Onko kellään yhtä ajattelemattomia naapureita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekyllästynyt

Vieras
Ihmettelen, enkä edes kehtaa sanoa, missä kaupungissa asumme, miksi nykyään ihmiset eivät ajattele kuin omaa napaansa. Meillä on tässä talossamme paljon samanikäisiä lapsia. Sitten usein äidit sopivat, että yksi lasten äideistä katsoo kaikkien lasten perään pihalla jos toisilla on jotain menoa tai sairautta tms. Mutta miksiköhän siinä on sitten lopulta käynyt niin, että se on aina se yksi ja sama äiti joka lopulta on niiden lasten kanssa siellä ulkona? Eli minä. Ja muut äidit kehtaavat selitellä mitä ihmeellisemmilla tekovalheilla sitä, miksi eivät voi jäädä pihalle. Mietin vain, että pitävätkö tällaiset ihmiset tosiaan toisia niin tyhminä etteivät he ymmärrä, että todellisuudessa haluat vain mennä sisälle laiskottelemaan tms. kun muut saavat hoitaa lapsiasi. ...etkä sinä tietenkään itse koskaan jää ulos lapsesi kanssa saati sitten vielä katsoisit muiden lasten perään.

No älä suostu. Mikä pakko sun on katsoa vieraiden lasten perään? Itse en ainakaan suostuisi jos tuo olisi aina sama homma. Vastavuoroisena tosi kiva ja toimiva homma takuulla, mut jos se aina lankeaa sulle ni teet seuraavaksi niin et sanot tenaville, et solong lähdetään tästä mun muksujen kanssa vähän kävelylle. Eihän sulla ole mitään velvoitetta olla niiden kanssa vaikka siitä olis joskus sovittu, niin ei se ole ikuinen soppari vai kuinka?

oikeassa olette! mutta kun lapseni haluaisi sitten kovasti leikkiä noiden muiden lasten kanssa....olen sitten ilkeä äiti ja pakotan hänet puistoon. Mutta sapettaa....siinä joko häviää kaiken tai voittaa ja nielee kiukkunsa

Äkkiähän siinä noin käy. Itse olen myös ollut joutua ilmaiseksi iltapäiväkerhoksi kun olen vauvan kanssa äitiyslomalla - kuulin kerran ekaluokkalaisen kaverin äidin sanovan puhelimessa (puhelimesta kuuluu kaikki läpi), että "jää sinne kuuteen asti kun siellä on äiti kotona"...

Eikä siinä mitään, saihan se kaveri jäädä mutta kyllä mua hiukan huvitti ja kummastutti.

Alkuperäinen kirjoittaja sekyllästynyt:
oikeassa olette! mutta kun lapseni haluaisi sitten kovasti leikkiä noiden muiden lasten kanssa....olen sitten ilkeä äiti ja pakotan hänet puistoon. Mutta sapettaa....siinä joko häviää kaiken tai voittaa ja nielee kiukkunsa

veikkaan että pari tosihauskaa puistoreissua korvaa kyllä lapsellsi hetkellisen kaverinpuutteen. Naamioi se vaikka inkkariretkeksi jossa salaa hiivitte piiloon :-D

Eihän sun tarvi sinne loputtomiin lasta raahata. Mut itse tekisin niin, että en jäisi ainakaan joka päivä sinne pihalle tai jos nää toiset tulis sanoo et lähdenki tästä kun sinä jäät ni sanoisin siihen että itseasiassa ollaan tästä just lähdössä. Tai sitte voisin kyllä sanoo että kyllästyttää olla aina se perään katsoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äkkiähän siinä noin käy. Itse olen myös ollut joutua ilmaiseksi iltapäiväkerhoksi kun olen vauvan kanssa äitiyslomalla - kuulin kerran ekaluokkalaisen kaverin äidin sanovan puhelimessa (puhelimesta kuuluu kaikki läpi), että "jää sinne kuuteen asti kun siellä on äiti kotona"...

Eikä siinä mitään, saihan se kaveri jäädä mutta kyllä mua hiukan huvitti ja kummastutti.

