onko kellään sitä kalevalan "lapsi" korua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on hopeinen, sain kun eka poika kastettiin. Toisen helan sain sitten kun toinen poika syntyi. :) Oon tykänny. Aluks oli paksumpi ketju, mut se haisi. :D Nyt on semmonen ohut ketju.

Mieleni on jo kauan tehnyt tuota korua, on ihana. Sitä vaan olen pähkäillyt, että neljä helaa vai yksi missä neljä kiveä..
Teilläkö on suurimmalla osalla aina yksi hela per lapsi??

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mulla on kultaisena, kaksi kiveä upotettuna siihen. Ketjuna on jämäkkä papuketju, kestää hyvin kun tää kuopus tuppaa roikkua siinä :D

peesi. Miten sulla on noi upotetut kivet pysynyt? Mulla nimittäin menossa "korjattavaksi". Laitettiinko sulle ne liikkeessä vai Kalevala-korun toimesta? Liikkeessä tänään sitä kysyivät... Pysyiskö paremmin, jos laitattais tuolla alkuperäisessä?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieleni on jo kauan tehnyt tuota korua, on ihana. Sitä vaan olen pähkäillyt, että neljä helaa vai yksi missä neljä kiveä..
Teilläkö on suurimmalla osalla aina yksi hela per lapsi??

Ehdottomasti 4 helaa!!!!!!!!!!!!
On aika "mitäänsanomaton" vain yhdellä jos kuitenkin mahdollisuus on useampaan...on aika massiivisen/vaikuttavan näköinen =)
Mulla 4 helaa.

Mulla hopeisena ja kolme helaa ja paksu ketju - on tosiaan äiti-lapsi koru. :D Tarkoitettu varmaan kestämään roikkumista. :D

Ehdottomasti minusta jokaisesta lapsesta omat helat, on hienompi niin ja sitten muut näkee heti että montako lasta on. ?

Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mulla on kultaisena, kaksi kiveä upotettuna siihen. Ketjuna on jämäkkä papuketju, kestää hyvin kun tää kuopus tuppaa roikkua siinä :D

peesi. Miten sulla on noi upotetut kivet pysynyt? Mulla nimittäin menossa "korjattavaksi". Laitettiinko sulle ne liikkeessä vai Kalevala-korun toimesta? Liikkeessä tänään sitä kysyivät... Pysyiskö paremmin, jos laitattais tuolla alkuperäisessä?!?

Ihan hyvin mulla on pysyny... Tosin toi toinen on ollu siinä vasta 5 kk :D Mä vein helan liikkeeseen ja sieltä lähettivät sen Kalevalalle missä kivi lisättiin. Mä käsitin että täällä päin ainaki kaikki lähetetään sinne Kalevalalle.

Mulla siitä syystä yksi että mä tykkää aika simppeleistä koruista. Mulle useammat helat olis vähä liikaa.. Musta tämmönen yks simppeli kultanen on aika kaunis :) Sen vieressä mulla on tosin molempien lasten kastesormukset =)

Makuasia toi helojen määrä. Itse en haluaisi kolme helaa ulkonäkösyistä, mutta myös siksi, että mulla kyseinen koru kultaisena, ja maksavat mielestäni hieman liikaa...

Makuasia toi helojen määrä. Itse en haluaisi kolme helaa ulkonäkösyistä, mutta myös siksi, että mulla kyseinen koru kultaisena, ja maksavat mielestäni hieman liikaa...

Joo no se on kyllä totta että kultaseen kiven upottaminenki maksaa enemmän kuin hopeinen hela kivellä...

maksaako paljon kivien lisääminen? voikohan tuollaiseen upottaa jossa ei oo yhtään..?

Kannattaa viedä se liikkeeseen ja kysyä sieltä. Mun kultaiseen saa lisättyä 4 kiveä, mutta ne ilmeisesti vaihtelee jotenki se määrä monta voi lisätä. Tohon mun omaan kiven lisääminen maksoi jotain 120 euroa.

Mulla on kaks kultasta, sain kun lapset syntyi. Ostin sit myöhemmin ite niille sellaisen paksun kultaketjun lahjarahoilla. Pidin niitä pitkään joka päivä (siis yötäpäivää ) mut nyt ne on unohtunu, kaivankin taas esiin. En tienny että siihen ekaan ois voinu upottaa toisen kiven, mut ei noi kakskaan hassulta näytä. Musta sen korun idea on se et melkein kaikki tietää mikä se on ja ainakin mä uteliaana katselen ihmisten koruista et onks niillä tyttöjä vai poikia.

Hopeisena löytyy, omat helat molemmille lapsille. Ketjuna toimii kalevalakoron talonsydän riipuksen melko paksu hopeaketju, harkinnassa on kyllä vielä paksumman ketjun hankinta. Siinä helat näyttäisivät paremmilta.

Mulla hopeisena ja kolme helaa ja paksu ketju - on tosiaan äiti-lapsi koru. :D Tarkoitettu varmaan kestämään roikkumista. :D

Ehdottomasti minusta jokaisesta lapsesta omat helat, on hienompi niin ja sitten muut näkee heti että montako lasta on. ?

Musta yksi hela on hienoin. Mulla on siinä vasta yksi kivi, mutta kunhan pikkusisarus syntyy, niin samaan helaan haluan kiven hänestäkin.

Ja jos on kolme (hopea)tynnyriä, niin minä ainakin lasken, että tuolla on 7-9 lasta. :D

Yhteistyössä