Onko kenelläkään miestä joka ei käy missään? (ts. kotona viihtyvää tyyppiä, ehkä liiankin?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä kohtalotoveri:
Mullakin on sellanen mies! Ennen kävi pelkästään töissä, ja lopun ajan oli kotona.. nykyään on sairaseläkkeellä ja on siis ihan aina kotona.. kaupassa pelkästään käy. Ite tykkäisin käydä yhdessä ja erikseen jossakin, mutta tähän on tyytyminen. Lisäksi mies ei tykkää oikein munkaan menemisistäni. :/ siis päiväsaikaan voin mennä lapsen kanssa, kunhan ollaan kotona ajoissa, mutta kaikesta muusta tulee sanomista, enkä oo voinut jättää lastakaan kuin korkeintaan pariksi tunniksi hänelle vahdittavaksi (osittain johtuu sairaudesta).

Huhhuh :/ tuossa tilanteessa omasta kodista tulee helposti vankila ja perhe-elämä alkaa tuntua pallolta nilkassa..onko sulla ketään läheisiä joille voisit hyvillämielin jättää lapsen hoitoon sillä aikaa kun käyt itse jossain?

Munkin mies on aikas samanlainen, mutta ei se vielä toistaseksi oo niin kauheesti haitannut. Alussa oli ihan outoa, koska ite oon sosiaalinen ja omaan monta kaveria, joten yritin kokoajan ns. etsiä miehelle kavereita, vaikkei sitä kiinnostanu. Nyt oon oppinut sen, ettei kaikki oikeesti tarvii kun sen yhden tai kaksi tärkeää ihmistä.
Mieheni kuitenkin ymmärtää sen, että mulla on kavereita ja tykkään käydä niiden kanssa iltaa istumassa, joten se kyllä päästää mut meneen ja jää lasten kanssa kotiin. Enkä joudu kuuntelemaan mitään syyllistämistä.
Kyllä mekin istutaan paljon kotona, koska mies ei oikeestaan tykkää paljoo missään käydä. Sekin asia on kompromissi. Mun on joskus annettava periksi ja olla miehen kanssa kotona ja taas sitten miehen on joskus lähdettävä käymään mun kanssa jossain kaupoilla edes.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä kohtalotoveri:
Mullakin on sellanen mies! Ennen kävi pelkästään töissä, ja lopun ajan oli kotona.. nykyään on sairaseläkkeellä ja on siis ihan aina kotona.. kaupassa pelkästään käy. Ite tykkäisin käydä yhdessä ja erikseen jossakin, mutta tähän on tyytyminen. Lisäksi mies ei tykkää oikein munkaan menemisistäni. :/ siis päiväsaikaan voin mennä lapsen kanssa, kunhan ollaan kotona ajoissa, mutta kaikesta muusta tulee sanomista, enkä oo voinut jättää lastakaan kuin korkeintaan pariksi tunniksi hänelle vahdittavaksi (osittain johtuu sairaudesta).

Huhhuh :/ tuossa tilanteessa omasta kodista tulee helposti vankila ja perhe-elämä alkaa tuntua pallolta nilkassa..onko sulla ketään läheisiä joille voisit hyvillämielin jättää lapsen hoitoon sillä aikaa kun käyt itse jossain?

Ei oikein oo, mutta kiitollinen oon kuitenkin ihanasta tytöstäni. :)

Mulla miehellä ei oikein ole kavereita, oli ennen yksi jonka kanssa ovat nuoresta asti olleet kuin paita ja peppu. Nyt salaa mieheltä kutsuin tämän vanhan kaverin, että yllätyksenä tulisi huomenna käymään. Saa nähdä kuinka käy, tuleeko. Mä sanoin tälle miehen kaverille, että mä en ole koskaan kieltänyt miestä mihinkään lähtemästä, että kyllä saa lähteä terassille tai muuta, ja meillekin saa vapaasti tulla. Huomenna pitää pistää viestiä miehen kaverille että onko tulossa :)
Ja ennenkaikkea toivoa että mies ymmärtää tämän yllätyksen päälle...

Minulla!!
Ihan kivahan se on et viihtyy kotona ja meidän kanssa mutta voishan sitä joskus repästä ja lähtee johkin :) käykin mut harvoin,ihan tulee itselle huonot olot kun itse tykkää joskus käydä tuulettumassa ja toinen ei juurikaan käy muualla kuin töissä ja harrastuksessaan.. mutta parempi näin kun sellanen joka vaan menisi <3

Käy vain töissä, kaupassa ja vanhempiensa luona (ja mun vanhempien luona kun yhdessä mennään). Kesällä toki käydään yhdessä jossain, reissussa, mut siis ei mitään omia menoja oo ollenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua kiinnostaa onko täällä kohtalotovereita, arvasin että moni ei ymmärrä tätä ongelmaa.