:o siis oikeesti ei ole röyhkeydellä rajaa :o

Mä kyllä sanoisin suoraan että oon ollut jo nin monta kertaa että eiköhän ois jo reiluudenkin nimessä jonkun muun vuoro. Jos ei muilla äideillä alkaisi omatunto kolkuttaa niin jo on kumma, melkoisia törkimyksiä olisivat!

veikkaan että pari tosihauskaa puistoreissua korvaa kyllä lapsellsi hetkellisen kaverinpuutteen. Naamioi se vaikka inkkariretkeksi jossa salaa hiivitte piiloon :-D
[/quote]

Kiitos vinkistä, minäpä testaan tätä joku päivä:-).

Mutta kyllä täytyy sanoa, että on ihmiset ajattelemattomia. Onko se tämän päivän itsekkyyttä, mulle kaikki heti ja mun onnellisuus ensin?

Ja joku on vauvan kanssa kotona niin halooo turvennuijat, jotka pidätte häntä lastenhoitajana!!!! siis vauva on voinut valvottaa yöllä jne. .... kyllä se vauvalomalainen tarvitsisi lepoa eikä se joka nyt on töissä tms. Tuo on taas sitä samaa itsekkyyttä jota on täällä meilläpäin kaapit täynnä. Miten tämän voisi muuttaa????

Kiitos vinkistä, minäpä testaan tätä joku päivä:-).

Mutta kyllä täytyy sanoa, että on ihmiset ajattelemattomia. Onko se tämän päivän itsekkyyttä, mulle kaikki heti ja mun onnellisuus ensin?

Ja joku on vauvan kanssa kotona niin halooo turvennuijat, jotka pidätte häntä lastenhoitajana!!!! siis vauva on voinut valvottaa yöllä jne. .... kyllä se vauvalomalainen tarvitsisi lepoa eikä se joka nyt on töissä tms. Tuo on taas sitä samaa itsekkyyttä jota on täällä meilläpäin kaapit täynnä. Miten tämän voisi muuttaa????

[/quote]

Tuskinpa mitenkään, ja onneksi toi meillä usein oleileva kaveri on ihan kiva. Joskus vaan istuu pikkupiru olalla ja tekisi mieli kuitata tälle äidille jotain, tai jotenkin hienostuneella kettuilulla ilmaista, että tiedän kyllä missä mennään... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mape85:
Kyllä minä jo tossa vaiheessa sanoisin suoraan. Tottakai muut äidit käyttää sinua hyväksi jos aina vaan kiltisti jäät muiden lasten kanssa sinne pihalle...

Hyväksikäyttön röhkeydellä ei ole rajaa, varsinkaan jos ap itse hyväksyy asian.

...itsekkyydestä kärsivät niiden omat lapset. Ja se on sääli. Kun alkaa sitten kaverit hävitä. Mä jotenkin säälin kai liikaa. Pitäisi joskus olla ihan terveellisesti itsekäs. Ja näiden muiden pitäisi joskus tutustua epäitsekkyyteen. Miksi nykyään kaikki pitää vain vääntää rautalangasta????eikö ole enää empatiaa ja oikeudenmukaisuutta?

ja mitä tulee noihin työssä käyviin äiteihin. He luulevat, että se ¨kotona oleva äiti on jotenkin vähemmän väsynyt kuin he itse ovat. Ja sehän just ei ole niin...lasten hoito on kovaa työtä jos sen tekee hyvin eikä istu vaikka sisällä vain himassa lasten kanssa.

Meidän naapurustossamme on ollut samanlaista. Kun minä menen pihaan lasteni kanssa, niin ei aikaakaan kun sinne alkaa ilmestyä naapureiden lapsia ikäluokassa 2 v-6 v. Joskus tulee jonkun äiti mukana ja lähtee hetken kuluttua sanoen minulle että katsothan hetken lapseni perään (hetki kestää tunnin), kaikki vanhemmat eivät edes vaivaudu pihalle vaan lähettävät lapsen sinne nähdessään meidät ikkunasta.
Usein menemme kauemmas puistoon, mutta meillä on mukava taloyhtiön leikkipaikka jossa lapset viihtyvät.
Olen jo kahdesti tehnyt niin, että en lupaa vahtia ketään, vaan sanon että me olemme tässä enää hetken, ja sitten olemme lähteneet lasten kanssa pois ja jättäneet naapureiden lapset keskenään.

