Onko kenelläkään ollut ns. mätäpaisetta tai tukkeutunutta talirauhasta joka vaatinut leikkauksen?

  • Viestiketjun aloittaja åsa
  • Ensimmäinen viesti
juu
Mullakin oli nielussa mätäpaise 20 vuotta sitten. Leikattiin ettei päässyt puhkeamaan itsekseen, sitten vielä nielurisat pois, eikä ole uusiutunut. Eikä ole ollut kurkkukaan kipeä sen jälkeen.
 
Minulle tulee reisiin ja kankkuihin paljon paiseita ain välil. Jo monen vuoden ajan. Joskus niit näytin lääkärille ja gynelle, mut kuittasvat suunilleen vaarattomalla finnillä.

Joku aika sit törmäsin tekstin pätkään missä luki jotekii et jos paiseita tulee paljon tai ne uusii usein, voi se viitata vakavampaan sairauteen, esim. diabetekseen.

Rupesin sit miettiin et kun keskimmäistä ootin, oli minul lievä raskausajan diabetes. Uues sokerikokees ois pitäny käydä 6kk synnytyksen jälkeen, mut se vaan unohtu ja jäi sitten.
Keskimmäinen nyt 7v :whistle: :ashamed:

Näinköhän ois nyt ajankohtast minun lähtee sokeritesteihin? Meilhän on lähisuvussa diabetesta, eikä tuo omakaa paino ihan sitä kaikkein parhainta luokkaa oo :whistle:

Nyt o taas niin järkky kipee puhjennu paise. Ens ku se kasvoi peukun pään kokoiseks, ja sit puhkes. Kauheen hajusta mätää tuli ja nyt siit lähti nahkakii niin ai juku kun kirveltää.

Koskaa niit ei sillo kukaan puhkonu tai leikelly kun niist valitin. En sen jälkeen enää ees jaksanu mennä valittaan kun vaan vaarattomia finnejä muka on |O

Ei tää aapeetä auttanu mut kuha vaa kerroin :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Minulle tulee reisiin ja kankkuihin paljon paiseita ain välil. Jo monen vuoden ajan. Joskus niit näytin lääkärille ja gynelle, mut kuittasvat suunilleen vaarattomalla finnillä.

Joku aika sit törmäsin tekstin pätkään missä luki jotekii et jos paiseita tulee paljon tai ne uusii usein, voi se viitata vakavampaan sairauteen, esim. diabetekseen.

Rupesin sit miettiin et kun keskimmäistä ootin, oli minul lievä raskausajan diabetes. Uues sokerikokees ois pitäny käydä 6kk synnytyksen jälkeen, mut se vaan unohtu ja jäi sitten.
Keskimmäinen nyt 7v :whistle: :ashamed:

Näinköhän ois nyt ajankohtast minun lähtee sokeritesteihin? Meilhän on lähisuvussa diabetesta, eikä tuo omakaa paino ihan sitä kaikkein parhainta luokkaa oo :whistle:

Nyt o taas niin järkky kipee puhjennu paise. Ens ku se kasvoi peukun pään kokoiseks, ja sit puhkes. Kauheen hajusta mätää tuli ja nyt siit lähti nahkakii niin ai juku kun kirveltää.

Koskaa niit ei sillo kukaan puhkonu tai leikelly kun niist valitin. En sen jälkeen enää ees jaksanu mennä valittaan kun vaan vaarattomia finnejä muka on |O

Ei tää aapeetä auttanu mut kuha vaa kerroin :D
Joo siis mulla tutkitaan nyt just diabetestä ku raskauden aikana tulee ja arvot olikin koholla. Mulla leikattiin nyt ekaa kertaa kun ei itestään puhjennu ja ikinä en enään mene, ilman puudutusta veitsellä auki ja se sattui :/
 
minulla on raskaus ajan diabetes ja näitä paiseita on ollut jo monen vuoden ajan.. lääkärit ei oikee osannu sanoo et mitä ne on mutta sit selvis.. mulla on karvatupen tulehdus.. ja kuulostaa siltä et monella muullakin on :)

mulla tulee myös sellasii paikkoihin missä karva ei kylläkään kasva mut nimeltään se on sama.. riittää et alus housut hiertää tarpeeks samasta kohtaa ni paise on synytyny.. ja se ei todellakaa johdu huonosta hygieniasta ku itekkin käyn päivittäin suihkus ja kainalot pesen kolme kertaa päiväs ja siitä ei oo mitää hyötyä.. apteekista saa jotai desinfioivaa ainetta jota pitäis käyttää ni kuulemma auttaa.. itellä huomasin et väheni huomattavasti ku ostin apteekista saippuaa herkälle iholle..
 

Yhteistyössä