Onko kellään posti kadottanut esim huutis tavaraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmeissään

Vieras
Olen aivan ihmeissäni miten näin voi tapahtua. Ostaja sanoo ettei ole saanut kirjettäni ja mä olen sen lähettänyt ja laittanut omat tietoni kirjeen päälle joten sen pitäisi palautua minulle jos jotain sattuu. Ei ole näkynyt täälläkään.

Miten tässä pitää toimia, koska vikahan ei ole meissä kummassakaan vaan postissa mutta kirje ei ole mikään kirjattu joten posti varmaan levittelee käsiä. Myös varmaan tässä käy niin että ostaja ajattelee mun kusettavan ja mä mietin että jos se onkin saanut sen ja kusettaa mua.

En ole tämmöistä osannut ikinä pelätä tai uskoa käyvän joten on tässä semmoinen olo että en tiedä mitä ajattelisin.

Kannattaa ottaa yhteys postiin. Niillä on joku paikka (en muista enää missä) mihin menee sitten kaikki paketit/kirjeet jotka ei löydä perille. Olen muutaman paketin näin saanut paikallistettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään:
Olen aivan ihmeissäni miten näin voi tapahtua. Ostaja sanoo ettei ole saanut kirjettäni ja mä olen sen lähettänyt ja laittanut omat tietoni kirjeen päälle joten sen pitäisi palautua minulle jos jotain sattuu. Ei ole näkynyt täälläkään.

Miten tässä pitää toimia, koska vikahan ei ole meissä kummassakaan vaan postissa mutta kirje ei ole mikään kirjattu joten posti varmaan levittelee käsiä. Myös varmaan tässä käy niin että ostaja ajattelee mun kusettavan ja mä mietin että jos se onkin saanut sen ja kusettaa mua.

En ole tämmöistä osannut ikinä pelätä tai uskoa käyvän joten on tässä semmoinen olo että en tiedä mitä ajattelisin.

Mulle kävi kerran niin, että myyjä oli laittanut vahingossa postinumerosta kaks numeroa väärin päin. No ne lojutti sitä paketti yli neljä viikkoa postissa ennen kuin paketti tuli mulle. Kyselin jo myyjältäkin onko varmasti laittanut. Pakettikortissa oli myös lähettjän tiedot ja mun puhelinnumero joten oisivat nyt edes soittaneet.
Posti vetkuttelee aina ja on kyllä voinu hävitäkkin se en pitäis minkäännäköisenä ihmeenä sitäkään.

Huutisurani aikana yksi lähetys on kadonnut, tein Postille katoamisilmoituksen ja ei apua. Myöhemmin tuli vain pahoittelukirje ja jonkun euron edestä postimerkkejä hyvitykseksi (ei kuitenkaan huutistuotteen arvon verran edes). Kai postilla on joku musta aukko jonne lähetyksiä katoilee, tai sitten on kuljetuksen/jakelun aikana joku nyysinyt :/

on hävittänyt. Viikon kuluttua voi tehdä katoamisilmoituksen..
tapaukseni: lähetin dvd-levyn kirjeenä postin kautta. Säästin kuitin että olin lähettänyt ja sisareni oli mukana todistamassa sitä että laitoin sen postiin.
Viikon kuluttua ostaja otti yhteyttä ja kyseli että missä viipyy.Sanoin että olin lähettänyt. Laitoin meiliä(johon vastasivat vasta 3viikon kuluttua!!!!!!!) ja kävin lähipostissa jossa vastassa oli erittäin ynseä virkailija(kirjaimellisesti). Sanoin että tuo toinen virkailija oli se joka vastaanotti. Rupesi kalenterista laskeskelemaan että juu lähetyksestä on kulunut viikko että tehdään katoamisilmoitus. Muuta ei kuulemma voinut tehdä kuin lähteä selvittelemään jotenkin.
Onneksi kirje kuitenkin meni perille.

Vastaavasti lähetin 2arabian kuppia postitse ostajalle..selkeästi osoitetiedot ja muut.
Pakettikoodilla seurasin kulkua ja paketti oli lähtenyt 200km väärään suuntaan vaikka osoitetiedot olivat oikein..

eli kyllä ne osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Kannattaa ottaa yhteys postiin. Niillä on joku paikka (en muista enää missä) mihin menee sitten kaikki paketit/kirjeet jotka ei löydä perille. Olen muutaman paketin näin saanut paikallistettua.