Ja sama meno teillä kuin meilläkin:-(. todella raivostuttavaa itsekkyyttä. Ja usein kun meillä tulevat lastensa kanssa he vain lähteävät sanomatta mitään!!! Ja sitten kuulen lapselta itseltään, että äiti on tietokoneella....eli surffaa netissä. Se saa kyllä itseni niin vihaiseksi. Mutta lasten takia en ole vielä viitsinyt riehua. Ja eniten minua ärsyttää se, että kun jollain on sitten niitä vauvoja niin se antaa hänelle luvan jättää vanhemmat lapset pihalle muiden hoitoon....ymmärränhän minä, että vauvan hoito on vaativaa, mutta ei se nyt niin vaatiivaa voi olla, että toiset lapset vain jätetään ulos jonkun muun hoitoon. Ja toisaalta, ihmettelen sitäkin, kuinka helposti tällaiset vanhemmat jättävät lapsensa kenen tahansa hoitoon. Meilläkin on tie lähellä ja en varmasti ehtisi juosta monen lapsen perään jos juoksisivat sinne. No, mitä tehdään....niellään kiukku tai poistutaan pihalta. Tai sitten vain muutetaan koko alueelta, jos vaikka ruoho olisi vihreämpää jossain muualla. Ja näinhän sitten ei kuitenkaan ole....

Ja sama meno teillä kuin meilläkin:-(. todella raivostuttavaa itsekkyyttä. Ja usein kun meillä tulevat lastensa kanssa he vain lähteävät sanomatta mitään!!! Ja sitten kuulen lapselta itseltään, että äiti on tietokoneella....eli surffaa netissä. Se saa kyllä itseni niin vihaiseksi. Mutta lasten takia en ole vielä viitsinyt riehua. Ja eniten minua ärsyttää se, että kun jollain on sitten niitä vauvoja niin se antaa hänelle luvan jättää vanhemmat lapset pihalle muiden hoitoon....ymmärränhän minä, että vauvan hoito on vaativaa, mutta ei se nyt niin vaatiivaa voi olla, että toiset lapset vain jätetään ulos jonkun muun hoitoon. Ja toisaalta, ihmettelen sitäkin, kuinka helposti tällaiset vanhemmat jättävät lapsensa kenen tahansa hoitoon. Meilläkin on tie lähellä ja en varmasti ehtisi juosta monen lapsen perään jos juoksisivat sinne. No, mitä tehdään....niellään kiukku tai poistutaan pihalta. Tai sitten vain muutetaan koko alueelta, jos vaikka ruoho olisi vihreämpää jossain muualla. Ja näinhän sitten ei kuitenkaan ole....

Minkä ikäisiä sun omat lapset on? Meinaan et kehtaisitko tehdä sen et kun joku muu aikuinen ilmaantuu pihalle edes hetkeksi niin livahtaisit itse sisälle huokaisten et hyvä et tulit, katotko hetken näitä mun lapsia?

Kummallista. Asuessamme kerrostalossa teimme treffit pihaan ja törötimme pihalla sillä välin, kun isot lapset (silloin 3-5v) leikkivät. Oli pakkasta tai satoi vettä. Nyt omassa pihassa päästän isot pihalle leikkimään taim kokoporukan kanssa lähdemme "kävelylle".

Eikö äitiporukassa olis kivempaa kuin yksin tai selityksiä keksien?

Alkuperäinen kirjoittaja jokanen hoitakoon omansa:
Jos niitä lapsia tekee, niin hoitaakin sitten itse.

PEESI..

itse en pidä edes naapureihin niin hyviä välejä.. eikä ole tarvetta tutustua. ihan siksi että JOS tulee jotain riitaa. niin ei tässä pihassa voisi enää asua. kavereita on kyllä omaan tarpeeseen. moikkaan kyllä ja vastaan jos kysytään. mutta ovikelloja en mene pimpottelemaan tai sen kummemmin esittäytymään. lapsi tosin voi tutustua sitten kun kasvaa.. hänen asiansa se.

Yhteistyössä