onko kellään tietoo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari 82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari 82

Vieras
minä nyt kun en ymmärrä noista autoista juuri mitään niin kysyisin vaan jos joku on noihin autoihin perehtynyt... että onko volvossa v70/-99 missä se nappula mistä saa turvatyynyt pois päältä kytkettyy???
olisin tosi kiitollinen jos joku viittii vastata! :laugh:

en tiedä onko juuri tuossa mallissa sitä nappulaa, mutta olen kuullut ihan "kauhu" juttuja näistä nappuloista! :/
Eli mieheni veli on täällä paikallisessa Käyttöautossa työnjohtajana ja on kertonut että todella paljon tulee näitä tilanteita että on joko kytketty napista airbagit pois päältä tai sitten jotenkin muuten. Mutta, ylläri ylläri.... kun auto ollaan vaihdettu/ollaan vaihtamassa ja varataan aika et kytketään airbagit takasin päälle, niin ne bagit onkin ollut päällä koko ajan! Eli niihin voipi kuulemma tulla jonkinlaisia "oikosulkuja" ja kytkeytyvät takaisin päälle itsellään!!
Joten älkää vain hyvät ihmiset luottako noihin nappuloihin liikaa!! Jos vauva on etupenkillä ja siitä on mukamas kytketty nappulalla tai jotenkin muuten airbag pois päältä ja sattuukin kolari missä airbag laukeaa.... tulee aikasta pahaa jälkeä!! \|O :headwall:

Minäkin olen kuullut pelkkiä kauhutarinoita noista nappuloista. Juuri oikosulun takia hengenvaarallisia jos vaikka turvaistuin etupenkillä. Olen myös kuullut että eu olisi kieltänyt nuo nappulat. Ainakaan fordeissa ei niitä enää käytetä ollenkaan.

Niin ja 3 lapsen kokemuksesta ihan kerron että kyllä ne vauvat ihan hyvin pärjäävät siellä takapenkilläkin!! :D
Jos nyt ihan kamalasti alkaa huutamaan, niin sit vaan pysähtyy tiensivuun! Eli ihan samalla tavallahan sitä joutuu pysähtymään tiensivuun, vaikka vauva/lapsi olisi etupenkilläkin istuimessaan!! :whistle:

Yhteistyössä