiin jättää pois. Saimme neuvolasta lainaksi ns. pissahälyttimen, eli kun ensimmäiset pissatipat tulivat kalsareissa olevan lappukaapelin lappuun, niin kaapelin päässä pojan korvan vieressä oleva hälytin alkoi soida ja herätti pojan (ja meidät muut kanssa) ja poika käveli vessaan ja teki loput pissat pönttöön. Laite oli meillä kolme kuukautta ja tässä ajassa pojalta jäi kastelu pois. Se oli hieno juttu, lääkitystä ei tarvinut aloittaa. Tätä suosittelen :)
 
Meillä kastelee joka yö, vielä ei ole kertaakaan ollut ilman kastelemista.
Kuten jo kerroinkin, poika on ollut lääkkeillä (minerin) ja hälytyspatjalla. Hälytyspatja on kovaääninen, mutta poika ei siihen herännyt!!
Neuvolassa kehottivat jättäämään kokeilun, kun reiluun kuukauteen ei ollut yhtään kuivaa yötä.
Yöherättelyä olemme myös yrittääneet ts. herätämme jonkin ajan kulttua nukkumaanmenosta, mutta ei auta. Poika on märkä 2-3h päästä tai jos ei ole niin kastelee myöhemmin yöllä sitten.
Juomiset kuuden jälkeen on todella rajoitettua ja minimaalisia määriä.
:'( ei taida mikään auttaa meitä... :'(
 
meillä 5v poika. kesällä, kun olivat kotona 2kk pissaaminen alkoi jo jäädä. siis yökastelu. Nyt kun ollaan taas tarhassa, on kastellut todella useasti. Johtunee vilkkaista päivistä. Minä nostan lapsen kerran yössä pissalle. Sillä tavalla säästyy kaikki. Kello herättää yleensä puoli yksi, jolloin käytän pojan pissalla. Pojalla itselläkin parempi mieli, kun ei sänky kastu. se harmittaa sitä itseäänkin.
Pienihän 5 vuotias vielä on. En ole edes ajatellut asiaa vielä ongelmana.

Nyt sitten tarhassa ovat huomautelleet tiheästä pissaamisvälistä. Kotona kuitenkin tilanne täysin normaali, eikä poika ole millään muotoa kipeä. Ei myöskään muita hankaluuksia tarhassa. Mikä voi olla? tuntuu turhalta viedä tervettä poikaa lääkäriin, kun hoitotädit sanoo...
 
viiden lapsen äiti
kyllä minulla on. olemme juuri yrittämässä sitä vaihetta, etä vaippa jäisi pois yöksi. Päivisin tyttäremme ei enää tarvitse vaippaa, tosin joskus harvoin saattaa tulla vahinko, jos on oikein syventynyt leikkiin.

Älä ota mitään omantunnon tuskia itsellesi, kyllä se tulee lapsellesi aika jolloin vaippa jää pois. Kokeile lapsen itsetunnon ylistämistä.
Kun sinä olet noin iso,jne....

Mutta itselläni on kaikki lapset siirtyneet vasta 4-5 vuotiaina pois vaipoista. En pode omantunnon tuskia, vaikka äitini mielestä pitäisi!
 
HMM
Mä ainakin kävisin lääkärissä, tuo tiheä pissaamisväli voi olla oire jostain. Ehkä poika pelkää tarhassa jotain? Ja öisin ne asiat palaa mieleen?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 10:44 nuhanenä kirjoitti:
meillä 5v poika. kesällä, kun olivat kotona 2kk pissaaminen alkoi jo jäädä. siis yökastelu. Nyt kun ollaan taas tarhassa, on kastellut todella useasti. Johtunee vilkkaista päivistä. Minä nostan lapsen kerran yössä pissalle. Sillä tavalla säästyy kaikki. Kello herättää yleensä puoli yksi, jolloin käytän pojan pissalla. Pojalla itselläkin parempi mieli, kun ei sänky kastu. se harmittaa sitä itseäänkin.
Pienihän 5 vuotias vielä on. En ole edes ajatellut asiaa vielä ongelmana.

Nyt sitten tarhassa ovat huomautelleet tiheästä pissaamisvälistä. Kotona kuitenkin tilanne täysin normaali, eikä poika ole millään muotoa kipeä. Ei myöskään muita hankaluuksia tarhassa. Mikä voi olla? tuntuu turhalta viedä tervettä poikaa lääkäriin, kun hoitotädit sanoo...
 
meillä kans vaihdettiin lakanoita monet kerrat yössä vielä vuosi sitten kun 5v pissasi jatkuvasti.ei auttanut pissalle herättäminen eikä iltajuomisen rajoittelu..5v neuvolassa annettiin aika lääkärille joka kirjoitti vaivaan lääkettä...en nyt millään saa päähäni kyseisen lääkkeen nimeä..mutta se auttoi.ensin sitä otettiin joka ilta 3vk ajan ja sit kokeiltiin olla ilman..ja taas jatkettiin.viimeisin vahinko taisi tulla viime joulun tienoilla kun poika jännitti tarhan jouluesitystä.luojan lykky ettei jouduttu "kiljuvaa patjaa" kokeilemaan..olis mennyt kaikkien yöunet,varsinkin pikku veikan ja siukun.
 
neitinäpsäharmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 19:43 miittu kirjoitti:
meillä kans vaihdettiin lakanoita monet kerrat yössä vielä vuosi sitten kun 5v pissasi jatkuvasti.ei auttanut pissalle herättäminen eikä iltajuomisen rajoittelu..5v neuvolassa annettiin aika lääkärille joka kirjoitti vaivaan lääkettä...en nyt millään saa päähäni kyseisen lääkkeen nimeä..mutta se auttoi.ensin sitä otettiin joka ilta 3vk ajan ja sit kokeiltiin olla ilman..ja taas jatkettiin.viimeisin vahinko taisi tulla viime joulun tienoilla kun poika jännitti tarhan jouluesitystä.luojan lykky ettei jouduttu "kiljuvaa patjaa" kokeilemaan..olis mennyt kaikkien yöunet,varsinkin pikku veikan ja siukun.
Minerin oli varmaan lääkkeen nimi? Meillä ei auttanut ollenkaan ,vaikka tupla-annos otettiin.
 
Tästäpä sain "lohduketta" asiaan josta meinasin juuri itsekin kirjoittaa. Meillä poika 4v ja 4 kk ja minua huolettaa ku ei opi yökuivaksi, vaippa on, mutta joinakin öinä siitä huolimatta on sänky märkä. Neuvolasta sanoivat palaavansa asiaan jos vielä 5 v on vaippa..Poikaa ei haittaa, mutta kun aina kehutaan että on niin iso poika kun jo osaa monenlaista, niin itellä tulee illalla paha mieli kun pitää vaippa yöksi laittaa.. Paha mieli pojan puolesta..Hullua :p
 

Yhteistyössä