Entäs kun mielestäni kirjeen ei pitäisi mennä minnekään jemmaan vaan takaisin mulle jos ei löydä osoitetta tms. kun mun tiedot on myös kirjeessä

eli samalla tavalla siellä voi tavaraa kadota kuin esim. kaupassakin... :whistle:

Huutiskauppoja minulla on takana tällä hetkellä n. 250 kpl eikä onneksi vielä ole mitään kadonnut, mutta en yhtään ihmettele, jos jotain joskus katoaisikin... :|

Kadonneesta tavarasta pitää tehdä korvausvaatimus postille. Minulta ovat kadottaneet yhden eBaystä tilaamani superihanan paitapuseron, joka oli vielä myyjän viimoinen kappale minun kokoani :/ (Onneksi sain kuitenkin rahat pois ja myyjä jäi tappelemaan Postin / British Mail:in kanssa)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Kadonneesta tavarasta pitää tehdä korvausvaatimus postille. Minulta ovat kadottaneet yhden eBaystä tilaamani superihanan paitapuseron, joka oli vielä myyjän viimoinen kappale minun kokoani :/ (Onneksi sain kuitenkin rahat pois ja myyjä jäi tappelemaan Postin / British Mail:in kanssa)

onko korvausvaatimus sama kuin katoamis ilmoitus? Katoamis ilmoituksen olen tehnyt. Tämä oli tavallinen kirje joten ei kai siitä korvausta pahemmin taida saada vaikkei koskaan löytyisi. En vain käsitä miten voi kadota, mut onhan siel tosiaan v a a n ihmisiä töissä. Mun päivä meni täysin pilalle. Otan kaiken niin raskaasti.

Olen aina tuosta huutiksesta ajatellut että ostajana mulla olisi huonompi asema, mutta nyt tuntuu että myyjänähän tässä heikoille jää ( kun rehellinen myyjä olen) jos kirje ei löydä perille ja maksan ostajalle rahat takas. Mähän en saa mitään vaan menetän senkin mitä olin myymässä. :(

Mulle on kerran käynyt sillä tavalla, että ostaja ei hakenut maksamaansa pakettiaan postista. Ei kuulemma kerennyt :whistle: Muistaakseni posti säilyttää lähetyksiä 2 viikkoa jonka jälkeen palautuu lähettäjälle jos lähetyksessä on osoitetiedot. Jos lähettäjän tietoja ei ole näkyvillä niin silloin paketit lähtee Jyväskylään postin selvittelykeskukseen. Siellä niitä säilytellään joku määrätty aika jonka jälkeen ne hävitetään jos vastaanottaja ei kysele perään. Postissa mulle kerrottiin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Mulle on kerran käynyt sillä tavalla, että ostaja ei hakenut maksamaansa pakettiaan postista. Ei kuulemma kerennyt :whistle: Muistaakseni posti säilyttää lähetyksiä 2 viikkoa jonka jälkeen palautuu lähettäjälle jos lähetyksessä on osoitetiedot. Jos lähettäjän tietoja ei ole näkyvillä niin silloin paketit lähtee Jyväskylään postin selvittelykeskukseen. Siellä niitä säilytellään joku määrätty aika jonka jälkeen ne hävitetään jos vastaanottaja ei kysele perään. Postissa mulle kerrottiin näin.

Mun kirjeessä on myös mun omat tiedot eli siksi mua niin ihmetyttääkin tämä. Ei ole kirjettä tullut mulle takaisinkaan... eli onko joku pöllinyt ?? Mies vaan mulle sanoin tuohon että tuskin postissa kukaan pöllii että ei niillä todellakaan ole aikaa alkaa ottaa selvää mitä kirjeissä on ja aukomaan niitä.

Lisään vielä, että mulla on palautteita 680 eikä kohdalleni ole sattunu katoamisia ja toivottavasti ei satukkaan. Olen laittanut huutikseen maininnan etten vastaa postin mokista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:

Mun kirjeessä on myös mun omat tiedot eli siksi mua niin ihmetyttääkin tämä. Ei ole kirjettä tullut mulle takaisinkaan... eli onko joku pöllinyt ?? Mies vaan mulle sanoin tuohon että tuskin postissa kukaan pöllii että ei niillä todellakaan ole aikaa alkaa ottaa selvää mitä kirjeissä on ja aukomaan niitä.

Tuli mieleen sellainen vaihtoehto, että olisko kuori voinut revetä ja sisältö tullut ulos. Minä sinuna kyselisin sieltä selvittelykeskuksesta.

Itse teippaan kirjekuoret yleensä keskeltä pituussuunnasta sekä pystysuunnasta, jotta kestäisivät paremmin.

Onhan se mahdollista että on kuori revennyt. Mahtaakohan ne silloin sitten laittaa sen jyväskylään. Toisaalta samalla vaivalla varmaan menis kyllä minne tahansa.

Esim. paketti ei voi kadota taivaan tuuliin, jokainen sen tietää.
Postin työntekijät niitä lähetyksiä varastavat. Esim. tehtaan pakkauksessa lähetettyjä elekroniikkalaitteita "katoaa" erittäin usein.

Yhteistyössä