Onko kellään tietoa missä vaiheessa se possurokote jaetaan 3-6 vuotiaille lapsille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyy

Vieras
Siis heille, jotka eivät ole vielä koulussa, mutta eivät ole enää niin pieniä? Onko heille tulossa rokotetta ollenkaan?

Itselläni on 2v. (joka pitäisi rokottaa tänään) ja 5v. lapset. Mietin, että saako tuo 5v. rokotetta ollenkaan? Ja viitsinkö sitä tuolle 2v:lle ottaa, jos toinenkaan ei saa?

Mun kaupungissa aloitetaan 3-24 vuotiaiden perusterveiden rokotus vko 48, jos rokotetta riittä, muuten vko 49-50.

Ehdottomasti sun kannattaa rokottaa 2 vuotias, se vähentää 5 vuotiaankin riskiä sairastua, kun riskiryhmään kuuluvia on perheessä yksi vähemmän.

kysy neuvolasta kun meet rokottaan sitä toista.
Mä just kysyin neuvolasta kun ilmoittivat että ens to rokotetaan 6kk-3v, et milloin isommat?? Niin vastas ettei vielä oo tietoo, mutta kertoovat sitten tuolla kun rokotetaan pienempiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mun kaupungissa aloitetaan 3-24 vuotiaiden perusterveiden rokotus vko 48, jos rokotetta riittä, muuten vko 49-50.

Ehdottomasti sun kannattaa rokottaa 2 vuotias, se vähentää 5 vuotiaankin riskiä sairastua, kun riskiryhmään kuuluvia on perheessä yksi vähemmän.

Niin.. toisaalta sit taas meidän lapsilla on tosi hyvä vastustuskyky muutenkin. Eivät ole juuri koskaan kipeinä.

Periaatteessa uskon kyllä rokotteisiin, mutta en ole varma onko tämä tauti nyt niin vakava että rokotetta tarvisi. Toista on ollut aikanaan polio, yms. oikeasti vakavat taudit.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Siis heille, jotka eivät ole vielä koulussa, mutta eivät ole enää niin pieniä? Onko heille tulossa rokotetta ollenkaan?

Itselläni on 2v. (joka pitäisi rokottaa tänään) ja 5v. lapset. Mietin, että saako tuo 5v. rokotetta ollenkaan? Ja viitsinkö sitä tuolle 2v:lle ottaa, jos toinenkaan ei saa?

Ai mietit viitsitkö. Ole onnellinen, että saa. Jos ajattelet,että ei ole reilua, kun toinen saa heti ja toinen joutuu odottamaan, niin teet vain väärin sitä 2v.tä kohtaan. Kaikki tullaan rokottamaan suunitellun aikataulun mukaan. Parasta olisi otta selvää, vaikka oman kunnan kotisivuilta, jossa kerrotaan aikatauluista, jotka vaihtelevat jonkin verran kunnittain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai mietit viitsitkö. Ole onnellinen, että saa. Jos ajattelet,että ei ole reilua, kun toinen saa heti ja toinen joutuu odottamaan, niin teet vain väärin sitä 2v.tä kohtaan. Kaikki tullaan rokottamaan suunitellun aikataulun mukaan. Parasta olisi otta selvää, vaikka oman kunnan kotisivuilta, jossa kerrotaan aikatauluista, jotka vaihtelevat jonkin verran kunnittain.

Soittelinkin tässä omaan neuvolaan ja sieltä kertoivat niin itse rokotteesta kuin taudistakin. Voipi olla että rokotteen haen tai sitten en. Täytyy vielä miettiä. Olen tähän mennessä saanut yhtä hyvät argumentit niin rokotteen puolestaa kuin vastaankin. Vaikeaa on tämä päätöksen teko.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Niin.. toisaalta sit taas meidän lapsilla on tosi hyvä vastustuskyky muutenkin. Eivät ole juuri koskaan kipeinä.

Periaatteessa uskon kyllä rokotteisiin, mutta en ole varma onko tämä tauti nyt niin vakava että rokotetta tarvisi. Toista on ollut aikanaan polio, yms. oikeasti vakavat taudit.

Paitsi että sikainfluenssa toimii eri tavalla kuin muut taudit ja hyvä vastustuskyky niissä ei takaa, että sitä olisi sikainfluenssaa vastaan.

Rokote on pienempi paha kuin sikainfluenssa.

Viikolla 48 alkaa tuon ryhmän rokotukset. Tosin meidän kunnassa ilmoitetaan, että viikolla 47 rokotetaan alle kolme vuotiaat ja heidän terveet sisaruksensa. Joten itse olen viemässä tuota 3-vuotiastamme jo viikolla 47, koska pikkuvelikin viedään silloin.

Porissa alotettu tänään terveiden lasten rokotus, mutta esim Turussa alkaa vasta vkolla 48 :( Ei tajua...

Täällä Torniossa, jossa jo ensimmäinen kuoleman tapauskin terveet alle 3v 16.11 ja yli 3v vasta 26.11. Taidamme linnottautua kotiin.

Porissa alotettu tänään terveiden lasten rokotus, mutta esim Turussa alkaa vasta vkolla 48 :( Ei tajua...

Aha? Mulla ei mitään tietoa tästä, eikä lääkärikään sanonut mitään eilen.

Muoks* Tämän mukaan alkavat kyllä vasta viikolla 49.
http://www.pori.fi/perusturva/influenssa_epidemia_index_etu.html

Yhteistyössä