onko kellään 2v lasta joka painaa alle 10 kg

  • Viestiketjun aloittaja lilja1976
  • Ensimmäinen viesti
Älä ota nlan arvosteluja itseesi, vaan ajattele, että ne ovat lapsesi parhaaksi, sillä taustalla voi olla myös joku ruoan tai ravintoaineiden imeytymishäiriö, ja juuri sen vuoksi ne kyselevät ruoasta ja syömisistä.
Meillä esikois- ja kuopuspojut on olleet kumpikin miinuskäyrillä. Esikoisen nlakortti on jo säilöttynä tuonne niin talteen, etten enää hae sitä, mutta kuopuksen kortti mulla tässä on, ja hän oli 2-vuotiaana 10,7 kg ja 88,5 cm. Eli vähän päälle kuitenkin tuon 10 kg:n mutta silti miinuskäyriä pitkin menee hänen painonsa vieläkin nyt 4-vuotiaana.
Mieti myös, onko suvussanne hoikkia ihmisiä, kuten meillä on miehen isä, setä ja veli ovat hoikkia, laihoiksikin heitä voi sanoa. Hoikkuus ja pienuus ovat periytyviäkin ominaisuuksia.
 
lilja1976
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 17:39 Tallu kirjoitti:
Älä ota nlan arvosteluja itseesi, vaan ajattele, että ne ovat lapsesi parhaaksi, sillä taustalla voi olla myös joku ruoan tai ravintoaineiden imeytymishäiriö, ja juuri sen vuoksi ne kyselevät ruoasta ja syömisistä.
Meillä esikois- ja kuopuspojut on olleet kumpikin miinuskäyrillä. Esikoisen nlakortti on jo säilöttynä tuonne niin talteen, etten enää hae sitä, mutta kuopuksen kortti mulla tässä on, ja hän oli 2-vuotiaana 10,7 kg ja 88,5 cm. Eli vähän päälle kuitenkin tuon 10 kg:n mutta silti miinuskäyriä pitkin menee hänen painonsa vieläkin nyt 4-vuotiaana.
Mieti myös, onko suvussanne hoikkia ihmisiä, kuten meillä on miehen isä, setä ja veli ovat hoikkia, laihoiksikin heitä voi sanoa. Hoikkuus ja pienuus ovat periytyviäkin ominaisuuksia.
kiitos sinulle, meillä on suvussa hoikkia lapsen isä ja minäkin ja minun veljeni!!
 
Tyttö kävi vähä aikaa sitte 2 v. neuvolassa. Mitat oli 87cm. ja 10 kiloa 100 grammaa.Kuitenkin kun on toimelias typykkä ja syö monipuolisesti niin ei mitään hätää.Huonostippa sitä väkisin syöttää enempi kuin mitä se ottaa.Liha, kala,ruisleipä ja vitamiinit on tärkeitä.
 
Meidän nyt 3v tyttö oli 2v tarkastuksessa 84.5 cm ja 10kg 800g. Emmä kyllä varsisaisesti ole ollut huolissani, olen itsekin tosi pienikokoinen. Ja kun ruoka neidille kuitenkin hyvin maistuu. Neuvolassa ei pahasti olla sanottuu tytön koosta, mutta lääkäri Kehotti antamaan tytölle pari kertaa vk:ssa ranskalaisia... Musta oli huvittava neuvo, kun yleensä sanotaan et roskaruoka pahasta..
 

Yhteistyössä