Onko kellään hammasproteesia?

  • Viestiketjun aloittaja ei mikään mummo
  • Ensimmäinen viesti
ei mikään mummo
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
maksoiko pelkkä proteesi 400, siihen sit päälle röntgen maksu ja mahdolliset hampaiden poistot? siis mitä kaikkea tuohon 400 sisälty. ja sit miten edettiin, tarkastus ja sit röntgen...sit?
:wave:
Proteesi reilut 400e yksityisellä erikoishammasteknikolla, siihen sisältyi eht:n tekemä proteesi ja 4 käyntikertaa siellä sovituksessa. Maksu viimesellä kerralla käteisenä.

Kunnallisella sit tarkastus ja rtg n. 20e ja siihen vielä poistot päälle. En osaa tarkkaa hintaa sanoo yhden hampaan poistolle, kun mulla käytettiin niin paljon puudutetta, etten saa tosta laskusta nyt varmuutta, että suurinpiirtein reilun kympin per hammas. Sieltä sai laskun.
 
noo
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Hui, mitä suttusuita :eek:


ja ikää oli?eipä ihmisiä voi suttusuiksi sanoa jos hampaat menee huonoon kuntoon. mun äidille laitettiin ns. tekarit jo parikymppisenä. olihan se vähän outoa nähä hampaat lasissa illalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään mummo:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
maksoiko pelkkä proteesi 400, siihen sit päälle röntgen maksu ja mahdolliset hampaiden poistot? siis mitä kaikkea tuohon 400 sisälty. ja sit miten edettiin, tarkastus ja sit röntgen...sit?
:wave:
Proteesi reilut 400e yksityisellä erikoishammasteknikolla, siihen sisältyi eht:n tekemä proteesi ja 4 käyntikertaa siellä sovituksessa. Maksu viimesellä kerralla käteisenä.

Kunnallisella sit tarkastus ja rtg n. 20e ja siihen vielä poistot päälle. En osaa tarkkaa hintaa sanoo yhden hampaan poistolle, kun mulla käytettiin niin paljon puudutetta, etten saa tosta laskusta nyt varmuutta, että suurinpiirtein reilun kympin per hammas. Sieltä sai laskun.
no se hampaanpoisto ei miehellä juuri maksa, viimeks otti puolikkaan hinnan kahdesta hampaasta ja yhdestä kokonaisen, kun lähti niin helposti.
mieskin lämpeni kyllä ajatukselle kun eilen asiasta puhuttiin.
 
onpa lohduttava kuulla, että muillakin ongelmia hampaissa vaikka hoito on ollut hyvää. Itsellä hammaskalustoa on heikentänyt nuoruuiässä kärsitty aliravitsemus. Nyt hampaita on jouduttu poistamaan ja haaveilen, että puuttuvien hampaitten tilalle saisin uudet. Pelko ja häpeä hieman ovat hidastaneet hammaslääkäriin menoa. Tiedän että turhaan. Onneksi olen löytänyt todella ihanan hammaslääkärin.
 

Yhteistyössä