Onko kenelläkään Cerazette-minipillereistä kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ottaisko vaiko eikö ottais?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ottaisi enää uudestaan!! Mun mielialat vaihteli niin rajusti ja tunnuin inhoavan itseäni,pidin itseäni rumana, läskinä ja huonona ihmisenä, masennuin... Mies sitten viskasi paketin roskiin kun olin itkenyt pari päivää ja sitten helpotti!!! Joillekkin sopii, mutta ei todellakaan mulle...

Mä oon 2 eri kertaa niitä alottanu syömään, mutta molemmilla kerroilla menkat meni ihan sekasin. Vuoto kesti parhaimmillaan 3vko putkeen :x
Toisella kerralla jouduin syömään lopuksi jonkun hormoonikuurin, kun ne menkat ei meinannu loppua ollenkaan. Vaikka lopetin jo koko pillereiden syönnin.

Oon kuullu, että useimmilla noi jättää menkat kokonaan pois, eikä oo ollu mitään sivuvaikutuksia!

Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Mulla tiputteli enemmän tai vähemmän reilu kolme kuukautta, jonka jälkeen kyllästyin joka päiväiseen rättien vaihtoon. :/

juu. minäkin vaihdoin 3kk:n jälkeen. en jaksanu ottaa selvää millon olis loppunu.

Onko kellekkään tullut maksaläiskiä niistä? Apteekkari varoitti että jos on taipumusta nii voi tulla, mut lääkäri ei maininnu mitään...
Nyt sit pohdin että uskaltaako ottaa ku suvussa on hyvinkin paljon taipumusta läiskiin, ja itellä on jo pohjalla "mahtavat" pisamat, joten olettaa vois että maksaläiskiäkin tulisi. :(

mulla meni hyvin niitten kanssa, ei ollu menkkoja eikä sivuvaikutuksia. Nyt oon ollu kax kuukautta syömättä ja menkat ei oo vieläkään alkanu.... laitto vissiin hormonitoiminnan aika sekasin..

Mullakin oli kun alotti ne, niin tiputtelua ehkä kuukaus tai kaks, mutta sitten menkat jäikin lähestulkoon kokonaan pois. Tuli aina pari kertaa vuodessa, ja silloinkin hyvin niukkana (niin ei haitannut se epäsäännöllisyys kun ei ne kuitenkaan silleen päässy yllättään ikinä) eikä mitään kipuja. Mulla ei mielestäni muita sivuvaikutuksia. Söin niitä noin 5 vuotta ja olin tyytyväinen. Heti kun lopetin, kuukautiset tuli ihan säännöllisesti alusta alkaen. Ottasin uudestaan jos/kun joskus taas tarvin.

Toi hymiö ei sit kuulu tohon ed. viestiini...

Mulla ei tullut maksaläiskiä, mutta ei niitä kyllä oo suvussakaan eikä mulla ees pisamia, joten en osaa siitä sanoa.

Söin puolisen vuotta. Pillereiden takia alkoi vuodot, kun niitä ilman olisivat pysyneet vielä poissa. Alussa vuotoa tuli parin viikon välein, sellaista pientä. Sitten oli taas pari kuukautta väliä ja sitten taas muutaman kerran parin viikon välein. Muita haittavaikutuksia ei mulle tullut kuin tuo, kun ei tiennyt koska vuotaa.

niin mulla vielä oli silleen tai huomasin, että ne "menkat" mitkä tuli pari kertaa vuodessa, liitty yleensä aina siihen että olin unohtanu pillerin tai otin sen paljonkin myöhässä. Että en tiiä oisko mullaki pysyny ihan kokonaan menkat pois jos oisin aina ollu kellontarkka niiden ottamisen kans.

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
onko muilla kestänyt pitkäänkin noiden pillereiden lopettamisen jälkeen että kierto on palannu normaaliks?

Jaa, mulla kierto alko normaalina pillereiden jälkeen. Mutta on nyt sit lyhentynyt tasasen tappavaan tahtiin joka kierrolla. Viimeks kierto oli 19 pv.