onko kenelläkään kolme pankkitiliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
siis kummallakin oma ja yks yhteinen?

jos on, niin miten toimii? onko se yhteinen teillä säästötilinä vai käyttötilinä ja miten paljon rahaa sinne laitatte?
meillä on kummallakin nyt omat tilit (eri pankeissa) ja ollaan mietitty et meneekö liian sekavaks jos avais vielä yhden yhteisen tilin yhteiseen elämiseen... :snotty:

Meillä on just näin. Lisäksi vielä molemmilla ikiomat säästötilit :D :D . Tuo yhteinen tili on se jonne laitetaan molemmat aina veropalautuksista pahan päivän varalle ja jonne myös lapsilisät menevät. Sieltä sitten nostetaan tarpeen tullen. Molemmilla on tuohon tiliin nosto-oikeus, eli pystytään nettipankista siirtämään tuolta tililtä omalle tilille.

Mulla on ihan itselläni vaan kome tiliä (jokin aika sit oli vielä 4)
Yhteistä tiliä meillä ei ole. Miehellä kai on vaan yksi oma (tai oiskohan 2, emmä tiedä)

Meillä on yhteinen tili, kummallakin oma tili ja mulla vielä säästötili.
Yhteiselle tilille laitetaan rahat käyttöä varten ja sieltä maksetaan kaikki laskut ja arkimenot.

millaisia summia te sinne yhteiselle tilille laitatte ja miten usein? siis jos saa udella :ashamed:
meillä ei kumpikaan suostu luopumaan omasta pankistaan :D ja sit on jotenkin hankalaa kun joutuu aina olla kyselemässä toisen rahatilannetta ja miettiin et kuka maksaa mitä.. ei sovi ainakaa mulle, jotenki niin ärsyttävää pidemmän päälle :snotty:

Mulla on itselläni 2 tiliä: käyttö ja säästö. Miehellä on oma tilinsä ja lapsella oma. Nuorena mulla oli useammassa pankissa tili, varmaan neljässä. Ei muuten ollut paha vaihtoehto sekään, kun pankkeja rupesi kaatumaan.

Laitetaan molemmat 1000 euroa yhteiselle tilille kuussa. Loput pidämme itsellämme. Yhteiseltä tililta siirrän joka kuu loput (eli jos jää yhteisistä kuluista) yhteiselle säästötilille. Hyvin toimii.

Mulla näkyy nettipankissa kuus eri tiliä :kieh: :kieh:

Kaks on ihan omaa; Yksi käyttö ja yksi säästö. Kaksi on työjuttuja. Kaksi on meidän kommuunin tilejä; vuokravakuus ja ruoka/vuokratili.

Kommuunin yhteistilille menee kuukaudessa 567 ?; 367? vuokraa ja 200? päivittäistavaraan.

Kaikki mun ylimääräinen raha menee säästötilille.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
millaisia summia te sinne yhteiselle tilille laitatte ja miten usein?:

silloin vaan laitetaan rahaa kun sieltä menee yhteisiä maksuja ja sen verran että riitää laskuihin. Etukäteen on sovittu, miten menot jaetaan.

Meillä on tilit kahdessa eri pankissa. Kummassakin on käyttötili ja säästötili. Kaikki tilit ovat yhteisiä. Toiseen pankin käyttötilille menee miehen palkka ja kaikki Kelalta saadut rahat, ja sieltä maksetaan lähes kaikki laskut. Toiselle käyttötilille menee minun palkkani, ja sieltä maksetaan bensat ja osa ruoka-ostoksista, loput siirretään saman pankin säästötilille.

Ei kun mulla on kolme ihan omaa tiliä. Ei mahdu rahat yhdelle :saint:.

No oikeesti yksi on käyttötili, toinen samassa pankissa varatili, entinen lainanhoitotili. Kolmas on toisessa pankissa säästötilinä. Kolmas on hauskin, siihen ei ole kuin pankkikirja, joten jos sieltä haluaa jotakin nostaa, on pankkikirja kainalossa ehdittävä pankin aukioloaikana konttoriin. Toi varatili on ihan turha, kyllä sinne tulee jemmaan siirrettyä rahaa mutta kummasti niille tulee aina käyttöä :snotty: .

Meillä molemmat jättää omille tileilleen saman summan, siirtää tietyn summan lainanhoito-/säästötilille. Loput mitä palkoista/tuista jää laitetaan yhteiselle käyttötilille, josta ostetaan ruoat, maksetaan laskut yms. Loppu kaikki rahariidat tämän systeemin käyttöönoton jälkeen! Vastaus kysymykseen on: meillä on molemmilla oma tili, miehellä kai vielä joku vanha säästötili, yhteinen säästö ja yhteinen käyttötili. Ja lapsella oma tili.

Mulla on kaks, isännällä on kaks ja sit on viel yks yhteinen :) rahat tulee ku tulee, mä siirtelen yhteiselle tilille jemmaan jos jää mitään siirrettävää ja maksan laskut sekä omalta että miehen tililtä, me ei erotella et sun tai mun rahat vaan kaikki on yhteisiä :)

Ööh.. Meillä yksi yhteinen säästötili. Molemmilla yhdet palkkatulotilit ja molemmilla kaksi muutakin tiliä johon kortit. Vastaus siis ; Juu molemmilla kolme pankkitiliä plus yksi yhteinen.. :ashamed:

Meillä on 4 yhteistä tiliä: käyttötili, maksutili, lainatili ja säästötili. Kaikki tulot menevät käyttötilille. Sieltä siirretään joka kuukausi tietty summa kaikille noille muille tileille. Maksutililtä maksetaan kaikki säännölliset laskut (sinne kertyy aina myös ylimääräistä), lainatililtä lyhennetään lainat ja säästötilille säästetään matkoja yms. kivaa varten.

Meillä on omat tilit johon tulee siis molempien palkat.. tai siis mulla äitiysraha. Sit on yhteinen käyttötili johon siirretään molemmat sama xmäärä rahaa joka kuukausi. Tältä tililtä menee asuntolaina, laskut ja ostetaan ruuat yms. menot. Sit meillä on yhteinen säästötili johon myös siirretään joka kuukausi rahaa. Ja vielä tämän kaiken lisäks miehellä on oma säästötili harrastuksia varten. Nyt pitäis mennä avaamaan lapselle tili =)

Meilläkin kummallakin omat ja sitten yhteinen tili :wave: Käytäntö on että siirretään omista tileistä yhteiselle tilille rahaa josta maksetaan sitten asuntolainat, vastikkeet ja laskut.

meillä on molemmilla omat tilimme (johon tulee palkka ja josta molemmat maksaa lainansa) ja 1 yhteinen tili, jonne laitamme molemmat 450euroa kuussa, ja jonne menee lapsilisä. Sieltä maksetaan ruoka, laskut ym. kulut..
Lisäksi mulla on vielä oma säästötili.

Uusimmat

Yhteistyössä