Onko kellään synnytys alkanut nolossa/ julkisessa paikassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JLM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JLM

Vieras
Siis muualla kuin sairaalassa/ kotona... Olis kiva kuulla tarinoita. Aika jännää liikkua loppuajasta kaupungilla/ kyläillä, kun ei yhtään tiedä milloin tulee lähtö. Etenkin jos kaikki käy äkkiä. Ois aika paha et vedet menis jossain kaupassa tms...

Ei oo alkanut, mutta etenkin näin talvella monilla kun on enemmän päällä kuin se minihame, niin ei ne vedet välttämättä niin dramaattisesti tulvahda lattialle kuin jossain jenkkileffassa. Eikä ne aina tuu kaikki kerralla.

Mun kokemuksen mukaan synnytys yleensä käynnistyy juuri silloin, kun on vihdoin rentoutumassa... Juurikin siis kotona, ja usein öisin. Minulla on sitä paitsi puhkaistu kalvot vasta sairaalassa, että eipä olisi kamalan huonosti kai käynyt, vaikka jossain muualla olisikin käynnistynyt. Sori, et nyt saanut multa varmaan hirveän hyvää vastausta kysymykseesi...

Eiköhän yleensä ala sitä paitsi jonkun verran supistelemaan, että osaa vähän ennakoida mennä kotiin, että aika harvoin ne vedet varmaan kerralla keneltäkään jonnekin kaupan lattialle hulahtaa. Onhan näitä poikkeustapauksiakin ja syöksysynnyttäjiä, mutta siis aika harvoin ja varmaan vielä harvemmin, jos on esikoinen kyseessä.

Eiköhän yleensä ala sitä paitsi jonkun verran supistelemaan, että osaa vähän ennakoida mennä kotiin, että aika harvoin ne vedet varmaan kerralla keneltäkään jonnekin kaupan lattialle hulahtaa. Onhan näitä poikkeustapauksiakin ja syöksysynnyttäjiä, mutta siis aika harvoin ja varmaan vielä harvemmin, jos on esikoinen kyseessä.

Minulla vedet meni ihan tuosta noin vaan ilman mitään ennakkovaroitusta. Tosin oli jo 3 päivää yli lasketunajan, joten osasi sitä jossakin vaiheessa odottaa. Tuli se siltikin yllätyksenä kun ensimmäinen meni 2 viikkoa yli lasketun.

No mulla on jo kolmas synnytys tulossa, ja kipeitä supistuksia tulee päivittäin, välillä puolen tunnin välein. Ei niistä osaa mitään sanoa, kun tähän asti eivät oo paikkoja avanneet. Edellinen synnytys oli jo syöksy, et jos tää käynnistyy tyyliin jossain IKEAn labyrintissa niin sinnehän syntyy...

Synnytys alkoi matkalla kauppaan. Kaupassa oli jo tukala olo ja kassakin kysyi tarvitsenko apua. Fiksuna tyttönä sanoin et menen tuonne penkille istumaan ja odottamaan kyytiä sairaalaan.
mut vedet ei mennyt kumminkaan kaupassa vaan vasta sairaalassa.

[QUOTE="minä";23004059]Synnytys alkoi matkalla kauppaan. Kaupassa oli jo tukala olo ja kassakin kysyi tarvitsenko apua. Fiksuna tyttönä sanoin et menen tuonne penkille istumaan ja odottamaan kyytiä sairaalaan.
mut vedet ei mennyt kumminkaan kaupassa vaan vasta sairaalassa.[/QUOTE]

Huomasiko myyjä et oot raskaana?

Mulla nimittäin niin pieni maha, ettei talvitakki päällä huomaa... joutuisi itee alkaa selittää et "oon raskaana ja taidan synnyttää voisiko joku soittaa ampparin?" Mulle on nimittäin edellisen syöksyn vuoksi annettu ohje, että ambulanssilla sit sairaalaan.

Huomasiko myyjä et oot raskaana?

Mulla nimittäin niin pieni maha, ettei talvitakki päällä huomaa... joutuisi itee alkaa selittää et "oon raskaana ja taidan synnyttää voisiko joku soittaa ampparin?" Mulle on nimittäin edellisen syöksyn vuoksi annettu ohje, että ambulanssilla sit sairaalaan.

Taisi muistaa et raskaana olen sen verta useesti tuli kaupassa käytyä.. Ja mullakin oli ohjeena et ambulanssilla sairaalaan heti kun vähänkin tuntuu et on syntymässä.

1. kotona, meillä oli vieraita. Lopulta oli pakko sanoa et voisivatko lähteä et me lähdetään sairaalaan.
2. Miehen serkun kihlajaisissa. Ja mies ei tajunnu vihjeistä mitään lopulta suurin piirtein huusin et nyt mennään
3. Oltiin aika oudossa paikkaa kylässä
4. Kotona meni vedet aamuyöstä
5. Kotona. Miehellä oli useampi kaveri ja ite yritin lasten kans siivota.
6. Kotona. Yöllä.

Ensimmäinen synnytys alkoi mieheni veljen häissä :D Jäi mieheltäni bestmanin tehtävät vähän puolitiehen... Toinen synnytys alkoi töissä, kun olin lupautunut tekemään pari päivää sairaslomasijaisuutta :)

Ei nyt mitään kovin noloja juttuja, kummassakin tapauksessa olin tuttujen ihmisten kanssa.

Mulla ainakin meni vedet ihan ilman mitään ennakoivia supistuksia sinä tai edeltävinä päivinä. Ja oli esikoinen :)

Viimeksi muokattu:
Kirpputorilla iski aivan kamalat synnytyssupistukset meidän keskosesta. Selvisin kyllä omin voimin kotiin kun hetken huilasin autossa ennen ajamaan lähtemistä.

Ekan synnytys oli jo käynnistynyt ja kipeitä (mutta vielä hallittavissa olevia) suppareita n. kymmenen minsan välein kun lähdin vielä anopin kanssa matto-ostoksille. Saatiin kyllä myyjä palvelemaan tosi nopsaan. :D

Kolmosesta olin jo sairaalassa kun lapsivettä tihkui mutta ei supistellut. Synnyttämättömien osastolla olin saanut n. tuntia ennen käynnistyslääkkeen kun ajattelin lähteä vessaan. Käytävällä jonkun äidin vierailulle tulevan miehen ja lapsien edessä yhtäkkiä loiskahti loputkin lattialle ja samantien tuli tautinen supistus joka miltei vei jalat alta. Sitten mentiinkin jo lujaa saliin..

Yhteistyössä