Onko kenellä oikeasti mennyt lapsivedet julkisella paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vain

Vieras
Siis esim. kaupassa? Aika moni ensisynnyttäjä tuntuu olevan huolissaan että vähänkö noloa jos noin käy... Itse en kyllä tiedä ketään jolla olisi vedet menneet muualla kuin kotona -tai synnytyssalissa kalvojen puhkaisun jälkeen.

okei, eli sitä oikeasti tapahtuu... Tyhmä kysymys, mutta tuleeko sitä vettä niin paljon että sen ulkopuolisetkin huomaa? Ja auttaisko mitään jos olisi vaikka side?

No eihän se noloa ole. Onko ap joku 19-vuotias ensisynnyttäjä vai oikea hieno helma 35 vuotias ensisynnyttäjä.

Toisilla se lorahtaa kaikki kerralla,toisilla alkaa tihkua.. Miehen veljen vaimo nousi kirkossa kun oli menossa ehtoolliselle ja huljahdus.. vesi tuli.. ei paljon mutta me läheiset hoksattiin.. Ehtoolliselle meni ja sitten lähti kotia.. :D

eikun ap on 29-vuotias toista lasta odottava, jolla ei ole mitään tietoa tälläisestä elämän realiteetista :D ekassa synnytyksessä puhkaistiin kalvot, joten ei mitään havaintoa paljonko sitä vettä on ja hulahtaako kaikki kerralla...

Ei siinä ole mitään noloa mun mielestä. Kaikki kuitenkin tietää mistä on kysymys kun vatsa pystyssä housuihin lorisee :D
Nolottaisi jos nyt ei raskaanaollessa lorahtais pissat pöksyihin :D
Mä varmaan menisin kysymään että tarviiko jos soitan taksin, ettei yksin tarttis seisoskella pelästyneenä.
Niin mä toivoisin että joku tekis mulle ko tilanteessa. :)

Ja kyselisin onko lapsi raivotarjonnassa jos täytyy makuulleen päästä ja ambulanssilla sairaalaan. Ite voisin olla niin hölmistynyt etten tajuais ihan heti noita juttuja muistella...

Viimeksi muokattu:
Mitäs sitten jos vaikka kaupassa ja kirkossa ne menee, niin kuka ne siivoaa? Tai mitä siinä pitäis tehdä? Sanooko kassalle, että mulla meni nyt vedet tähän, että soitatko siivoojalle?

okei, eli sitä oikeasti tapahtuu... Tyhmä kysymys, mutta tuleeko sitä vettä niin paljon että sen ulkopuolisetkin huomaa? Ja auttaisko mitään jos olisi vaikka side?

Riippuu niin tapauksesta, mutta mulla lapsivettä tuli ensin ihan vähän ja sitten hulahti oikein kunnolla, eikä siinä paljon siteet auttanu. Sairaalaan lähdin jo samantien, kun vettä alkoi lirua ja se varsinainen loiskahdus tapahtui sitten synnärin aulassa. Turha pelätä ja stressata etukäteen, mutta tietty sitä voi varmuudeksi laittaa yösiteen, kyllähän se parempi on kuin ei mitään. :)

mulla meni lorahti lapsivettä aluksi kotona illalla. Sidettä tungin housuun kun sitä niin vähän kerralla tuli, mutta ei se auttanu mitää :D Lahkeesta lorisi... Ja kun olimme menossa sairaalaan, niin parkkipaikalla kun seisoin auton vieressä niin lorahtikin ihan kunnolla ja olihan siinä pihalla porukkaa ja mm. yksi kittli mummo tuli siihen juttelemaan kun mies rappasi auton ikkunoita ja minä seisoin tyynenä veet housussa vieressä :D olihan se kiusallista varsinkin kun se mummo sanoi että "ohhoh, teillähän tulee nytte kiire!" ja osotti mun kastuneita housujani...

Yhteistyössä