Onko kellään pelkästään

24.01.2006
391
0
16
Niin siis onko kellään muulla lääkityksenä pelkästään Metformin? Minulla on tällä hetkellä (Glucophage). Takana on 5 ivf-hoitoa ja 1 pas. Näistä on onnistutte kerran eli meillä on yksi lapsi. Toista ollaan kovasti yritetty tuloksetta. Nyt viime syksynä lääkäri määräsi tämän lääkkeen ja sanoi, että tällä voidaan parantaa kiertoa ja munasarjojen toimintaa. Meillä kuitenkin "vikaa" miehessä(kin) ja näin ollen luomuillenkaan ei ainakaan vielä ole onnistunut. Lääkäri sanoi myös, että lääkkeestä ei ole mitään haittaa mutta voi olla apua ja myös jos lähdemme vielä ivf-hoitoon, on ko. lääke myös tukemassa sitä hoitoa.
Olen huomannut, että kierto tosiaan on tarkempi eli tiedän nyt tarkalleen koska kuukautiset alkavat, myöskin kuukautiskivut ovat ehkä kovempia kuin ennen ja olen yhdistänyt myös oviskipuihin kipuja joita olen tuntenut noin puolessa välissä kiertoa ja tällaisia en ennen tuntenut. Nyt kiinnostaa kuitenkin se, että sain vain nämä lääkkeet enkä esim. lisäksi Clomeja. Kertoilkaa kokemuksia.

Mulla on ollut metforminit käytössä viime syksystä asti lievänasteisen PCO:n takia. Huomattavaa vaikutusta metujen käytöstä en tosin vielä ole huomannut. Kenties se onkin vaan sisäistä. Meille on tehty 4 x ovulaation induktio puregonia käyttäen sekä 1 IVF myöskin puregonilla + orgalutranilla. Koko ajan ohessa ovat olleet metut (sekä myös luget). Meillä vika on omassa ovuloimisessa, joten toivotaan, että metuilla voisi olla vaikutusta siihen.

Yhteistyössä