Onko kenelläkään rahasto sijoituksia Seligsonilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva pörssihai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva pörssihai

Vieras
Työpaikalla tuli puheeksi rahasto sijoittamisesta. Yksi työtuttava sitten jotenkin sai minut kokeilemaan sijoittaa 50e/kk tuonne Seligsonin hoitama rahastoihin.
Tili on nyt tehty, mutta mitä sitten? Tämä työtuttavalla on muistaakseni joku Suomi rahasto ja sitten Pharos(kirjoitinkohan edes oikein). Eli, jos itsekin haluaisin liittyä noihin rahastoihin niin miten se onnistuu? Sen verran pihalla olen tämä osto toimeksiannon kanssa.

ainiin otetaan yksinkertasen kautta elä ikinä vaaranna perhettä rahassa.. siis vähän niinku pokerissa jos sulla 10 tonni kätöses nih et pelaa 5/10 korkeemmis pöydis malttia mut riskiä .. himolle ei raha maailmassa saa antaa valtaa järki mukana nih pärjäät allulla ihna hyvin.

Mut ikinä elä riskeeraa elämää ja muitten niitä uutisia ollaan saatu luettua kuinka talousvaikeuksien takii lapset saa kärsiä..

On rahasto-ostoksia Seligsonilla. Kirjaudut sinne sisään tekemilläsi tunnuksilla osoitteessa secure.seligson.fi ja omilla pankkitunnuksillasi teet rahastomerkinnän. Kannattaa ottaa kasvuosuuksia, niistä ei makseta osinkoja ulos vaan osingot sijoitetaan uudestaan samaan rahastoon. Tästä on se etu että sun ei tartte maksaa tuotoista veroja ennekuin myyt rahasto-osuutesi.

Jos on ongelmia niin näillähän on asiakaspalvelu johon voi soittaa.

Mulla on tota Pharosta melko paljon ja olen tykännyt kun siinä on sekä korkosijoituksia että hajautetusti osakkeita eri puolilta maailmaa. Mutta toki kalliimpi kuin passiiviset indeksirahastot kuten Suomi.

Kannattaa sieltä sivuilta myös katsoa rahastoesitteet ja vertailla niitä rahastoja toisiinsa. Rahastojen riskipitoisuus ja suositeltava minimisiojitusaika vaihtelee, eli sun kannattaa miettiä milloin voit näitä rahoja tarvita. Onko ne sun eläkesäästöjä vai mitä.

Yhteistyössä