Mä ymmärrän! Ihan kuin mun näppikseltä sun teksti. Miehellä ei ole harrastuksia eikä koskaan lähde mihinkään kun kaverit pyytää. Sanoo että tykkää olla kotona,mutta kyllä mun mielestä ois ihan tervettä jos olis muutakin elämää kuin oma perhe neljän seinän sisällä. En mäkään jatkuvasti missään baarissa juokse,mutta käyn salilla muutaman kerran viikossa ja nään kavereita esim. kahvilassa tai leffassa.

Välillä on rasittavaa olla miehen ainoa sosiaalinen kontakti. Tuntuu että toinen on täysin riippuvainen ja poden joskus syyllisyyttä siitä että käyn ulkona vaikka mies on itse tapansa valinnut. Ja tosiaan joskus olisi ihanaa saada olla vaikka se tunti tai pari kotona ihan omissa oloissaan,ilman että se toinen on AINA siinä. Jos haluan omaa aikaa,niin se oon mä jonka täytyy lähteä pois. Mies saa kuitenkin omat rauhalliset hetkensä silloin kun mä en ole kotona.

Kuin minun elämästäni!
Meillä mies ei syyllistä minua jos käyn ulkona (mitä nykyään teen harvoin) mutta minua "säälittää" jättää mies yksin lasten kanssa kotiin.
Olisihan se kivaa, jos jonkinlainen sosiaalinen elämä olisi miehelläkin, harrastusten (salibandy, kuntosali) lisäksi. Mutta hänelle kuulemma riittää oma perhe ja se että näkee esim. naapureita pihalla.

Vanha ketju mutta avaudun silti: mun mies ei koskaan käy missään yksin. No, ehkä kerran vuodessa työpaikan pikkujouluissa käy. Ei harrasta mitään kodin ulkopuolella. Haluaa AINA mennä joka paikkaan vain mun kanssa kaksin (ollaan lapsettomia, emmekä lapsia pysty saamaan). Käydään baarissa kaksin, ulkona syömässä kaksin, kuuntelemassa bändejä kaksin, ulkomailla kaksin, juhlitaan synttäreitä kaksin jne. Mä haluaisin edes joskus jonkun tuttavapariskunnan meidän mukaan baariin tai syömään mutta miehelle se ei missään nimessä käy. Tuttavat on kuulemma tylsiä, ärsyttäviä, liian eri luonteisia tms. Ei pidä yhteyttä myöskään sukuunsa, kerran vuodessa saan hänet pakolla raahattua jouluvierailulle vanhemmilleen.

Ei mies mun menoja kontrolloi mitenkään, ja mä käynkin usein kavereiden kanssa ulkona, teatterissa ym., eikä hän mitenkään syyllistä tai moiti mua mun omista menoista. Mutta normaaleilla aikuisilla pareilla pitäis mun mielestä olla myös yhteisiä ystäviä! Eikä niin että mulla on omat kaverit, ja miehellä on vain minä.

Meillä on kyllä kivaa kaksinkin, mutta kyllä mua usein myös todella paljon ahdistaa se että mun miehen koko sosiaalinen elämä on vain mun varassa. Lisäksi on tosi noloa vuodesta toiseen selitellä mun ystäville ja sukulaisille, miksi me ei koskaan tulla mukaan kaveriporukan illanviettoon, eikä mun mies edes halua tutustua mun kavereiden ja sukulaisten miehiin. Yleensä se ei suostu lähtemään edes kavereiden häihin tai muihin juhliin muuta kuin ison riidan jälkeen.

Mä en tajua miten mies on tuommoinen nyhjäävä kotihiiri, vaikka se on aika puhelias eikä yhtään ujo, ja sen vanhemmat on normaaleja ja melko seurallisia ihmisiä. Mutta se haluaa olla vain aina mun kanssa. Välillä olis kiva olla kotonakin ihan yksin koko ilta, huudattaa omaa lempimusiikkia, katsoa omia lempileffoja ihan rauhassa tms. Mutta kun toinen on AINA kotona! Se kyllä lähtee ulos, lenkille, museoon, melkein mihin vaan, mutta mun pitää aina olla mukana. Yksin ei mene mihinkään, hyvä jos joskus ruokakaupassa käy ilman mua. Välillä on sellainen olo että mä tukehdun tähän jatkuvaan läheisyyteen.

Onneksi mies on nyt just vaihtanut työpaikkaa ja on noin kerran kuussa työmatkalla 2-3 yötä, ja se on ollut aivan ihanaa. Mä saan edes joskus hengittää vapaasti enkä joudu koko ajan pitämään sille seuraa.

Mies on muuten aivan ihana tyyppi, välittävä ja lämmin ja huomaavainen ihminen mutta tämä loputon läheisyys, suorastaan riippuvuus, on välillä tosi raskasta.

Yhteistyössä