En oikeen tiedä itekkään, mut suolistotulehdusta mulla epäilläänAlkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Minkä suoliston osan tähystystä tarkalleen ottaen tarkoitat? Paksusuolen tähystys tehdään eri kautta kuin esim. ohutsuolen alkuosan tähystys ja kokemukset näistä kahdesta ovat hyvinkin erilaiset...
Niellään letku ja kuolataan/yökkäillään kunnes homma on ohi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voisko joku kertoa et miten se yläpäästä tehtävä tähystys tehdään ja miltä se tuntuu?
Mua kauhistuttaa et tukehdun ku mulla on vahvat oksennusrefleksit jopa hampaiden harjaus pistää yrjöttämään.Alkuperäinen kirjoittaja aliaskeeri:Suunkautta laitetaan tähystysputki ruokatorven kautta vatsalaukkuun, siinä on päässä kamera ja pihdit joilla otetaan koepaloja. Sen jälkeen kun letku on ohittanut kurkun eli oksennusfefleksi häviää niin ihan ok.
Kuinkahan semmosen letkun pystyy niellä kun ei ees pillerit mee alas ilman murskaamistaAlkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Niellään letku ja kuolataan/yökkäillään kunnes homma on ohi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voisko joku kertoa et miten se yläpäästä tehtävä tähystys tehdään ja miltä se tuntuu?
En mä osaa sitä sen tarkemmin kuvailla . Ei se sattunut mun mielestä.
No, se on vähän niinku pakko, kun se suuhun tungetaanAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuinkahan semmosen letkun pystyy niellä kun ei ees pillerit mee alas ilman murskaamistaAlkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Niellään letku ja kuolataan/yökkäillään kunnes homma on ohi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voisko joku kertoa et miten se yläpäästä tehtävä tähystys tehdään ja miltä se tuntuu?
En mä osaa sitä sen tarkemmin kuvailla . Ei se sattunut mun mielestä.
Hyi, puudutettu kurkku. Se kyl lisäis mun tukehtumispaniikkia.Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:Ei mulla ainakaan noin. Puudutti samalla aineella kurkun jolla hampaanpaikkauksessa puudutetaan. Kurkussa ei ollut mitään tuntoa ja laittoi letkun. Kesti ehkä 5-10sek. Sen jälkeen käänsi kyljelleen,muutama koepala ja otti letkun pois. Sen jälkeen vaan kuola valui kun kurkku ja suu oli puuduksissa seuraavat 3h. Missään vaiheessa ei tuntunut mikään miltään.
Tuon hymiön sais ampua kuuhun.. ei ollut tuota tarkoitus tuohon, vaan sulkumerkki. Miksi ihmeessä tuo silmäniskuhymiö tulee aina sulkumerkkiä laitettaessa.??!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Yhdellä tutulla tehtiin paksusuolentähystys ja sattui kuulemma älyttömästi, mutta hänellä olikin suolessa kasvain (syöpä) ja tästä ilmeisesti kivut johtui. Moni muu ei ole pitänyt minään.
ilmeisestu tulehdusta on, kun verta on vuotanut jo ties kuinka kauanAlkuperäinen kirjoittaja ...:Nii unohtui laittaa tuohon että tottakai jos on suoli pahasti tulehtunut tai haavainen, niin varmaan sattuu tuo kolonoskopia, mutta kaikkeen tottuu kun usein joutuu...
Se túlee kun laittaa ä-kirjaimen jälkeen sulkumerkin...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuon hymiön sais ampua kuuhun.. ei ollut tuota tarkoitus tuohon, vaan sulkumerkki. Miksi ihmeessä tuo silmäniskuhymiö tulee aina sulkumerkkiä laitettaessa.??!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Yhdellä tutulla tehtiin paksusuolentähystys ja sattui kuulemma älyttömästi, mutta hänellä olikin suolessa kasvain (syöpä) ja tästä ilmeisesti kivut johtui. Moni muu ei ole pitänyt minään.
Saunassa minäkin sitä yritin juoda. Ainut vaan että juoma lämpes ja oli KAUHEETA. Sitten mies toi aina desin kerralla ja väkisin kaikki 5 litraa alas.Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:Jep. Kaksi kertaa paksusuoli ja kerran ohutsuoli.
Kerran myös kurkun kautta.
Suolen mutkat tuntuu pahalta,mutta muuten ihan iisi juttu.
Ittellä on sektiolla kolme muksua ja arpikudos pisti vastaan ja paino aina niillä kohdin kovaa. Onneksi oli toisella kertaa puudutus.
Itse toimeenpiteessä ei mitään pelättävää/jännitettävää.
Pitää vaan saada juotua muutama litra sitä ällöö litkua.
Ekalla kerralla sain alas just ja just ja osa oksentamalla pois.
Join saunassa suurimmanosan, otin kovat löylyt että sais ees vähän alas kerralla. Muuten oli aivan hirveen kylmä kun kroppa tyhjeni.
Seuraavilla kerroilla suoraan nenämahaletkun kautta litkut.
Puudutuksia ja rauhottavia saa kun osaa pyytää. Mutta ne pitää ottaa aikasemmin,muuten alkaa tehoon vasta jälkeenpäin.
Eka kerta kun paksusuolesta valu kerta kuukausia.
Toinen kerta samaa,mutta alamaha oli tosi kipeenä.
Ohutsuoli verenvuodon ja kipujen takia.
Kurkun kautta otettiin koepaloja kun epäiltiin johtuneen keliakista jota ei kuitenkaan ollut.