Onko kelleen tullut tämmöistä tekstiviestiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysymysmerkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";23428800]Miten mulla meni usko tähän ketjuun, hmmmm... Viestien määrästä ja ajoista voisi päätellä, että kyseessä on yksi ja sama tyyppi, joka täällä keskustelee itsensä kanssa :D Vaikea uskoa, että näin moni, joka olisi viestin saanut, yhtäkkiä sattuisi avaamaan tämän keskustelun Kaksplussalla. Tosin jos tää on joku tyhmä vitsi, niin vaikea kuvitella, mitä iloa tästä saa...[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";23445936]Saitko hämmentävän tekstiviestin oudosta numerosta? Tässä syy!

Julkaistu: 25.03.2011 15:26

Monilla keskustelupalstoilla on ihmetelty vieraista numeroista tulleita tekstiviestejä. IS selvitti, mitä viestien takana on.
Muun muassa Kaks Plus -sivuston keskustelupalstalla käynnissä oleva keskustelu käy kuumana. Monet ovat kertoneet saaneensa vieraasta numerosta viestin: "Moi! Tämä on testiviesti."

Viesteihin vastanneet ovat pelästyneet mahdollista huijausta ja satojen eurojen puhelinlaskua.

Viestin vastaanottaneet ja siihen vastanneet voivat kuitenkin huokaista helpotuksesta.

Kyseessä on suomalainen Book It -yritys, joka mahdollistaa yrityksille ja organisaatioille tekstiviestien lähettämisen suurelle joukolle.

Palvelua ovat käyttäneet muun muassa ulkoministeriö ja Finnair.

- Meidän asiakkaamme, suomalainen viestintäyritys testasi, miten tietyltä alueelta voidaan tavoittaa iso määrä henkilöitä mahdollisimman nopeasti, Book It:in toimitusjohtaja Jukka Salonen valottaa.

Salosen mukaan testaus tuli yllätyksenä myös heille.

- Vastauksia tuli paljon ja ymmärrän, että viestit ovat hämmentäneet ihmisiä ja viestin sisältö olisi ehkä pitänyt muotoilla paremmiin.

Salonen kertoo, että älytekstiviesti on suomalainen keksintö, jonka avulla voidaan esimerkiksi kriisitilanteessa saada yhteys laajaan ihmisjoukkoon ja saada heiltä kuittaus.

- Tässä tapauksessa vastauksia tuli nopeasti, mutta olisimme mielellämme etukäteen tienneet testauksesta. Toivon mukaan kenellekään ei aiheutunut kohtuutonta vaivaa.

Maiju Majamaa[/QUOTE]

Ei ihan tuulesta temmattu viesti.

Mulle tuli tällainen viesti tietokoneen mokkulaliittymään.
Nimi:
Numero: +3585069375
Sisältö:
FINNAIR lähtöselvitys:
Aniszewski Stefan
AY3956 Turku-Helsinki 02.05.2011 lähtö 14:20.
AY817 Helsinki-Brussels 02.05.2011 lähtö 16:40 paikka 16F ikkuna.
Hyväksy vastaamalla A
Aika: 02.05.2011 11:20:45

[QUOTE="Kysymysmerkki";23426408]Äsken tuli mun puhelimeen tekstiviesti numerosta +3585069375 ja tekstinä oli ainoastaan Moi,tämä on testiviesti. Numeroa ei löytynyt enirosta eikä googlella eikä siinä ollut lähettäjää. Mikähän tämä tämmöinen mahtoi olla? Onko kelleen muulle tullut samanlaista viestiä?[/QUOTE]

Mulle tuli tänään viesti samasta numerosta ja siinä sanottiin, että Maaseudun Tulevaisuuden tilaajana saan Konevistin tai Aarre-lehden ilmaisen näytenumeron. Tarjous olisi voimassa vain tämän päivän.

tuli viesti samasta numerosta, mutta viestissä lyhennettyä. " hyvä pron jäsen, päivitämme jäsenreksiteriämme jne...lähetä sähköpostiosoite paluuviestinä jne...arvomme ipad.."
enpä vastannut, kun ei löytynyt Pron teknologiateollisuuden sivuilta kyseistä numeroa.

Tuli numerosta +3585069368 GoMobile mainos,UUTUUS iiSI Lataus. Vastaus numero olisi ollut 1622012. Pyysivät ostamaan puheaikaa tekstarilla, veloitus pankki-, luotto- tai visaelectron kortilla.. Helevetin härskiä. ÄLKÄÄ vastatko vaan ottakaapa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen ja viestintävrastoon..

[QUOTE="Suvi";27219439]Mulle oli tullut puhelu tuosta 050 693 66. Onko kukaan vastannut tähän ja saanut selville kuka soittaja on?[/QUOTE]

Minulle tuli tänään tekstiviesti samasta numerosta 05069366. Viestissä kysyttiin milloin
Sonerasta tilaamani laajakaistan modeemi voidaan toimittaa perille.

Ainakaan minulla kyseinen viesti ei siis ollut huijaustarkoituksessa lähetetty.

Yhteistyössä